Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria wspomagania w DiD
Autor Wiadomość
kris_S
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2007, 13:47   Awaria wspomagania w DiD

No i stało się. W mojej Cari skończyło sie wczoraj wspomaganie. Wróciłem wieczorem z trasy i przy manewrowaniu na parkingu, koła skręcone maksymalnie w lewo, coś strzeliło pod maską i po wspomaganiu. Może macie jakieś doświadczenia i propozycje, co może być przyczyną awarii? Dodam jeszcze, że poziom płynu ok, czyli wyciek - zapowietrzenie raczej nie wchodzi w rachubę. Pasek wieloklinowy oczywiście też cały. Czyżby skończyła się pompa? Czytałem gdzieś, że przy maksymalnie skręconych kołach może podwiesić się zawór bezpieczeństwa i pompa nie daje ciśnienia. Jak można sprawdzić ten zawór i gdzie on sie znajduje? Zawsze staram się nie kręcić do końca kierownicą bo słyszałem, że może to być przyczyną awarii wspomagania, ale Cari jeździ też moja żona, więc ..........
Pomocy!!!! Planowałem wyjazd w góry z rodzinką, ale chyba ciężko mi będzie między świętami coś zaradzić bo mechanicy w tym okresie niestety tez świętują. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdrowienia.
kris_S
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2007, 23:08   

zepsuta pompa wspomagania bulgocze ;) Przynajmniej ja tak miałem kiedyś. Jeśli dźwięki są normalne, a nie masz wspomagania, to gdzieś ciśnienie nie dochodzi.

Jeśli to faktycznie pompa, to bardziej opłaca się regeneracja, niż nowa pompa - "nowe" to zazwyczaj też regenerowane, jak kupujesz taką to dostajesz nawet upust jak oddasz starą (coś w rodzaju kaucji)
 
 
kris_S
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2007, 23:35   

Moja nie bulgocze, raczej jest ciszej niż przed awarią co umacnia mnie w przekonaniu, że to właśnie pompa padła.
Co do ceny pompy, to używka na allegro około 250 zeta, regenerowana 350 a dzisiaj zamówiłem nową Lukasa za 370 z tym, że starą oddaję w rozliczeniu lub dodatkowo wpłacam kaucję 220 zł.
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2007, 03:14   

Mhm mechanikiem nie jestem, ale jak nic nie słyszysz, to ja bym obstawiał, że to rolka poszła, nie sama pompa, oczywiście mogę się mylić ;)

Miałem kiedyś awarię pompy, koszty tak jak mówisz, zawsze te 220 kaucji się płaci, co utwierdza mnie w przekonaniu, że "nówka" to też pompa po regeneracji.

Do tego dolicz też olej, który nie jest tani (z tego co pamiętam ze 300 za sam olej płaciłem)

Objawiało się to tym, że właśnie przy skręcaniu coś mi bulgotało. Na początku sporadycznie, wymieniłem pompę wody. Później coraz gorzej i w koncu pompa wspomagania okazala się trefna. Bardzo głośne i wyraźne bulgotanio - tarcie. Po zajrzeniu pod maskę od razu widziałem wylewający się spod nakrętki olej.

Cała operacja jest dosyć droga niestety :/
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-12-2007, 14:16   

kris_S napisał/a:
a dzisiaj zamówiłem nową Lukasa za 370
Podaj jakieś namiary na dostawcę, model pompy, itp. - przyda się innym.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kris_S
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2007, 19:06   

Myślę, że gdyby padła rolka, to i ładowania by nie było a z tym akurat nie ma problemu.

Jeśli chodzi o pompę to póki co to strzeliłem w kierunku Renault bo do Cari ciężko było znaleźć (przynajmniej w wigilię). Nie ma jej w katalogach więc zamówiłem taką samą jak do Renówek z silnikiem 1.9 DCi. Zobaczymy jak przywiozą, czy jest taka sama. Na stronach Intercars znalazłem zamiennik do Volvo S/V40 z tym samym motorem co w Cari i napisali, że jest to również zamiennik do Renówek. A sama pompa w naszych Carismach jest produkowana przez Delphi. Jeśli okaże się, że padła pompa a ta którą zamówiłem będzie pasować to oczywiście dam namiary.
pzdr
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-12-2007, 19:29   

kris_S napisał/a:
eśli chodzi o pompę to .....
Na stronach Intercars znalazłem zamiennik do Volvo S/V40 z tym samym motorem co w Cari ....
A sama pompa w naszych Carismach jest produkowana przez Delphi.
Mogę powierdzić że w Volvo V40 1.9 TD siedzi taka sama pompa jak w naszych DID-ach. A co do Renault to swego czasu też poszukiwałem pompy i trafiłem na sklep w Częstochowie :arrow: http://www.aps.net.pl Korespondencyjnie ustaliliśmy, że:
sklep.aps.net napisał/a:
Dostałem 2 różne pompy do Volvo, ale niestety mają one inne wyjścia na węże.

Faktycznie najbardziej podobna do tej w samochodzie jest pompa STSP7137 z Renault.

Problemem może być tutaj jednak koło pasowe, ponieważ te które ma pan w samochodzie jest (chyba) wciskane na trzpień natomiast przy Renaulcie jest przykręcane. Niestety samych kółek nie mam.
Ostatecznie nie zdecydowałem się na zakup i wymianę bo oryginalna pompa wciąż daje radę :) ale jakby co to jestem zainteresowany rozwiązaniem tej usterki u Ciebie. Z innych źródeł (mechanicy od hydrauliki) dowiedziałem się, że te pompy z DID wyglądają na nieregenerowalne z uwagi na aluminiową obudowę i inne łożyskowanie. Ale ile w tym prawdy ..... :? :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kris_S
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 22:37   

No i po kłopocie. Rzeczywiście nawaliła pompa. Niestety jak sie okazało zamówiona przeze mnie pompa od renówki, pomimo, że z wyglądu taka sama to ma inne mocowanie koła pasowego i w ogóle średnica koła jest inna. Mechanik, który naprawiał Cari stwierdził, że nie będzie ściągał koła z mojej pompy bo podobno jest to ryzykowna operacja i nie zawsze się udaje.
A co do pompy to w mojej ciśnienie wywaliło dekiel z tyłu korpusu. Wyskoczyła zapinka, która za płytko siedziała i pompa się rozszczelniła. Co ciekawe w zbiorniczku wyrównawczym cały czas był olej. Z pomocą tokarza, rowek w którym siedzi zapinka został pogłębiony i podobno teraz będzie sie trzymać. Całość naprawy razem z olejem 120 zeta :) .
A dla wszystkich zainteresowanych znalazłem firmę, która ma nowe pompy Delphi w dobrej cenie i zajmuje sie również ich regeneracją:

P.H.U '' TOMAG ''

UL. TOPOLOWA 26A

41-303 DĄBROWA GÓRNICZA

TEL. 032/ 262 20 04 od 9 do 17

0 513 198 301

email; phutomag@o2.pl
 
 
oloolosz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 83
Skąd: pomorze
Wysłany: 24-02-2009, 21:24   

robił -regenerował- ktos pompe?bo ja sie przymierzam,do mojego mss did,cieknie gdzies z niej,wkoło jest ochlapane olejem,na lini obrotu koła pasowego,wyglada na uszczelniacz na pompie
_________________
MSS 2004 102km 320tkm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.