Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz na półosi.
Autor Wiadomość
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 27-11-2007, 12:12   Luz na półosi.

Wali mi na dziurach zawieszenie (lewa strona).
Sprawdziłem że to luz na półosi, a konretnie luz lewo - prawo.
Stuk dochodzi z przegubu elastycznego zewnetrznego.
Nie ma luzu przy obrotowym ruchu półosią.
Czy jest możliwa jakaś regulacja tego luzu czy tez przegub kwalifikuje sie do wymiany?

[Lancer 1991 sedan]
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2007, 22:10   

Zużyty przegub napędowy (zewnętrzny) objawia światu swój koniec coraz głośniejszym trykaniem przy silniejszych skrętach kierownicą. Podczas jazdy na wprost i na dziurach siedzi cicho i udaje że jest dobry. Czy jesteś pewien sprawności amortyzatora i sworznia kulistego na końcu wahacza?
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 28-11-2007, 13:24   

Mam świeżo wymienione wszystkie gumowe el. wahacza.
Co do amora to niespodziewam się aby aż tak walił ale...

A przegub nie tryka na skręcie. Stuka tak jak pisałem przy ruszaniu półosią lewo <->prawo.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-11-2007, 15:53   

gondoljerzy napisał/a:
Zużyty przegub napędowy (zewnętrzny) objawia światu swój koniec coraz głośniejszym trykaniem przy silniejszych skrętach kierownicą. Podczas jazdy na wprost i na dziurach siedzi cicho i udaje że jest dobry
Nieprawda słyszałem na własne uszy totalnie zużyty przegub zewnętrzny, który strasznie strzelał podczas ruszania na wprost. Auto Honda Civic 1.5.
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 19:56   

zobacz czy jest wpieta w skrzynie ta polos poniewaz tylko w momecie wyskoczenia ze skrzyni moze miec luz w innym wypadku nie ma mowy zeby sie ruszala. jeden przegub trzyma ja sztywno <-> drugi daje mozliwosc pracy.
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 29-11-2007, 10:02   

dyzio007 napisał/a:
zobacz czy jest wpieta w skrzynie ta polos poniewaz tylko w momecie wyskoczenia ze skrzyni moze miec luz w innym wypadku nie ma mowy zeby sie ruszala. jeden przegub trzyma ja sztywno <-> drugi daje mozliwosc pracy.


Czyli co? Dobić - dopchnąć w stronę skrzyni na max?
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-11-2007, 15:51   

Na moje oko jest to luz jaki czujesz to luz na zabezpieczeniu przegubu zewnętrznego przed wypięciem z półosi i tym bym się wogóle nie przejmował.
A sworzeń, tuleje wahacza, łącznik stabilizatora, gumka stabilizatora sprawdzone?
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 29-11-2007, 16:25   

josie napisał/a:

A sworzeń, tuleje wahacza, łącznik stabilizatora, gumka stabilizatora sprawdzone?


Wszystko świerzyzna.
Max 3kkm.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
dyzio007
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 17:57   

zobacz jak to wyglada powinno byc widac jak wyglada przegob skrzynia moze zmielilo zabezpieczenie an pol osi i sie troszke wysunel??
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 00:58   

daj sobie spokój z półosią i sprawdź jeszcze łożysko amortyzatora. A druga rzecz wymiana wszystkich elementów gumowych nie oznacza ze sworzeń, łącznik i końcówke masz "świerzyzna".
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 06-08-2009, 08:23   

Galant EA.
Robię sobie zawieszenie, zdemontowany amortyzator, łączniki, końcówki drążka kier. I wykryłem luzy na półosiach. Niezbyt duże, ale jak ruszam półosią to się lekko tłucze. Góra/dół niewielkie, większe w osi - czyli na kierunku wciskającym/wyciskającym ze skrzyni.
1) obiło mi się, że delikatny luz na półosi jest normalną rzeczą - prawda li to ?
2) czy zamiana półosi stronami coś może pomóc ? ktoś na forum pisał o tym (akurat odnośnie podskakiwania kół przy ruszaniu)
3) demontaż półosi i przegubu to bardzo skomplikowana sprawa ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-08-2009, 12:06   

Luzy wzdłużne to normalna sprawa. Poprzeczne już nie koniecznie. Poprzeczne już gorzej, ale jeśli nie czuć drgań podczas jazdy i podczas jazdy nic nie wali, to bym odpuścił.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2009, 12:14   

Podobnie mam u siebie w Colcie. Z tym że wali mi prawa strona przy pokonywaniu nierówności... Wszystko zostało wyeliminowane, za wyjątkiem przegubu właśnie oraz wspomnianego łożyska amortyzatora.
Na dniach zaopatruję się w półośkę, po wymianie dam znać czy tłuczenie ustąpiło. Jak nie, zostaje łożysko amorka.
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.