| Wymiana pompy wspomagania | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bebob   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Sty 2017
 Posty: 70
 Skąd: Strzelce Op.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 09:12   Wymiana pompy wspomagania |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.W moim galancie koło pasowe pompy kolebie się na boki,pasek naciągnięty delikatnie,wspomaganie jest i ogólnie wszystko w porządku.Ale przy ok 2000 tyś obrotów występuje drżenie kierowcy , drży na postoju.Kupiłem już pompę MSG nową ,moje pytanie to czy wymiana jest bardzo skomplikowana,jakieś sugestie ,porady.Chcę sam ją wymienic. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | bebob, Samo przełożenie to nie problem. Tylko odpowietrzenie układu jest kłopotliwe. Powinno się unieść przód auta,aby koła były w górze,zdjąć fajki,żeby silnik nie zapalił,i dopiero wtedy kręcimy rozrusznikiem,jednocześnie kręcąc kierownicą w lewo i prawo do oporu. Dobrze,żeby druga osoba kontrolowała poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Przy okazji warto zmienić płyn.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jacek11 napisał/a: |  	  | Tylko odpowietrzenie układu jest kłopotliwe | 
 Nie ma problemu  spuszczasz stary płyn wlewasz nowy odpalasz krecisz kierownicą prawo lewo i  dolewasz do stanu szybko sie odpowietrza jakos nie miałem z tym problemu
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szwagierr   Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 25 Gru 2014
 Posty: 98
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | milo napisał/a: |  	  |  	  | jacek11 napisał/a: |  	  | Tylko odpowietrzenie układu jest kłopotliwe | 
 Nie ma problemu  spuszczasz stary płyn wlewasz nowy odpalasz krecisz kierownicą prawo lewo i  dolewasz do stanu szybko sie odpowietrza jakos nie miałem z tym problemu
 | 
 Mi też po wyjęciu przekładni nie udało się odpowietrzyć układu, ani wg manuala ani innymi metodami.
 Odpowietrzyło się samo po tygodniu jeżdżenia.
 Płyn do wspomagania tylko D-II, D-III jest za rzadki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bebob   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Sty 2017
 Posty: 70
 Skąd: Strzelce Op.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 14:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedz.Tylko te odpiecie fajek w v6 mnie martwi.Jest jakiś inny sposób żeby zakręcić rozrusznikiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemek1602   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2017
 Posty: 255
 Skąd: ŚWIDNICA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2018, 16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odłącz cewkę albo odpal i zgas od razu. I tqk kilka razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bebob   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Sty 2017
 Posty: 70
 Skąd: Strzelce Op.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2018, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przyglondałem się pompie w aucie,wydaje się że ciężko będzie ją wyciągnąć z dołu sprężarka klimy, a z góry wąż klimy.Czy ktoś ma doświadczenia z wymiany. 
 [ Dodano: 16-02-2018, 20:24 ]
 Pompa wymieniona.Ale zauważyłem ,wcześniej nie zwróciłem uwagi że ,jak kręce kierownicą to obroty rosną.Czy to normalne, czy specyfika nowej pompy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bebob napisał/a: |  	  | jak kręce kierownicą to obroty rosną.Czy to normalne, | 
 Tak ma być  podbijane sa obroty inaczej było by spadek obrotów - obciazenie
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bebob   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.5 v6 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 07 Sty 2017
 Posty: 70
 Skąd: Strzelce Op.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2018, 07:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy ktoś wymieniał pompę firmy MSG.Bo po wymianie słychać ją jak pracuje jak bym miał turbine w aucie, taki jakby świst.Na wolnych obrotach cyka jakby wskazówki w zegarku jak się do ucha przyłoży zegarek. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |