Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kochajj
06-04-2006, 22:39
jaki silnik? wady zalety Galanta ... pomóżcie ...
Autor Wiadomość
astrefl
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2006, 16:05   jaki silnik? wady zalety Galanta ... pomóżcie ...

Witam wszystkich mitsumaniaków !!! Mam takie pytanko ... w najbliższym czasie zamierzam kupić Galanta z rocznika 99/00 i mam w związku z tym kilka pytań ... wiem że temat sie powtarza ale trudno znaleźć wszystkie informacje gdyż najczęściej temat zjeżdża na inny tor. Co chciałbym wiedzieć ... :

1. Sprawa silnika 2,4 GDI nie jest dosyć często opisywana ... jaki jest to silnik w porównaniu do V6 2,5 - chodzi mi o awaryjność, ceny części itd.

2. Jakie są ceny podstawowych części eksploatacyjnych jak klocki, tarcze, kompletny pasek rozrządu (2,4 GDI) itp.

3. nie wiem co chciałbym jeszcze wiedzieć...licze że użytkownicy Galanta dodadzą coś co będzie dla mnie bardzo cenne :-)

Pozdrawiam wszystkich i licze na pomoc .

Marcin z Gdańska :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-02-2006, 16:07   

Zajrzyj na jakiegoś spota w Gdańsku, to pogadamy osobiście - mam starszego Galanta, ale na temat EAx potrafię gadać godzinami.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-02-2006, 16:59   

Jako user Gala '99 z 2.4 GDi, a naogladalem sie kilka v6
+ mniej pali niz V6 (w miescie ok. 2l/100, w trasie ok. 1l/100) przy podobnych osiagach
+ ciut tansza eksploatacja (np. 4 swiece zamiast 6, 16 popychaczy zamiast 24)
+ ekonomizer na desce rozdzielczej ulatwiajacy oszczedna jazde
+ dobre dopasowanie charakterystyki silnika do tiptronika
+ nie mozna zagazowac - nie korci smierdzace paliwo po 2 zl/litr

- nie mozna zagazowac - warunki techniczne stoja na przeszkodzie
- wymaga bezsiarkowej benzyny, inaczej walczysz z nagarem
- awaria pompy wysokiego cisnienia paliwa, wtryskiwaczy i osprzetu GDi jest drozsza w przypadku analogicznych awarii w v6
- trudniejszy dostep do uzywanych czesci - te silniki sa zadsze niz V6 i sa praktycznie bezawarynje
- brak pomruku V6, kutura pracy silnika na jalowym biegu nie jest tak wysoka jak w V6, ale trzeba pamietac, ze 2.4 w 4 cylindrach to po jednej pojemnosci silnika z Malucha kazdy ;)

Odpowiadajac na reszte pytan:
Rozrzad w 2.4 i 2.5 ma podobna cene (do 50 zl tanszy w 2.4 niz 2.5)
Klocki, tarcze i inne kosztuja tyle samo, bo sa takie samie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-02-2006, 17:51   

Bartus zgadzam sie z Tobą.... ale...

Pasowałoby jeszcze dodac na koniec jakie warunki trzeba spełniac swoim postępowaniem w stosunku do auta i jego przeglądów - i nie tylko... jeżeli chodzi o GDI (wiem do innych aut również ale...)

Postaram sie wypunktowac...

- Przeglady (oleje, filtry, swiece, paski) co określony przebieg nie ma że boli....
najważniejszy jest filtr paliwa...oraz olej jaki lejemy...

- Tankowanie paliwa na nie przypadkowych stacjach - czepiam sie paliwa i filtra paliwa ponieważ naprawa układu lub usunięcie jakiejś usterki - czasami bardzo jest bolesne kieszeniowo...

- Przy najmniejszych zaksztuszeniach pracy silnika natychmiast reagowac... czelanie ze jakos to będzie - podraża tylko koszty...

- Silnika nie można bezlitośnie katowac...


Największy problem który może zaistniec to... w razie draki znaleźc warsztat majacy pojecie co to GDI... qrka na palcach jednej ręki bym zliczył... wliczając w to Bartka i Krzyżaka - którzy wiedzą i kumaja regulacje tych silników.....

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-02-2006, 18:07   

Nie ma co dramatyzowac Romel..... ustawia toto obroty automagicznie - 0.00 regulacji.

Ale faktem jest, ze wiekszosc "mechanikow" uwaza, ze GDi to diesel, albo snuje opowiesci dziwnej tresci o dzialaniu tego silnika, na co im tylko przytakuje a w duchu pekam ze smiechu.......

Z serwisem 2.4 GDi jest jak z kazdym 4G6x - wymienic rozrzad trzeba umiec, w 2.5 czyli 6A12 rozrzad jest latwiejszy dla byle kowala - sa znaki i znaki sa swiete.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
astrefl
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2006, 23:05   

dzięki za całkiem konkretne odpowiedzi...ale mam jeszcze jedno pytanko...jaki jest orientacyjny koszt zrobienia dużego przeglądu (90tys km) w ASO ... dużo jest Galantów w Niemczech do sprzedanie przed ukończonym 90tys kilometrem...

Pozdrowionka
Marcin z Gdańska
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-03-2006, 08:16   

W ASO nie mam pojecia, czesci to ok. 1300 zl (filtry, paski, kpl. rozrzad, plyny, swiece)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.