Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
historia silnika 4G63
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 21-02-2008, 16:23   historia silnika 4G63

szukałem dość długo na forum ale nie znalazłem... może ktoś mi uświadomić jak to jest z tym silnikiem 4G63... od kiedy był produkowany? w jakich modelach Galanta? jakie miał moce? czy przechodził modyfikacjie (domniemam, że tak)? czy 4G63 w EA2X jest taki jak był w starszych modelach Gala, czy to nowa kontrukcja? czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie?
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 13:39   

pompec napisał/a:
...czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie?


Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-02-2008, 16:38   

4G6x - rodzina silników o nazwie "Sirius" pierwsze 4g63 pojawiły się w Galantach E13 i 4g64 w E16.

Występują:
4g61 - 1595 ccm (82.3 x 75.0 mm średnica cylindra x skok tłoka)
4g62 - 1759 ccm (80.6 x 88.0 mm) - konstrukcja zastąpiona silnikiem 4g67
4g63 - 1996 ccm (85.0 x 88.0 mm)
4g64 - 2350 ccm (86.5 x 100.0 mm)
4g67 - 1836 ccm (81.5 x 88.0 mm)
4g69 - 2368 ccm (87.0 x 100.0 mm)

Historia zmian jak będę miał chwilkę czasu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2008, 02:21   

4G61 i 4G63 występują w wersji Turbo. Z czego tylko 4G63T był montowany w Galancie VR4.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-02-2008, 20:02   

gondoljerzy napisał/a:
Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65.

dla mnie jednak nie do końca jest to logiczne... w Hondzie wystarczy że wtrysk zmienił się z dwu na wielopunktowy i oznaczenie zmieniło się z D15B2 na D15B7 chociaż wszystko inne pozostało bez zmian... i to jest logiczne... mówisz, że masz D15B7 i wszysko jasne... a nie zastanawiasz się czy ma ktoś dwa wałki czy jeden...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.