[EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot |
Autor |
Wiadomość |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 12-05-2009, 19:33 [EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot
|
|
|
Zaraz po wymianie oleju zobaczyłem, że podczas postoju w korku przy normalnych obrotach auta na luzie (w moim przypadku na oko 700-800 RPM) miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Migania jest bardzo szybkie, jakieś 4-5 mrugnięć na sekundę. Po dodaniu gazu, albo przy włączeniu klimatyzacji jest już OK (zwiększają się obroty). |
|
|
|
 |
tomekantom
Nowy Forumowicz antom

Auto: mitshubishi galant 2.4GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: holandiia
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:02
|
|
|
masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000 i bedzie po problemie dla pewnosci sprawdz stan oleju |
_________________ kuras
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:13
|
|
|
seir napisał/a: | miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju | sprawdz stan oleju ! ewentualnie jesli to mozliwe porownaj lepkosc z poprzednim zalanym do silnika olejem .
tomekantom napisał/a: | masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000 | nie prawda . obroty na obrotomierzu powinny oscylowac w okolo 800-900 obrotow(na silniku po podlaczeniu odpowiedniego sprzetu pokaze mniej moze to byc nawet 600-700obr) . po odpaleniu zimnego silnika moga miec nawet 1500obr a na biegu D w automacie i rozgrzanym silniku moze pokazywac troche ponad 500obr |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:21
|
|
|
Zajmij się tym jak najszybciej. Tak jak napisał cuuube, sprawdź stan oleju. Jeśli jest ok to jedź na pomiar ciśnienia oleju bo może czujnik szwankuje. To są te dwie bardziej optymistyczne opcje. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:26
|
|
|
A jaka jest pesymistyczna opcja? |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:26
|
|
|
Prawidłowe wolne obroty w 6a13 to 650 +-100.
Pod 1000 jak sie sprężarka klimy włączy.
Macię wiecej - macie coś nie tak. |
_________________ Rekin bulwarowy |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:29
|
|
|
Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju... Może pompa powoli się kończy. Zajmnij się tym jak najszybciej, żeby nie uszkodzić silnika. |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:34
|
|
|
seir napisał/a: | jaka jest pesymistyczna opcja? | nie ma 'zadnej' migajacej kontrolka to nie koniec swiata . poziom oleju albo tak jak napisal Owczar |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:40
|
|
|
U mnie akurat była ta pesymistyczna opcja. Miałem do wymiany pompę oleju...Opisywałem szerzej temat w tym dziale... |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:44
|
|
|
Ile wlano dokladnie oleju do silnika jesli mniej niz 3,8 litra z wymienionym filtrem to zapewne prawdopodobna przyczyna |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-05-2009, 20:50
|
|
|
Owczar napisał/a: | Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju... |
Żeby sprawdzić cisnienie trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika? być może miałeś sporo zanieczyszczeń w silniku. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 16-05-2009, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:23
|
|
|
Tak dokładnie, w miejsce czujnika wkręca się manometr do sprawdzania cisnienia oleju |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:33
|
|
|
A jeśli będzie baardzo słabe to decyzja kosztowna. Oby nie Mam nadzieję że się mylę. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 12-05-2009, 21:48
|
|
|
Dobrze koledzy Ci podpowiadają ,ja obstawiam czujnik oleju .Wykręć umyć Wd-40 ewentualnie dmuchnąć w otwór gdzie wykręciłeś czujnik sprężonym powietrzem oczywiście na wyłączonym silniku pompy padają sporadycznie w autach używanych jak by miała paść to do 20000 tyś. jak nowa
ewentualnie nowy czujnik
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 12-05-2009, 22:45
|
|
|
Ja też stawim na uszkodzony lub zapchany czujnik. Przerabiałem to co prawda w 4g63 ale objawy były podobne. Ilość oleju raczej bym wykluczył bo od tego jest zdaje sie pomarańczowa lampka? |
|
|
|
 |
|