Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie opony
Autor Wiadomość
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 20-11-2007, 22:02   jakie opony

powiedzcie mi, jakie macie opony na zimę?
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2007, 07:15   

Dunlop Grandtrek SJ 6
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Axer
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 08:45   

Ja tyyyyyż Grandtrek SJ6
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 21-11-2007, 10:20   Dziękuję

Od jutra zaczynam poszukiwanie kasiorki i kupuje opony:-) dzięki
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 15:51   

No nie, Panowie!

Wszak to forum OFF-ROAD. Spodziewałem się odpowiedzi w stylu BFG MT lub jej odpowiedniki (oczywiście w rozmiarach calowych, np 31x10,5) Samochód terenowy, jak sama nazwa OFF ROAD wskazuje, może się znaleźć w każdej chwili na każdego rodzaju nawierzchni: błoto, kamienie, piach, zmarznięta ziemia, kopny śnieg, korzenie, lód, rzeczka i asfalt też. I musi być na to przygotowany. Więc zastanawiające jest samo pytanie. Żeby nie było, wszystkich jeżdżących tylko po czarnym zachęcam do zimówek.
Na forum 4x4 PAJERO temat opon letnich/zimowych/terenowych był już kilkakrotnie poruszany, GENE na pewno pamięta, inni stali użytkownicy chyba też. Zawsze można znaleźć w wyszukiwarce.
Spodziewałbym się tutaj dyskusji, czy np. MT jednej firmy lepiej radzi sobie na śniegu od MT innej firmy?

Zasada moim zdaniem jest taka: albo opona jest delikatna i ma dużo lameli, by "gryźć śnieg" dla wszystkich nie OFF-ROAD albo ma agresywny bieżnik by się w niego czepiać. Na lodzie żadna, rzecz jasna, nie jest wystarczająca. To prawda, że MT na czarnym nie będzie się tak dobrze trzymać, jak zimówka. Ale z reguły wystarczają, gdy jedzie się bez szaleństw. W ostateczności przecież OFF-ROAD to napęd na cztery łapy, a tego nie można przecenić. Z resztą niedawno ktoś o tym pisał na forum PAJERO.

Idealnej recepty dla każdego chyba nie ma. Zależy gdzie jeździsz, jak i jakim autem.

Ja jeżdżę na MT DURANGO 31x10,5 R15, jak do tej pory bez większych problemów, choć zimą trzeba nieco zwolnić. Inni OFF-ROAD'owcy (znam kilku posiadaczy PATROLI wyprawowych - trochę maniacy) używają MT BFG w większych rozmiarach.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2007, 17:04   

Trudno sie nie zgodzic z tak postawiona teza. Forum Mitsumaniakow zawsze bylo omijane przez "prawdziwych off-roader'ow". Miejscem dyskusji wyjadaczy sa inne fora. Bardziej zorientowane na wyczyn i ekstremalne podejscie. Tu wiekszosc posiada typowe doopowozy aspirujace do miana samochodow terenowych. Nie ujmujac dzielnosci bulwarowym terenowkom Mitsubishi trzeba wyraznie rozgraniczyc kwestie zastosowan i uzytecznosci aut sporej rzeszy forumowiczow.
Trudno rowniez wymagac aby dyskusja wskoczyla na bardziej "zaawansowane tory" jesli nie ma tu sympatykow ostrego upalania.
Ja osobiscie znam wartosc i osiagi swojego auta w takim stanie w jakim teraz jest. Nie pojade nim na rajd przeprawowy ani na wyprawe na Sahare. Sport jezdzi duzo wiecej po czarnym. Jest autem rodzinnym a tylko czasami zjezdza na bezdroza. Jestem sympatykiem i wielbicielem turystyki off-roadowej. Przygodowe podejscie do jazdy samochodem z napedem 4x4. Wiec jesli chcesz mozemy pogadac o zaletach i wadach opon typu Mud Terrain. Ale nie oczekuj, ze ludzie do aut nierzadko za ponad 100 tysiecy zlotych wstawia nalewki i rusza na ekstremalne trasy rajdowe.

Sam jestem goracym zwolennikiem lajtowych, turystycznych i rozwaznych przygod w terenie. Polecam i reklamuje tego typu podejscie. Czy jest ono zle. Mysle, ze to wlasnie forum dla podobnie myslacych ludzi. Lubiacych przygode, moze nie tak ryzykowna i ekstremalna ale dajaca rowniez duzo frajdy i zadowolenia. Mam szpej i wszelkie potrzebne rzecz lecz glownie chodzi o doswiadczenie i rozwage. To nie opony sa istotne, tylko podejscie ludzie.

