Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przegrzewa się
Autor Wiadomość
wakosc
[Usunięty]

  Wysłany: 05-09-2006, 22:34   Silnik przegrzewa się

Witam. Otóż mam pewien problem ze swoim MSR. Podczas jazdy miejskiej i szybkości stałej do 100 km/h temperatura silnika jest OK. Po przkroczeniu tej prędkości temperatura zaczyna powoli rosnąć i zaczyna mi powoli wyrzucać płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Zmniejszenie prędkości nie powoduje spadku temperatury, tylko temperatura rośnie wolniej, bo nie ma już w chłodnicy pełnego stanu płynu. Muszę się zatrzymywać i przelewać płyn ze zbiorniczka do chłodnicy. Po ostygnięciu silnika płyn zostaje wciągnięty do chłodnicy i wszystko jest od początku. Czy jest to może wina pompy?. Przerabiałem już wszystko - płukałem chłodnicę,wyjąłem termostat, zmieniłem uszczelkę pod głowicą. Czyżbym już musiał jeżdzić tylko z bezpieczną prędkością i konewką?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-09-2006, 23:26   Re: Silnik przegrzewa się

wakosc napisał/a:
wyjąłem termostat


Radzę założyć nowy termostat.
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 23:36   

wyjmując termostat poprawił obieg wody, więc założenie go spowrotem pogorszy sprawę.
pompa wodna może mieć luz, ale czy od tego taki cyrk możesz mieć... hmm nie wydaje mi się. zaczeło się to jakiś czas temu czy jak go kupiłeś ?"już tak miał" ? zapłon masz dobrze wyregulowany? auto jeździ na gazie?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-09-2006, 07:44   

Pompa lub peknieta głowica....innej opcji nie ma :|
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-09-2006, 08:39   

Może wypalona uszczelka i stąd przedmuch do obiegu chłodzącego.
Daj mu na postoju przez parę minut duże obroty, zdejmij korek ze zbiornika wyrównawczego i patrzaj co się z płynem chłodzącym zacznie dziać, czy bąbli czy buzuje itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-09-2006, 08:56   

A może walnięty jest korek od chłodnicy? Nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn do zbiorniczka. Proponuję wymienić korek - najtańsza metoda naprawy.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2006, 10:14   

tomekrvf napisał/a:
A może walnięty jest korek od chłodnicy? Nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn do zbiorniczka. Proponuję wymienić korek - najtańsza metoda naprawy.


Bardzo możliwe. Miałem taki problem, ale w n/w Daihatsu. Guma skruszała i nie trzymał ciśnienia w układzie.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-09-2006, 11:14   

saphire napisał/a:
Może wypalona uszczelka i stąd przedmuch do obiegu chłodzącego.

wakosc napisał/a:
zmieniłem uszczelkę pod głowicą


Ja stawiam na pompę...
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
wakosc
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 20:50   

Bardzo dziękuję kolegom za podpowiedzi. Uszczelkę pod głowicą zmieniłem lecz nie sprawdziłem szczelności. Na wysokich obrotach nie ma przedmuchów do układu chłodzenia więc chyba to nie to. Może to faktycznie korek bo trochę ta guma twarda. Kupię nowy i sprawdzę. A wracając do pompy - czy mógł się poluzować wirnik na osi?
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 06-09-2006, 21:04   

Witam proponuje sprawdzić pompę moze być skorodowana wewnącz . Wtedy będzie miała zamałą wydajności.
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 10-09-2006, 21:33   

nie jestem fachowcem, ale śmierdzi to pęknięciem głowicy lub tulei
ja miałem podobny problem z wyrzucaniem płynu i była to uszczelka, która przeżyła tylko 100 tys od wymiany i to przez kierownika ASO. Twierdził, że w mitsu się nie dociąga uszczelek pod głowicą po ich wymianie - w większości samochodów robi się to 1-1,5 tys od wymiany. Za drugim razem dociągałem i siadała, czyli się dociąga.
Mój ojciec w Oplu Vectrze z silnikiem Isuzu TD miał dwa razy pękniętą głowicę i właśnie takie były objawy, jak napisałeś. Diesel to nie benzyna, a ja nie jestem mechankiem.
Kiedy mój mitsu zaczął się grzać przy 160km/h, to mial inne objawy bo stygł przy zwolnieniu do 120km/h. Kupiłem drugiego mitsa i wymieniłem silnik. Problem zniknął.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
DOMIN
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2007, 20:25   

Witam zanim zabierzesz sią za głowice
sprawdz ciśnienie w tłokach, większość mechaników posiada specjalny maometr,to pozwoli ustalić czy jest walnięta uszczelka.Przy zbiorniczku jest jeszcze mała pompka,może to ona zawiniła?
Pozdrawiam
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2007, 20:54   

A ja miałem podobną przygodę z hyundajem, okazało się ze moja chłodnica była drożna tylko w 30%. Podczas pracy wentylatorów mozna bło wuczuć ręką po temperaturze która część chłodnicy była zatkana. Tam sie dało zdemontować górną i dolną listwe i udrażniać mechanicznie jak jest u ciebie nie wiem, ale sprawdzić warto. Hujdaj smiga do dzis z tą chlodnicą i nawet z niej nie cieknie tylko teraz trudno go rozgrzać:D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-03-2007, 21:28   

DOMIN napisał/a:
Witam zanim zabierzesz sią za głowice
sprawdz ciśnienie w tłokach, większość mechaników posiada specjalny maometr,to pozwoli ustalić czy jest walnięta uszczelka.Przy zbiorniczku jest jeszcze mała pompka,może to ona zawiniła?
Pozdrawiam


Ale żeście trupa z szafy wyciągnęli ;) popatrzcie na daty postów - wrzesień zeszłego roku ;)

PS. manometrem dużo nie zobaczysz - prędzej testerem na obecność spalin w płynie chłodzącym
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Misiek_Haribo
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2007, 20:35   Problemy z temperaturą silnika

Dzisiaj przytrafiło mi się coś takiego - jadę sobie i patrzę, a tu wskaźnik temperatury silnika jest prawie na maks (tzn. nie na czerwonym, tylko na ostatniej kresce wskaźnika). Zatrzymuje się, gaszę silnik, po chwili odpalam i temperatura jak należy. Ruszam jadę kawałek i widzę, że znowu idzie w górę, ale po rozpędzeniu się wyraźnie idzie w dół i wskaźnik zatrzymuje się na środku. Generalnie doszedłem do tego, że temperatura skacze kiedy jeżdżę na niskich biegach, przy ruszaniu spod świateł, czy ruszaniu w korku - kiedy się już rozpędzę i jadę sobie na 4 jakieś 80-90 km, czy nawet na 5 ponad 100 to temperatura jest jak należy. Wystarczy jednak, że się zatrzymam i ruszam i wskaźnik rośnie w oczach i podchodzi pod maks - dobrze nabieram prędkości - znowu idzie w dół. Ma ktoś może pomysł skutkiem czego mogą być takie objawy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.