Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy zaworów - jeszcze raz
Autor Wiadomość
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2008, 15:49   Luzy zaworów - jeszcze raz

Odkąd jestem posiadaczem Mitsubishi /wcześniej colt teraz carisma/ i przegladam forum to spotykam opinię, że zawory nalezy regulować na gorącym silniku. Jednak chocbym nie wiem jak dokładnie to robił to i tak silnik chodzi jak traktor!? Furowicze zalecają luzy /silnik ciepły oczywiście/dla mego silnika /ssące 0,20 wydechowe 0,30/.

Jednak przegladam dział Manuals a tam piszę, że

Valve clearace (at hot)

Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)

Podsumowująć, wg manuals na silniku gorącym luzy zaworów powinny wynosić odpowiednio /silnik 1,6 16V/:
dla ssacych 0,008
dla wydechowych 0,010

Pozdrawiam

I nic nie klekocze
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2008, 20:43   

Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.
_________________

 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2008, 09:40   

tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-01-2008, 12:32   

Paker napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego

kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.

W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2008, 13:54   

akbi napisał/a:
Paker napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Na ciepło beznajdziejnie reguluje się zawory.
Dla silnika 4G13 luzy na zimno to 0.11/0.18mm S/W. Wyreguluj na zimno i powinno być ok.


Skąd wziąłeś te wartości. Jeśli to dla zimnego silnika to chyba troszkę za małe te luziki. Manuals podaje co innego

kolega tomekrvf, podał Ci wartości do auta które masz w profilu (Colta) a nie do tego o które pytasz.

W carismie 1,6 16V (4G92) jest tak jak piszesz 0,2 (wlot) i 0,3 (wylot)


Tylko na jakim silniku, ciepłym czy zimnym. W manualu dla colta /1,6/ 0.2 i 0.3 to wartości dla zimnego silnika, a w manualu dla carismy dla ciepłego. Przypuszczam, że silnik 1,6 w coltach i carismach to te same jednostki. Więc skąd te rozbieżności? Gdy bym ustawił te luzy na gorącym silniku z takimi przerwami to silnik hałasuje jak traktor. To juz nawet w maluchu luzy kasuje sie na zimnym silniku z odstępami 0.2 i 0.25.
Więc jak to w końcu jest :?:
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-01-2008, 15:24   

Paker napisał/a:
Więc skąd te rozbieżności?

tomekrvf, podał wartości dla silnika 4G13 - czyli 4 zaworowego o pojemności 1,3
a Ty, piszesz o silniku 4G92 - czyli 6 zaworowy o pojemności 1,6

Luzy w Carismie mierzymy na gorącym silniku.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-01-2008, 12:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 11:56   

Tak się składa, że jak miałem colta z silnikiem 4G13 12V to ustawiałem zawory na rozgrzanej jednostce. 0.2 - wlot i 0.25 - wylot / tak wszyscy na forum zalecali/. Jednak choćbym nie wiem jak dokładnie to robił /kilkakrotnie ja sam regulowałem, a w końcu się wk...łem i pojechałem do mechanika, który zna sie na rzeczy/ to i tak silnik klekotał jak diesel. Dla przykładu taki sam colt znajomego pracował o niebo ciszej. Nie dawno dopiero w manula przeczytałem, że
dla silnika 4g92, luzy wynoszą odpowiednio:/źródło: manuals dla colta/

Valve clearace (at hot)

Intake 0,20 (0,008)
Exhaust 0,30 (0,010)

Różnica jest tylko taka, że w silniku 1.6 zawory wylotowe maja większy luz niż w silniku 1.3;
Więc gdybym zawory ustawił tak jak pisze tomekrvf, czyli regulacja na zimnym silniku i wartości0 .11/0.18mm S/W, to po nagrzaniu silnika luzy całkiem by znikły, a zawory były by podstawione a to = zanik kompresji, zgrzyty w silniku, ewentualnie wypalone gniazda/zawory.
 
 
tdi1982 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Radomsko
Wysłany: 31-01-2008, 19:38   

Jeśli chodzi o luz zaworowy sam przeszedłem to i powiem wam że ten manual to w serwisie mają gdzieś głęboko.Przy okazji wymiany rozrządu pomyślałem sobie żeby ustawić luz zaworowy.Mechanik nie w serwisie ASO sprawdził i powiedział że ten typ silnika ma regulację zaworów na gorąco 0.2 i 0.3.Po odebraniu samochodu zauważyłem że zawory słychać głośniej i na drugi dzień pojechałem z reklamacją.Przy odbieraniu auta gość powiedział że jest ok on nie widzi różnicy.Postanowiłem to zweryfikować zadzwoniłem do ASO Mitsubishi umówiłem się na godzinę i cenę za regulację 150zł sam koszt regulacji.Przyprowadziłem auto pod serwis i postanowiłem zweryfikować co oni powiedzą.Gość powiedział że sprawdzi czy na zimnym czy na ciepłym i mi powie.Wyszło że na zimnym mimo że na manualu pisze inaczej więc mu to powiedziałem na co on powiedział że mają notatki serwisowe i u nich pisze że na zimnym.I co wy na to.

[ Dodano: 31-01-2008, 19:38 ]
Kolego to co masz w nawiasach to jest tolerancja luzu a nie luz
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.