Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot
Autor Wiadomość
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 12-05-2009, 19:33   [EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot

Zaraz po wymianie oleju zobaczyłem, że podczas postoju w korku przy normalnych obrotach auta na luzie (w moim przypadku na oko 700-800 RPM) miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Migania jest bardzo szybkie, jakieś 4-5 mrugnięć na sekundę. Po dodaniu gazu, albo przy włączeniu klimatyzacji jest już OK (zwiększają się obroty).
 
 
tomekantom 
Nowy Forumowicz
antom


Auto: mitshubishi galant 2.4GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: holandiia
Wysłany: 12-05-2009, 20:02   

masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000 i bedzie po problemie dla pewnosci sprawdz stan oleju
_________________
kuras
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2009, 20:13   

seir napisał/a:
miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju
sprawdz stan oleju ! ewentualnie jesli to mozliwe porownaj lepkosc z poprzednim zalanym do silnika olejem .
tomekantom napisał/a:
masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000
nie prawda . obroty na obrotomierzu powinny oscylowac w okolo 800-900 obrotow(na silniku po podlaczeniu odpowiedniego sprzetu pokaze mniej moze to byc nawet 600-700obr) . po odpaleniu zimnego silnika moga miec nawet 1500obr a na biegu D w automacie i rozgrzanym silniku moze pokazywac troche ponad 500obr
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2009, 20:21   

Zajmij się tym jak najszybciej. Tak jak napisał cuuube, sprawdź stan oleju. Jeśli jest ok to jedź na pomiar ciśnienia oleju bo może czujnik szwankuje. To są te dwie bardziej optymistyczne opcje.
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 12-05-2009, 20:26   

A jaka jest pesymistyczna opcja? :(
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2009, 20:26   

Prawidłowe wolne obroty w 6a13 to 650 +-100.
Pod 1000 jak sie sprężarka klimy włączy.
Macię wiecej - macie coś nie tak.
_________________
Rekin bulwarowy
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2009, 20:29   

Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju... Może pompa powoli się kończy. Zajmnij się tym jak najszybciej, żeby nie uszkodzić silnika.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2009, 20:34   

seir napisał/a:
jaka jest pesymistyczna opcja?
nie ma 'zadnej' migajacej kontrolka to nie koniec swiata . poziom oleju albo tak jak napisal Owczar
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 12-05-2009, 20:40   

U mnie akurat była ta pesymistyczna opcja. Miałem do wymiany pompę oleju...Opisywałem szerzej temat w tym dziale...
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2009, 20:44   

Ile wlano dokladnie oleju do silnika :?: jesli mniej niz 3,8 litra z wymienionym filtrem to zapewne prawdopodobna przyczyna
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-05-2009, 20:50   

Owczar napisał/a:
Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju...

Żeby sprawdzić cisnienie trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika? być może miałeś sporo zanieczyszczeń w silniku.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2009, 21:23   

Tak dokładnie, w miejsce czujnika wkręca się manometr do sprawdzania cisnienia oleju :)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-05-2009, 21:33   

A jeśli będzie baardzo słabe to decyzja kosztowna. Oby nie :!: Mam nadzieję że się mylę.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 12-05-2009, 21:48   

Dobrze koledzy Ci podpowiadają ,ja obstawiam czujnik oleju .Wykręć umyć Wd-40 ewentualnie dmuchnąć w otwór gdzie wykręciłeś czujnik sprężonym powietrzem oczywiście na wyłączonym silniku pompy padają sporadycznie w autach używanych jak by miała paść to do 20000 tyś. jak nowa
ewentualnie nowy czujnik
Pozdrawiam
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 12-05-2009, 22:45   

Ja też stawim na uszkodzony lub zapchany czujnik. Przerabiałem to co prawda w 4g63 ale objawy były podobne. Ilość oleju raczej bym wykluczył bo od tego jest zdaje sie pomarańczowa lampka?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.