Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9 DI-D] Łożyska tylnych kół + ręczny
Autor Wiadomość
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 17-02-2008, 11:59   [1.9 DI-D] Łożyska tylnych kół + ręczny

Witam,
czy można tytułowe łożyska wymienić samemu? Czy może trzeba jakiś specjalistycznych narzędzi?
Nie ukrywam, że koszt tychże łożysk (z piastą) jest dość spory i chciałbym je wymienić samemu :)
Przy okazji zapytam: jak ściąga się tą plastikową osłonę (konsolę) hamulca ręcznego? Czytałem, że są jakieś śrubki, ale niestety nijak nie mogę ich znaleźć...

pozdr.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 17:23   

co do ściągania środkowej konsoli, to:

Masz taki duży "schowek" w kolumnie środkowej, czy podłokietnik - między fotelami? Generalnie to w tym właśnie dużym otworze, na dnie leży guma, którą należy wyciągnąć (polecam zagięty drucik do tego celu), pod tą gumą znajdziesz 2 śrubki. NIE MA żadnych zatrzasków, tylko na tych 2 śrubach się trzyma. Odkręcasz - i masz dostęp do ręcznego

Niedługo będę robił opis demontażu całego tunelu środkowego i kokpitu, to wrzucę fotki, ale jest tego tyle, że nie mam czasu się za to zabrać :(

Co się stało, że chcesz przy nim grzebać?
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 17-02-2008, 19:49   

andy1 napisał/a:

Co się stało, że chcesz przy nim grzebać?

Ręczny trzyma tylko w górnej części - być może trzeba naciągnąć linkę. Albo wymienić.
Dzięki za podpowiedź - jutro spróbuję i dodam punkcik "pomógł".

Czy nikt nie wypowie się n/t łożysk z tematu wątku? :(
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-02-2008, 20:18   

Tomashi napisał/a:
Czy nikt nie wypowie się n/t łożysk z tematu wątku?

Zobacz tu:
http://www.mitsubishi-gra...%BFyska+k%F3%B3
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 17-02-2008, 21:24   

Dziękuję! Szukałem i jakoś nie znalazłem ;)
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2008, 08:39   

Naprawdę nie tak trudno tam dojść, ale ja za pierwszym razem i tak połamałem mocowania :P
Demontaż trwa max 5 minut i jedyne potrzebne narzędzie do śrubokręt krzyżakowy.

Poszedłem do samochodu porobić fotki, powinny pomóc, tu masz "duży otwór" o którym pisałem, między fotelami:


Dostęp do śrub osłonięty jest gumową "wykładzinką", którą należy podnieść (zagięty drucik lub nożyk jest przydatny do tego celu)

tutaj są uwidocznione te dwie mocujące śrubki:


Jeśli to nie wystarczy i będziesz chciał zdemontować dalszą część, musisz najpierw ściągnąć osłonę drążka zmiany biegów, która jest wciśnięta do konsoli środkowej za pomocą 4 zatrzasków (fioletowe strzałki oznaczają miejsca, w których należy się ich spodziewać, wystarczy ścisnąć jedną lub drugą stronę i wyciągnąć osłonę).



Jak już to zrobisz, możesz ściągnąć gałkę (odkręca się) i ten skórzany mieszek, ale nie jest to konieczne.

Jak już to zrobisz, to czerwonymi strzałkami oznaczone są miejsca przykręcenia przedniej części środkowej konsoli do samochodu - są 4 śrubki, jedna od strony "nóg" pasażera i kierowcy oraz dwie zaraz obok drążka zmiany biegów, które zasłonięte są "tylną" częścią środkowej konsoli. 3 zaznaczyłem czerwonymi strzałkami, jedna jest schowana w "nogach" kierowcy, symetrycznie do tej po stronie pasażera.

Powodzenia!
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 18-02-2008, 18:08   

Oczywiście - dałem radę, ale muszę ponowić "naprawę", ponieważ dokręcając śrubkę na maxa (dalej się nie da, bo haczy o pancerz linki) w dalszym ciągu jest mały luz, choć o niebo lepiej niż było.
Podłożę jakąś podkładkę/nakrętkę i będzie git.

Dzięki za pomoc :)

PS. przy okazji zdejmowania znalazłem 1 euro - będzie na szczęście :D
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.