 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Padnięty ABS |
Autor |
Wiadomość |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 06:19 [1G 90-94] Padnięty ABS
|
|
|
Witajcie.
Ostatnio mój Eclipse jest bardziej marudny niż polonez.. Jednego problemu załatwić nie zdążyłem, a już mam następny.
Wczoraj napotkałem na pewien problem z układem ABS. Otóż po zatrzymaniu na poboczu i późniejszym ruszeniu zajarzyła się - i oczywiście nie zgasła - kontrolka od ABSu. Jak zajechałem pod dom i zajrzałem pod maskę, okazało się, że mimo wyłączonego zapłonu (kluczyk już miałem w kieszeni) pompa od ABeeSu cały czas pracuje. Jedyne, co byłem w stanie zrobić pod blokiem bez narzędzi, to wyciągnąc bezpiecznik żeby nie wyssała mi całego prądu z akumulatora przez noc. Co ciekawe, okazało się że w/w bezpiecznik był zastąpiony... kawałkiem druta!
I teraz wyprowadźcie mnie z błędu, jeśli się mylę, bo to pierwszy pojazd z abs jaki mam - czy ta pompa nie powinna pracować TYLKO jak jest wciśnięty pedał hamulca? Stawiam bowiem na to, że układ załączający pompę się skrzaczył i włączył ją na stałe. Nie wiem jak wygląda dokładnie sterowanie ABS-em - może ktoś z Was dysponuje schematem tej instalacji? A może ktoś się już spotkał z takim problemem?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 07:20
|
|
|
Witam
czesty problem z ABS w 1G sklejony przekaznik przy pompie ABS-u , doraznie pomaga postukanie ale trzeba pomyslec o wymianie |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 07:48
|
|
|
Serdeczne dzięki za odpowiedź!
A mogę prosić o małą podpowiedź, w którym miejscu tego przekaźnika szukać? Niestety jeszcze mało znam eclipsa i nie chciałbym rozkładać całej pompy w poszukiwaniu czegoś, co jest prawdopodobnie gdzieś na wierzchu |
|
|
|
 |
kris1976 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 09:10
|
|
|
Istotnie, postukanie przekaźnikiem pomogło.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Konrad_wawa [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 14:06
|
|
|
Smieszne, ale mialem tak samo ze skrzeczacym ABS po wylaczeniu zaplonu, bylo to jakies dwa lata temu, postukalem w puszke i przeszlo. Od roku mam wyjety bezpiecznik od ABS, bezpieczniej jest )
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SAMAEL [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 12:37
|
|
|
A ja mam takie pytanko związane pośrednio z tematem... od zakupu potworka nie działa abs. na zimę się przyda, jak będę potrzebował zrobię sobie wyłącznik ale nie o tym mowa.
W sumie może być wszystko... pompa... przekaźnik... lub coś innego. Ale świeci mi się cały czas "Anti Lock" co jak mniemam jest kontrolką ABS.
Jak zczytać błędy ABS'u ? 2g 96r GSX USA. Z kompem nie ma problemu podpinam OBD i widzę, ale jak sprawdzić co ABS wypluwa ??
I tak przy okazji... gdzie w 2g jest pompa/przekaźnik absu ? sobie obejrzę dziada. Coś słyszałem że przed przednim lewym kołem za nadkolem które u mnie nie instanieje... może to jest powód |
|
|
|
 |
|
|