 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
historia silnika 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 21-02-2008, 16:23 historia silnika 4G63
|
|
|
szukałem dość długo na forum ale nie znalazłem... może ktoś mi uświadomić jak to jest z tym silnikiem 4G63... od kiedy był produkowany? w jakich modelach Galanta? jakie miał moce? czy przechodził modyfikacjie (domniemam, że tak)? czy 4G63 w EA2X jest taki jak był w starszych modelach Gala, czy to nowa kontrukcja? czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie? |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 13:39
|
|
|
pompec napisał/a: | ...czy to nie jest nielogiczne, że przez tyle lat silnik o różnych mocach, SOHC i DOHC miał to samo oznaczenie? |
Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-02-2008, 16:38
|
|
|
4G6x - rodzina silników o nazwie "Sirius" pierwsze 4g63 pojawiły się w Galantach E13 i 4g64 w E16.
Występują:
4g61 - 1595 ccm (82.3 x 75.0 mm średnica cylindra x skok tłoka)
4g62 - 1759 ccm (80.6 x 88.0 mm) - konstrukcja zastąpiona silnikiem 4g67
4g63 - 1996 ccm (85.0 x 88.0 mm)
4g64 - 2350 ccm (86.5 x 100.0 mm)
4g67 - 1836 ccm (81.5 x 88.0 mm)
4g69 - 2368 ccm (87.0 x 100.0 mm)
Historia zmian jak będę miał chwilkę czasu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2008, 02:21
|
|
|
4G61 i 4G63 występują w wersji Turbo. Z czego tylko 4G63T był montowany w Galancie VR4. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 24-02-2008, 20:02
|
|
|
gondoljerzy napisał/a: | Jak dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. Rozumiem to tak, że blok silnika i jego podstawowa konstrukcja praktycznie się nie różniły: żeliwny blok z dwoma wałkami wyważającymi. Różnice są w szczegółach, ale podstawowe założenia są te same i dotyczą całej rodziny silników: 4G63, 4G64, 4D65. |
dla mnie jednak nie do końca jest to logiczne... w Hondzie wystarczy że wtrysk zmienił się z dwu na wielopunktowy i oznaczenie zmieniło się z D15B2 na D15B7 chociaż wszystko inne pozostało bez zmian... i to jest logiczne... mówisz, że masz D15B7 i wszysko jasne... a nie zastanawiasz się czy ma ktoś dwa wałki czy jeden... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
|
|