 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy wymiana jednej tarczy hamulcowej z tyłu na sens? |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 11:27 Czy wymiana jednej tarczy hamulcowej z tyłu na sens?
|
|
|
Chodzi o to : chce wymienić klocki i po wstepnych ogledzinach tarcze są ok oprócz tylnej lewej, ktoś ją musial kiedyś ściochrać brakiem okladziny na zewnetrznej i najmniejszej średnicy wiec teraz to wygląda ta ze pozostał około 20 milimetrowy efektywny pasek pośrodku średnicy tarczy, reszta jest zardzewiała i widocznie wycofana.Teraz tak sobie myśle czy wraz z wymianą klocków mogę pozostawic tę dobrą tarcze z prawej strony i wymienić tylko tę lewą. Czy w ukladzie hamulcowym jest jakiś podzial ciśnienia na każdą stronę czy ciśnienie sie uklada równo na całą tylną stronę? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:02
|
|
|
Mnie uczyli że obwody hamulców są po przekątnej (lewy przód - prawy tył, prawy przód - lewy tył) ale zauważ że tarcze nie ścierają się równo - przód mocno tył słabo a i tak hamują wszystkie koła jak trzeba. Na twoim miejscu po wymianie i dotarciu tarczy i klocków pojechał bym na ścieżke diagnostyczna i pomierzył sobie siłę hamowania na kółkach i tyle. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:15
|
|
|
mitutoyo, Uważam że nie bardzo ma sens, Saphire opisuje nam tu sposób odpowietrzania hamulców (od najdłuższego przewodu do najkrótszego), jeśli chodzi o siłe działania, jest taka sama na obu kołach z tyłu. Rozkład siły hamowania przodu w stosunku do tyłu, reguluje regulator siły hamowania. I w zależności od załadowania samochodu oraz jego typu, stosunek siły hamowania wynosi średnio, 35% skuteczności tył do 65% skuteczności przód. Co do tarcz nie powinno się wymieniać jednej, chyba że masz 100% pewności co do producenta. Tarcze robią różne firmy, z różnych materiałów, dlatego parametry pracy tarcz są różne, a co za tym idzie nie muszę chyba pisać |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:16
|
|
|
saphire napisał/a: | Mnie uczyli że obwody hamulców są po przekątnej (lewy przód - prawy tył, prawy przód - lewy tył) |
dokładnie ...a przynajmniej w Lancerze CB tak miałem.
mitutoyo, Wg mnie możesz wymienić 1 tarczę ... ale czy ta druga jest aż tak dobra (gruba i równa) i czy długo pociągnie, że jest sens jej nie wymieniać?? |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:28
|
|
|
Jeśli jedna tarcza jest cieńsza to zacisk pracuje z bardziej wysuniętym tłokiem, a co za tym idzie układ musi sprężyć większą ilość płynu. Powoduje to opóźnienie w działaniu hamulca. To są milisekundy, ale czasem może ich zabraknąć
Adaho_krak napisał/a: | Co do tarcz nie powinno się wymieniać jednej, chyba że masz 100% pewności co do producenta. Tarcze robią różne firmy, z różnych materiałów, dlatego parametry pracy tarcz są różne, | Zgadzam się. Wiek tarczy także.
Ma to wpływ na podatność na odkształcenia, odprowadzanie ciepła, właściwości cierne itp.
Ja zawsze zmieniam kompletem. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:37
|
|
|
cns80 napisał/a: | Jeśli jedna tarcza jest cieńsza to zacisk pracuje z bardziej wysuniętym tłokiem, a co za tym idzie układ musi sprężyć większą ilość płynu. Powoduje to opóźnienie w działaniu hamulca. |
wg mnie nie, ponieważ tłoczek nie "startuje" ciągle z tej samej pozycji ... a pozycja "startowa" zmienia wraz z grubością tarcz i klocków.
Uważam, że odległość tłoczka od tarcz jest zawsze taka sama ... po prostu w momencie cieńszych tarcz czy klocków to jest więcej płynu w tłoczkach.
...ale na 100% nie jestem pewien swoich myśli |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:48
|
|
|
No więc ja też nie jestem pewny , bo tylko tak słyszałem, ale wychodzę z założenia że łatwiej sprężyć ciecz w cienkim przewodzie hamulcowym niż w komorze tłoka, która ma znacznie większą średnicę. Bo też uważam że odległość od tarczy jest zwykle zbliżona. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
zuberx [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 16:43
|
|
|
Nie wolno robić takich rzeczy, to bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo. Tarcze wymieniamy tylko parami na tylnej lub przedniej osi i tylko na nowe, żadnych używek. Zresztą tarcze sprzedają tylko w kompletach po dwie sztuki.
Idzie zima i każde nierówne hamowanie kół na śliskiej nawierzchni może spowodować obrócenie pojazdu a wtedy nieszczęście gotowe (odpukać).
Obecnie ceny zamienników nie są drogi, a to wpływa na Twoje bezpieczeństwo. Nie ma co robić dziadowskich oszczędności na własnym bezpieczeństwie i innych użytkownikach drogi. |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 19:00
|
|
|
Nie wiem skąd takie pomysły u niektórych, ale jest niezłomna zasada wymiany tarcz na osi. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-11-2007, 19:25
|
|
|
Tak jak amortyzatory para oś , tak powinno być z tarczami , dla bezpieczeństwa swojego i innych. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 22-11-2007, 19:28
|
|
|
ludzie
przeciez tu chodzi o wasze / nasze bezpieczenstwo hamulce to nie sa nie wiem wycieraczki one wyhamowywuja auto !
tarcze tylko i wylacznie parami, tak samo jak amortyzatory ! koncowki drazkow niby tez mozna kupic pojedyczo, ale zalecana jest wymiana parami .
prosze panstwa, tu chodzi o bezpieczenstwo, a na tym nie powinno sie oszczedzac ! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2007, 20:55
|
|
|
ja bym tak nie ekstremizowal - skoro wszystkie tarcze procz jednej sa dobre, to nie widze problemu w wymianie jednej tarczy
co innego, gdy sa zuzyte i na granicy wymiany, a co innego, gdy tylko jedna jest nienaturalnie zuzyta
co do amorkow, to zgoda, ale koncowke drazka itp. mozna zmienic pojedynczo |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 22-11-2007, 21:06
|
|
|
no tak ale darku, jak zmieniasz tarcze to by sie przydalo tez klocki to co z jednej strony tylko zmienisz ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2007, 21:59
|
|
|
akurat uklad hamulcowy jest tak zbudowany, ze poki klocek sie nie wytrze do zera, to czy ma 11 czy 4 mm, to bedzie hamowal tak samo
nie napadywujcie - ja tylko chce uzmyslowic, ze to nie jest konieczne (jak z amorkami na ten przyklad)
a ze zalecane, to inna sprawa |
|
|
|
 |
|
|