Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silniczek krokowy2.0 16v 95
Autor Wiadomość
MANIEK
[Usunięty]

  Wysłany: 25-09-2007, 15:35   silniczek krokowy2.0 16v 95

Czyszczenie silniczka krokowego

[ Dodano: 25-09-2007, 19:11 ]
Cze mam powazny problem Jak mam samochod na luzie to tak sia wachaja obroty ze czasami nawet zgasnie I potem jest strasznie ciezko urochomic silnik na nowo
Bylem u elektryka i powiedzial mi ze jest zepsuty silniczek krokowy i trzeba go wymienic na nowy lub wyczyscic
Moze ktos wie jak to zrobic?????????
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-09-2007, 07:51   

czytaj uważnie ten temat już był poruszany http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15460
, a tak na marginesie to mechanik nie mógł go już wyczyścić
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
MANIEK
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 14:46   

wiem ze byl juz taki temat ale tam nie pisze jak wyczyscic ten silniczek
Sam chce go wyczyscic tylko nie wiem jak to zrobic
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 17:39   

ten silnik jest tak zrobiony, że nie wymaga czyszczenia...
wyjmij go z silnika, odkręć 3 śrubki i delikatnie rozciągaj obudowę.
silniczek to "zwykły" dwufazowy silnik pr. stałego - na osi ma magnes stały napędzany przez dwie cewki odpowiednio nawinięte.
newralgiczna jest rezystancja uzwojeń - musi być jednakowa dla cewek ok. 30ohm
(pomiędzy środkiem a skrajnym wyprowadzeniem). jeżeli różne wartości (+-1ohm) to może być zwarcie między uzwojeniami.
przed skręceniem obudowy wkręć maksymalnie ośkę - jak podłączysz go do instalacji samochodu i zapłon na ON (bez włączania silnika) powinieneś usłyszeć że zadziała wysuwając się.
sprawdź go tak z kilka razy, wkręcając i wykręcając ośkę.
jak działa to na pewno jest dobry.
Ja kupiłem dawno temu od kiepuczi i z przesyłką z USA ok 160zł

Falowanie obrotów to przede wszystkim czyszczenie przepustnicy, regulacja TPS itd.
 
 
MANIEK
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 21:02   

dzieki za rade Sprawdze jutro czy to cos pomoze
A co to jest regulacja tps Dlatego pytam o mam te auto dopiero dwa miesiace i nie wiem co i jak
wczesniej jezdzilem maluchem to to wszystko wyjasnia skadmoje pytania

[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki

[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 21:50   

MANIEK napisał/a:
dzieki za rade ...

[ Dodano: 26-09-2007, 21:07 ]
BodoV6, dzieki

[ Dodano: 26-09-2007, 21:08 ]
BodoV6, dzieki


no to kliknij na Pomógł

a na poważnie - TPS jest na osi przepustnicy i zamienia mechaniczne uchylenie przepustnicy na sygnał elektryczny.
przycisk Szukaj i będziesz wiedział.
 
 
MANIEK
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 21:56   

dzisiaj to sprawdzalem i jest tak dalej juz nie wiem co mam robic z tym autem
Kazdego dnia chodzi inaczej raz faluja obroty a raz nie Jest wszystko ok kiedy ostro dam mu po garach Ajak jade spokojnie to odrazu gasnie
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27-02-2008, 14:51   

Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony? Kiedys czytałem tutaj o takich szczególach ale teraz nie moge znalezc
 
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 19:30   

kkkarol napisał/a:
Jesli rozkrece silnik krokowy to w jakiej pozycji powinien byc trzpien przed skreceniem obudowy? Maksymalnie wkrecony czy 2,5 obrotu wykrecony?


w dowolnej, sam się ustawi
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 14:39   

witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził...
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 10:53   

Lukasey napisał/a:
witam
... z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. ...


tam są opisy do m.in. wersji E3x i to czytałeś
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 11:16   

tak te czytałem. a to w E5X bedzie inaczej??
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26-04-2008, 17:01   

Lukasey napisał/a:
witam
u mnie silniczek krokowy po zalączeniu zapłonu nie wysuwa trzpienia. widać aby jakby się poruszył troszke i tyle. a z tego co wyczytałem na stronie Krzyzaka to powinien sie wysunac i po 15 s schowac. czy to oznacza ze jest zły? czyściłem go ale nic nie daje. a obroty mi wariuja. na benzynie są za wysokie i falują tak od 1500 do 2000. a na gazie to juz wogole 3000 cały czas:/ reset nic nie daje:/ aha i jeszcze ten silniczek dziwnie terkocze tak jakby sobie nie radził...


Miałem ostatnio za wysokie obroty i okazało sie ze silnik krokowy zblokowal sie na pozycji otwartej i dlatego tak garowal. Rozkrec silnik krokowy i wkrec trzpien do konca i skrec obudowe, powinno byc ok.
 
 
 
Lukasey
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 20:28   

Problem już rozwiązany:) u mnie też ten trzpień się blokował. taka blokadka nie była wkręcona. tylko zobaczył to dopiero elektromechanik jak u niego byłem także nie obyło się bez kosztów ale najważniejsze ze jest już ok. :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.