 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak ogrzewania...prawie |
Autor |
Wiadomość |
maclys [Usunięty]
|
Wysłany: 25-12-2007, 21:18 Brak ogrzewania...prawie
|
|
|
Witam,
ratujcie! W sobotę wyjeżdżamy na Sylwestra, a coś dziwnego się dzieje od 3 dni z ogrzewaniem. Na wstępie parę szczegółów:
4G63, '97 r, zagazowany sekwencją. Do tej pory było ok (rok temu w zimę, jak już był zagazowany też), a od kilku dni zauważam następujące nieprawidłowości:
1. Temperatura silnika na wskaźniku rośnie tak samo szybko jak wcześniej (i to akurat prawidłowe).
2. Do niedawna przełączał się na gaz po około 2-3 km (jak osiągnął w parowniku ok. 40 stopni C), a obecnie po 10-12 km i to z dużym "bólem".
3. Słabo działa ogrzewanie, nawet przy odkręconym na maksimum. Co ciekawe - jak samochód pracuje na wolnych obrotach, ogrzewanie ginie. Jak dodam gazu i potrzymam go ok. 3 tys obrotów, pojawia się. Innymi słowy: jak jadę i mam powyżej 2,5 tys to da się wytrzymać, ale do tego co było kiedyś: daleko.
Miesiąc temu był wymieniony płyn, więc nie podejrzewam tu jakichś nieprawidłowości. Być może ważna rzecz:
- po przejechaniu około 25 km zatrzymałem się, żeby dotknąć do dwóch grubych przewodów dochodzących/odchodzących od chłodnicy na górze i dole (po lewej stronie chłodnicy patrząc od przodu po otwarciu maski). Za obydwa przewody mogłem złapać swobodnie ręką i trzymać. Były ciepłe, ale nie gorące (tak ok. 40 stopni). Co ciekawe zaraz później załączył się wentylator, co świadczy chyba o prawidłowej temperaturze silnika.
Mam pomysł, że to może termostat i chodzi praktycznie na małym obiegu (lekko otwarty), stąd w końcu przełącza się na gaz. Jak dodaję gazu, to wzrasta (?) ciśnienie na pompie wodnej, stąd jest cieplej. Dobrze strzelam? Czy do MSW 4G63 '97 pasuje jakiś konkretny zakres termostatów (np. też od innych modeli czy nawet marek)? Będę miał jeden dzień na zrobienie tego, a z powodu okresu międzyświątecznego obawiam się, że nie dam rady. Pomijam fakt, że jak już znajdę termostat to muszę znaleźć warsztat, który to wymieni bo sam nie mam ani gdzie, ani nie wiem jak.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
ronetto
Forumowicz

Auto: space runner 1,8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2006 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-12-2007, 00:08
|
|
|
termostat gdzie szukac to dostaniesz na maila foto. sprawdz jeszcz czy sie nie zapowietrzylo. to tez latwo zrobic wez poszukaj odpowietrznika albo najwyzszy przewod z kladu i odkrec a na wlaczonym silnu powinny leciec bąbelki z plynem. pozdrowienia |
_________________ moja gwiezdna maszyna przed zakupem |
|
|
|
 |
maclys [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2008, 11:01
|
|
|
A jednak nie termostat tylko wyciek płynu. Było za mało o 1,5 litra. Dałem się oszukać brudowi w zbiorniku wyrównawczym. Dopiero po otwarciu korka okazało się, że susza.
Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
|
|