Osobiscie dodam, ze nie jestem zwolennikiem opon z rodziny Michelin. Wiem, ze bluznie i wiekszosc samochodow terenowych na swiecie smiga na BF ale to nie oznacza, ze sa az tak dobre.
Powiecie Dakar, tak tam opony sa juz doskonale ale te w masowj sprzedazy... coz nie bede sie spieral
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
fotam
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 18:30   

Z przodu Bridgestone zimówki z tyłu BF AT całość w rozmiarze 31/10,5 taki lajtowy zestaw na czarne, w terenie bardziej podnosi ciśnienie niż MT (czytaj częściej wkleja :mrgreen: )
Na razie zostanie, póżniej całość AT , chyba że mnie ktoś przekona do MT zimą po czarnym...
Ostatnio zmieniony przez fotam 25-11-2007, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 08:59   

Gene napisał/a:
Mam szpej i wszelkie potrzebne rzecz lecz glownie chodzi o doswiadczenie i rozwage. To nie opony sa istotne, tylko podejscie ludzie.


Podpisuję rękoma i nogami! Zgodnie z zasadą 4x4.

Wybaczcie, proszę, ale daleko mi do śmiertelnej powagi. Bo chyba nie oto chodzi. Tak normalnie, na luzie. Żeby nie było, jeśli podaję jakieś informacje, spostrzeżenia czy porady, robię to serio.

Moje autko to nie ekstremum. W pierwszym rzędzie rodzinny wehikuł, który ma nas wszędzie bezpiecznie dowieść. W lecie nad jezioro, jesienią i wiosną na spacerek do lasu, a w zimie w góry na narty. No i musi zabrać dużo wszelakiego sprzętu potrzebnego rodzinie do rekreacji. Daleki jestem od upalania, choć sprawdziłem miśka na autodromie. Trzeba znać możliwości swojego sprzętu.

I tak serio - serio, tym razem; rozsądek ponad wszystko! Każdy z nas na szlaku dostanie to, na co zasłużył. :wink:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2007, 09:34   

:partyman: :thumbleft:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 16:20   

W jakim rozmiarze mcie te Grandtreki?? Ja mam letnie 265/70R15 i zastanawiam sie czy zimowe brac w tym rozmiarze czy wezsze. No i jak sie spisuje ten Grandtek bo mi go polecali w sklepie oponiarskim. Zastanawiam sie jeszcze nad Yokohamą Geolander I/T czy cuś :wink:
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2007, 16:28   

ja mam tak -> 265/70R16
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 17:57   

a zadowolony z tej opony?? jakies plusy, minusy??
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2007, 18:35   

opisywalem na forum juz...
generalnie od 4 zim na niej jezdze. Najpierw w Pajero Pinin teraz w Sporcie. Na zadna inna nie zmienie. Naprawde pare razy w gorach i (jak to Ty opisujesz) w terenie... zabudowanym wyratowala mnie ta oponka z opresji. Mysle, ze beda Panstwo zadowoleni. :mrgreen:

PLUSY:
- mieszanka, ktora nawet przy niskich temperaturach zachowuje swoje wlasciwosci.
- bieznik, zblizony do AT-kow, agresywny ale dajacy wysmienite osiagi na czarnym i w terenie. Nawet w kopnym sniegu calkie dobrze sobie radzi.
MINUS: cena i dostepnosc

a tu troche od producenta (kiedys nawet bardziej ja wychwalal niemal jako cud :mrgreen: ):
http://www.dunlop-tires.c...grandtrek_sj_6/
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Videlec
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 20:40   

cena jest najnizsza wsrod rozmiaru ktorego ja potrzebuje i wsrod ogolnie znanych producentow, tanszy jest tylko jakis General a z dostepnoscią tez nie jest tak zle, oferuje ja prawie kazdy sklep internetowy i wiekszosc zakladow oponiarskich :thumbleft:
do tej pory smigalem zimą na letnich, korzystajac z dobrodziejstwa super selekta i daje rade ale awaryjne hamowanie to juz prawdziwy hardcor :wink:
 
 
mugino
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2007, 01:45   

tez na nich jezdze i polecam,poza tym ladnie wygladaja na samochodzie[wzor bieznika zlizony do tych stosowanych w at'ekach]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.