[EAxA] Pompa abs, róznice w modelach |
Autor |
Wiadomość |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2014, 11:25 [EAxA] Pompa abs, róznice w modelach
|
|
|
Dzień dobry,
mam problem z pompą abs. Na allegro jest ich sporo i każda ma inny numer MR. Czy jeśli moja ma numer MR510739 to musze szukać tylko takiej, czy może mogę założyć MR334363 ? Z wyglądu to właściwie to samo, pytanie czy są jakieś różnice w środku. Mój galant to avance 2003 rok, automat 2,5. Pompa abs używka jest od galanta też 2.5 automat ale nie avance. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 17-04-2014, 12:08
|
|
|
na pewno musisz uwazac na pompy od wersji z ASC bo pompa jest inna. Poznasz latwo ma o wiele wiecej kabelkow elekrycznych |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2014, 13:05
|
|
|
Czyli rozumiem, że jeśli pompa ma 6 przewodów to kicha, a jak 4 to będzie kompatybilna? Czy nie bawić się i zamówić po prostu taką która ma numer MR dokładnie taki sam?
Może podziele się tym co mi się dzieje z samochodem. Auto często podczas jazdy nagle włącza pompe abs. Słychać takie dalekatne cykanie, co znaczy że nie mam już hamulców. Pedał hamulca robi siętwardy i po wcisnięciu go samochód leciutko bardzo hamuje, pompa cyka i dopiero po puszczeniu hamulca i ponownym wciśnięciu auto zaczyna normalnie hamować tak jak powinno. Czasem tą operację trzeba powtórzyć kilka razy, także bardzo niebezpieczna sprawa. Kontrolka od absu się nie świeci. Wyjąłem bezpiecznik, by mieć jak hamować, bo to dość niebezpieczna sprawa. W serwisie stwierdzili że pompa do wymiany, ale...no wlasnie ale! Chłopaki zajmują się Mazdami, przez co nie mają oprogramowania do dokładnych kodów błedu. Także, podejrzewam że pompa na podmiane w celu sprawdzenia czy to, to będzie potrzebna |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-04-2014, 14:11
|
|
|
Wymrugaj błędy abs:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Zwierasz piny jak w tamtym temacie i kontrolka ABS będzie mrugała. Musisz odnotować liczbę długich i krótkich mrugnięć. Według mnie, to któryś czujnik pada lub jest inna liczba zębów na zębatce/ ew uszkodzona zębatka. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-04-2014, 14:53
|
|
|
Jak Owczar pisze, wystarczy peknięta zębatka i bądą błedy. Wymrugaj błedy i jak coś to sprawdz zebatki i bedziesz wiecej wiedział. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-04-2014, 15:11
|
|
|
Chociaż z drugiej strony błędów może nie być W końcu komputer abs nie interpretuje tego jako błąd tylko po prostu blokowanie koła/mniejsza prędkość jednego z kół. Zostaje więc organoleptyczne sprawdzenie wszystkich zębatek. |
|
|
|
 |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2014, 15:35
|
|
|
Serdecznie dziękuje za porady. Dzisiaj zabieram auto od mechanika, wymrugam czy są jakieś błędy i przekaże info mechanikom w razie co.
A tak na marginesie... mam do wymiany silnik. Stukają panewki, mimo że były wymieniane 4 miesiące temu, znów zaczeły. Serwis nie chce już tego silnika rozbierać, bo mówią, że to bez sensu...chyba że chce go zaraz sprzedać póki nie będzie nic słychać po ponownej wymianie. Na allegro widziałem, że ceny są od 650-1500 zł. Nie ukrywam, że mam już trochę dość tego samochodu (kupiłem go w marcu 2013 jako "igła" i faktycznie przez jakies 4 miesiące taki był) wsadziłem w niego już jakieś 3-4 tysiące, gdzie naprawa była po znajomości więc taniej a on dalej w stanie agonalnym jest. Borykam się z myślami czy go sprzedać w takim stanie, czy wymienić silnik i sprzedać, czy może jednak zostawić go dla siebie ech, gorzkie żale. Może ktoś coś słyszał o silniku na sprzedaż w dobrym stanie? Mimo wszystko większe zaufanie mam do forumowiczów lubujących się w tej marce niż do "Zenków" ze szrotu. |
_________________ Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2014, 18:04
|
|
|
dorianps2 napisał/a: | wymrugam czy są jakieś błędy |
Nie wymrugasz bo masz auto z OBDII - musiałbyś zakupić kabel ELM327 lub ELM327 na bluetooth i sprawdzić dowolnym skanerem OBD.
dorianps2 napisał/a: | Stukają panewki, mimo że były wymieniane 4 miesiące temu |
To ja nie wiem co z tym silnikiem musiało się dziać, że wymienione panewki odezwały się tak szybko... Mierzył ktoś ciśnienie oleju? Jaki olej? Kanały drożne? Pompa sprawna? Generalnie usterki takie jak Twoje to rzadkość w tym silniku... I to dwa razu pod rząd
A...może to nie panewki lecz popychacze już są w rozsypce? |
|
|
|
 |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:22
|
|
|
Kody wymrugane. 21,22,23,24 oraz 52. Nie wydaje mi się żeby wszystkie czujniki dostały zwarcie, więc to chyba jednak padnięta pompa....ale co ja tam moge wiedzieć, ja tylko jeżdże
Jak kupilem samochod to olej był castrol 10w40. Po wymianie panewek 15w40, firmy nie pamietam. Co do kolejnych pytań, na tą chwile nie znam odpowiedzi. Jak pogadam z mechanikami to się dowiem.
