Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
lewap2 
Nowy Forumowicz
lewap2

Auto: Lancer 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 18
Skąd: z Wa-wy
  Wysłany: 18-08-2008, 07:10   Alternator

Witam,

Mam Lancera '99 1,3 benzyna/LPG.
Ostatnio podczas jazdy kilkakrotnie zapaliła mi się lampka aku. Dotychczas gasła po krótkim czasie ( do ok. 1 min).

Dwa dni temu, podczas jazdy było czuć zapach topiącego się plaskitu i lampka zapaliła się na stałe. Po podniesieniu maski zapach zdecydowanie od strony alternatora. Pasek zupełnie OK z zewnątrz alternator OK, wtyki od alternatora siedzą na miejscu jak powinny.

Jak mogę sprawdzić prąd ładowania alternatora, może to coś innego jest uszkodzone ?
Ile może kosztować naprawa alternatora (szacunkowo, przedział), a ile nowy alternator?

Dzięki za info!
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2008, 07:58   

Obstawiam newralgiczne miejsce w alternatorze, czyli bolec, do którego podpięty jest minusowy przewód akumulatora. Na połączeniu powinien się znajdować taki gumowy czy silikonowy kapturek, który z czasem się przeciera/parcieje, a warunki atmosferyczne robią resztę. Zdejmij ten kapturek (jeśli on tam w ogóle jest) i przeczyść dokładnie połączenie i posmaruj np. wazeliną techniczną.
UWAGA:
Przed pracami przy tym połączeniu , odepnij klemę z akumulatora. W przeciwnym razie możesz zrobić zwarcie i spalić bezpiecznik alternatora.

Oczywiście mogłby też już się skończyć szczotki, uszkodzić uzwojenie, spalić regulator napięcia, ale to można stwierdzić po dokładniejszych oględzinach. W przypadku szczotek, naprawa w jakimś zakładzie wyniesie zapewne ok. 150 PLN, a w przypadku naprawy we własnym zakresie, zapłacisz tylko za szczotki (kilkanaście PLN). Jeśli uszkodzony będzie regulator napięcia czy uzwojenie, naprawy są często nieopłacalne i lepiej wówczas kupić nowy (używany) alternator.

Co sie tyczy sprawdzenia, czy alternator ładuje. Sprawdź, jakie napięcie masz na akumulatorze na wyłączonym i pracującym silniku. Na pracującym, przy przygazówkach powinno być bodaj 14,5-14,7.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.