[ca4a - ca5a] pytanie o tylne zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 31-01-2008, 15:21 [ca4a - ca5a] pytanie o tylne zawieszenie
|
|
|
witam. czy ktoś z forumowiczów może odpowiedziec na nurtujące mnie pytanie? otóż ostatnio z harpaganem doszliśmy do wniosku że tylne zawieszenie 1.6 a gti różni tylko stabilizator z tyłu tzn jego brak w ca4a. czy tylko tym różni się tylne zawieszenie? i czy można zamontować stabilizator z gti do 1.6 plug&play ? tzn czy są wszystkie otwory w budzie,wahaczach itd. niestety moje cao stoji w polsce i nie moge sam tego sprawdzić a w gti niewiem jak jest mocowany stabilizator |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2008, 17:56
|
|
|
Sprawdzilbym to u siebie czy sa otwory ale neistety nie wiem jak wyglada zawieszenie w GTI |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 31-01-2008, 20:34
|
|
|
może się jakiś posiadacz gti wypowiedzieć gdzie są mocowania stabilizatora ? ew zarzucic foto poglądowe ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2008, 21:04
|
|
|
Przyznam ze jakis dluzszy czas temu sie wlasnie zdziwilem jak zobaczylem stabilizator u mnie przy montazu wydechu bo nie wiedzialem ze w gti takowy jest.ogladnalem go i mocownia porownalem do cao stojace obok na kanale i sa otwory mozna przemontowac ale reki sobie nie dam uciac .Co powiem o wlasciwosciach jezdych: tył juz nie wyprzedza przodu jak w glxi i to jest wspaniale .
pozdr
bwr |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2008, 01:39
|
|
|
czy dzięki temu własnie tył nie "buja sie" w 1,6 ? |
|
|
|
 |
Browar [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 14:30
|
|
|
karolgt napisał/a: | czy dzięki temu własnie tył nie "buja sie" w 1,6 ? |
zalezy co rozumiesz pod slowem "buja" sie.Mi chodzi o to Karol ,że z tylnym stabilizatorem colt nie "zamiata" /poślizg/tylną osią przy ostrzejszych skrętach.A ma takowy stab 1,8 w 1,6 sie nie spotkalem. |
|
|
|
 |
ozz [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 14:51
|
|
|
z tego co ja wiem to stabilizator tylny da rade przerzucić do 1.6 ale tylko razem z wachaczami, chodzi o mocowanie którego na wachaczach od 1.6 nie ma; |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2008, 16:29
|
|
|
ozz napisał/a: | z tego co ja wiem to stabilizator tylny da rade przerzucić do 1.6 ale tylko razem z wachaczami, chodzi o mocowanie którego na wachaczach od 1.6 nie ma; | Czyli nie warto. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2008, 19:26
|
|
|
Hugo, dla polepszenia własności jezdnych warto jak najbardziej.
Dorzucę coś od siebie.
Mitsu stosuje dalko idącą unifikację częsci i np w C54A czyli 1,8D oraz w C53A, C53A Turbo i C58A były te same amortyzatory z przodu. Na 100% podobnie jest w CA0, dodatkowo dochodzą elementy wspólne z CB0 czyli Lancerem. Poszukajcie w Capsie - może być sporo taniej. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Piotrek82 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 19:47
|
|
|
W gtiku sa stabilizatory z tylu i jezdzi sie ok ale w gtiku cale zawieszenie jest mocniejsze . Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2008, 20:06
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Hugo, dla polepszenia własności jezdnych warto jak najbardziej. | Niemały koszt. Wymiana wahaczy, gumy też najlepiej od razu, bo starych nie wypada zostawiać (nie wiadomo jak będzie z dostępnością niektórych, bo z tego co zaobserwowałem tylne zawieszenie w CAO raczej się nie zużywa), do tego amortyzatory też chyba trzebaby założyć od GTi (chyba, że się mylę). |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 01-02-2008, 20:30
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Mitsu stosuje dalko idącą unifikację częsci i np w C54A czyli 1,8D oraz w C53A, C53A Turbo i C58A były te same amortyzatory z przodu. Na 100% podobnie jest w CA0, dodatkowo dochodzą elementy wspólne z CB0 czyli Lancerem. Poszukajcie w Capsie - może być sporo taniej. |
Z rozmow z Bartkiem dowiedzialem sie ze czasem nawet jesli w capsie sa inne symbole to czesci moga byc te same.
Piotrek82 napisał/a: | W gtiku sa stabilizatory z tylu i jezdzi sie ok ale w gtiku cale zawieszenie jest mocniejsze . Pozdrawiam |
Co jest mocniejszego w zawieszeniu w gti ?
Hugo napisał/a: | do tego amortyzatory też chyba trzebaby założyć od GTi (chyba, że się mylę). |
Wedlug katalogow kayaby amortyzatory do wszystkich CA0 (1.3 1.6 1.8) sa takie same
Co do sprezyn glowy nie dam uciac, ale np katalog lesjofors rowniez podaje te same oznaczenia dla sprezyn
Na moj stan wiedzy zawieszenie tyl ( i tylko tyl bo przod to inna bajka) w CA0 rozni sie tylko stabilizatorem ktory wychodzil jedynie w CA5A, ale:
ozz napisał/a: | stabilizator tylny da rade przerzucić do 1.6 ale tylko razem z wahaczami, chodzi o mocowanie którego na wachaczach od 1.6 nie ma; |
|
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2008, 20:55
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Mitsu stosuje dalko idącą unifikację częsci i np w C54A czyli 1,8D oraz w C53A, C53A Turbo i C58A były te same amortyzatory z przodu |
A wiecie dlaczego? Silnik diesla 4D65 jest cholernie ciężki. Cięższy niż 4G6x.
Poszukajcie w Lancerach CB0. Najlepiej w kombi bo to ciężka cholera. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-02-2008, 21:17
|
|
|
ozz napisał/a: | z tego co ja wiem to stabilizator tylny da rade przerzucić do 1.6 ale tylko razem z wachaczami, chodzi o mocowanie którego na wachaczach od 1.6 nie ma; |
Browar napisał/a: | porownalem do cao stojace obok na kanale i sa otwory mozna przemontowac.
bwr |
no to można czy nie można ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Piotrek82 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2008, 21:35
|
|
|
chodzilo mi o przod gti ma wieksze sprezyny wiec amortyzator musi miec wiekszy kielich na sprezyne,co do wachaczy to nie wiem z tylu wiem ze mialem takie smieszne stabilizatorki i tarcze hamulcowe co 1.3 i 1.6 chyba nie mialo
 |
|
|
|
 |
|