[Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 10:20 [Cari 1.9DI-D] niska temperatura silnika
|
|
|
witam,
wczoraj robiłem trasę trochę ponad 100 km i na chwilę musiałem się zatrzymać. silnik ciągle pracował, ale zaczął tracić temperaturę. postój trwał może z 5 minut, pod jego koniec zachowywał się prawie tak jakbym go dopiero odpalił, wahały się obroty (minimalnie, ale odczuwalnie).
później w trakcie jazdy spojrzałem na wskazania temperatury i są IMO niższe jak przy temp. na zew. w okolicy 10 st. czy to normalne, że silnik nie może się nagrzać? może zastosować jakąś przesłonę na chłodnicę?
poniżej fota wskaźnika po 15 km od postoju, jazda spokojna (duży ruch na drodze).
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 11:08
|
|
|
lub czujnik temp. |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 11:55
|
|
|
ok, czyli rozumiem, że temp. według Was za niska. czy mogę jakoś we własnym zakresie sprawdzić (odczyt kodów błedów) co to jest? czy muszę jechać do ASO? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11-11-2007, 12:09
|
|
|
Po podpięciu do kompa mogą sprawdzić jaka jest temperatura w obiegu na rozgrzanym silniku więc od tego będzie zależało dalsze działanie w zależności czy to padł termostat czy termistor. Można też zadziałać w ciemno i najpierw wymienić termostat a jak nie pomoże to termistor. Ostatecznie skoczyć podpiąć się do kompa. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 12:14
|
|
|
no dobra, teraz pytanie czy mogą mi to zrobić tylko w ASO? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-11-2007, 23:22
|
|
|
Termostat to sam wymienisz jeśli nie masz dwóch lewych rąk tylko obie zdrowe. I jest duże prawdopodobieństwo, że to on jest przyczyną niedogrzewania silnika. Było już o tym kilka przypadków na Forum, w tym m.in. mój - też 1.9 DID tylko w Space Starze.
Ewentualnie każdy mechanik Ci to zrobi za 50-100 zeta. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 07:05
|
|
|
no to mnie pocieszyłeś
skoro robiłeś to w SS to jakie są mniej więcej koszty? termostat nowy, czy z "rozbiórek"?
pzdr |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2007, 07:30
|
|
|
Nowy termostat kosztuje max 30 zł..... wymiana to upuszczenie co nieco płynu z układu (kranik na dole chłodnicy + 2 śruby na pokrywce termostatu..... jakieś 15 min pracy (chyba, że składasz na silikon pokrywkę, to 15 min + ok. godzinka na związanie silikonu) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 08:47
|
|
|
ok, to już wiem wszystko poza tym skąd wziąć termostat? sklep z częściami czy rozbiórka (teraz nie mogę nigdzie zadzwonić więc szybciej spytać na 4um)
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-11-2007, 19:00
|
|
|
termostat możesz zamówić u Japaneze (namiary poszły na PW) albo kupić w każdym (no może prawie każdym) sklepie z auto-częściami. Podasz numer nadwozia i na tej podstawie kupisz co potrzeba. |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2007, 09:01
|
|
|
Możesz też sprawdzić termostat w miare rozgrzewania silnika kontrolując temperaturę rur do chłodnicy i samej chłodnicy. Jeśli na początku będą zimne i po pewnym czasie nagle dostana falę gorąca to jest ok ale jeśli od początku powoli i równomiernie sie rozgrzewają to znaczy że termostat jest zacięty w pozycji otwartej czyli do wymiany.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 19:56
|
|
|
ok jeszcze tylko jedno, czy ktoś może podesłać fotę lub powiedzieć czy taka temp. jak na zdjęciu z pierwszego posta jest normalną temp. pracy? |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 15-11-2007, 20:35
|
|
|
nie. wskażnik powinien być dokładnie po środku skali...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-11-2007, 12:31
|
|
|
Po prostu ma stać na baczność |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|