[C51A 1.3] ZMIANA SILNIKA Z 1.3 NA 1.5 PILNE |
Autor |
Wiadomość |
DaniOOO [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 00:03 [C51A 1.3] ZMIANA SILNIKA Z 1.3 NA 1.5 PILNE
|
|
|
Zamówiłem już na zamianę silnik 1.5 z osprzętem oraz skrzynie celem zamiany. Pytanie brzmi czego jeszcze potrzebuję oprócz większej chłodnicy?Czy instalacja, która pozostała mi z silnika 1.6 się nada? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2008, 01:03
|
|
|
Hydraulika sprzęgła
ECU
Przepływomierz, obudowa filtra powietrza
Instalacja się nada - po pewnych przeróbkach, zależy jeszcze czy kupiłeś 8V czy 12V
Pompę elektryczną jeszcze w baku masz? Bo też potrzebna
SOnda w kolektorze musi być |
|
|
|
 |
DaniOOO [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 01:07
|
|
|
No więc hydrauliczne sprzęgło zostało, podejrzewam, że pompa też, ale jak to sprawdzić?Kupiłem kompletny silnik 12v, czyli powinien być z przepływką i obudową podobno...Czy skrzynia od 1.3 by podeszła? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 26-02-2008, 10:54
|
|
|
większość C52 jakie widziałem ma małą chłodnicę (ja mam szeroką i się wszyscy dziwią)
sprawdź oznaczenia na obudowie skrzyni, powinny być widoczne - jak jest taki sam początek np. F5M2xxxx, to powinna pasować |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2008, 12:23
|
|
|
Ktoś niedawno pisał, że przełożenia w 1,5 i 1,3 są takie same. Bloki bliźniacze więc moim zdaniem się nada.
Co do chłodnicy to tomusn ma rację - 1,5 mają małą chłodnicę (z wyjątkiem automata) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-02-2008, 12:47
|
|
|
kwestja jest z instalacja w/n bo niewiem czy 1,3 mial aparat na przeduzeniu walka rozrzadu przy glowicy |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-02-2008, 17:55
|
|
|
Aparat w 12 V jest z lewej strony( patrząc na silnik) w 8 V aparat jest ustawiony prostopadle do głowicy i jest z tyłu.
[ Dodano: 26-02-2008, 17:55 ]
głowicy oczywiście |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2008, 18:46
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | kwestja jest z instalacja w/n bo niewiem czy 1,3 mial aparat na przeduzeniu walka rozrzadu przy glowicy |
Instalację Danio ma od 1,6 - także i tak będzie trzeba ją rzeźbić |
|
|
|
 |
|