Na prawdę jestem pełen podziwu, że odpowiedzi na tym forum są takie szybkie, konkretne i wszyscy skorzy do pomocy. Dzięki wielkie |
_________________ Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-04-2014, 22:05
|
|
|
52 to zawór wewnątrz pompy ABS, na poczatku proponuje reset błedów, jezeli 52 powróci to raczej pompa do wymiany, ale zawsze mozna uprzednio sprawdzić odczyty prędkości na kołach, parametry czujników ABS, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-04-2014, 22:14
|
|
|
Reset był zrobiony (odłączony plus od ako i trzymany hamulec), kontrola od silnika mi zniknęła po resecie (bo świeciła podczas jazdy, błędów żadnych nie wymrugała tylko świeciła jednostajnie), ale abs po wymruganiu, błędy te same wywalał. |
_________________ Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-04-2014, 23:18
|
|
|
Też tak miałem... sprawdz jednak wczesniej zębatki... u mnie jedna padnieta wywołał masę błedów, tez pompy szukałem |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-04-2014, 10:02
|
|
|
dorianps2 napisał/a: | kontrola od silnika mi zniknęła po resecie |
A wcześniej się świeciła? Koniecznie zbadaj go skanerem obd jak się pojawi. Może być coś uszkodzone.
Reset błędów ABS jest robiony inaczej. Ale na Twoim miejscu sprawdzałbym od razu zębatki ABS.
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-04-2014, 10:33
|
|
|
Jeżeli mowa o kasowaniu błędów ABS to może przyda się ten opis:
Cytat: | To jeśli można oto moja metoda powiązana z instrukcją opisywaną wcześniej (zadziała po drobnej nerwówce typu "to musi przecież działać"):
Kod: |
Na początku trzeba zwrócić uwagę czy pin 1 złącza serwisowego jest uziemiony (z-masowany), w tym celu włączyć zapłon i obserwować lampki ABS/ENGINE/TCL... jeśli wszystkie zachowują się tak jak przy normalnym włączeniu zapłonu w pozycje ON to pin nie został uziemiony lub istnieje przerwa w instalacji czy błąd w samych komputerach.
Jeśli któreś wy-mrugają błędy to wciskamy i trzymamy hamulec, zapłon na OFF, po kilku sekundach na ON. od momentu włączenia zapłonu w pozycje ON przed upływem czasu 3 sekund zwalniamy hamulec. Następnie przed opływem kolejnych 10 sekund wciskamy i zwalniamy go jeszcze 10 razy. zapłon na OFF i po chwili na ON.
Jeśli lampka ABS mruga non stop z częstotliwością 2Hz to oznacza 0 błędów
|
Zwieramy piny 1-4 złącza.
Skorzystam ze zdjęcia wrzuconego na forum:
U mnie było odwrotnie złącze, więc radzę uważnie sprawdzić.
Przekręcamy stacyjkę, nie czytamy błędów (one normalnie się wyświetlają) tylko od razu po przekręceniu stacyjki wciskamy pedał hamulca, potem stacyjka do pozycji OFF (położenie przy której wyciągamy kluczyk) i od razu na ON (położenie gdzie świeci się wszystko), następnie puszczamy hamulec i bez czekania wciskamy i puszczamy kolejno 10x pedał, wyłączamy stacyjkę i po ponownym ON, ABS już miga prawidłowo |
|
|
|
|
 |
dorianps2
Forumowicz

Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-04-2014, 11:10
|
|
|
Metoda mi znana z innych marek aut, tyle ze jeszcze ako odłączyłem. W kazdym razie bledy wykasowaly sie, ale wymrugaly znow to samo. Zastanawia mnie tylko Check Engine bo wczoraj nic nie wymrugał, po skasowaniu bledow nie zapalil się, ale dzisiaj rano jak jechale do pracy to po chwili jazdy juz sie zaswiecił. Dzisiaj wymigam go znów, moze tym razem i on cos wiecej mi powie : ) Na domiar złego cos mi sie z gazem stało - zatankowane na full, a po przełączeniu sie na gaz pokazuje wszystkie kropki na maxa po czym po chwile przerzuca na benzyne i piszczy jakby sie gaz skonczyl. Stanie prawie 2 tyg u mechanika jednak mu nie sluży |
_________________ Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm |
|
|
|
 |
|