 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przygasajace kontrolki |
Autor |
Wiadomość |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 13:39 Przygasajace kontrolki
|
|
|
Siema, mam takie pytanei czy tak powinno byc otoz po przekreceniu kluczka i zapaleniu kontrolek bez odpalania, kontrolka od akumulatora jest wyraznie ciemniejsza od pozostalych czy tak powinno być jezdzilem kilkoma samochodami ale tam wszystkie swiecily sie jednakowo,i nie przygasaly przy odpalaniu akumulator jest w w miare dobry ma kilka miesiecy bo poprzedni wysiadl calkowicie, ale na tamtym bylo to samo, dodam jeszcze ze przy odpalaniu wszystkie kontrolki przygasaja a ta od akumulatora jest prawie calkowice ciemna ledwo widoczna czy moglby mi ktos doraddzic co to moze by, jakies zwarcie czy moze cos innego ? |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 11-02-2008, 18:39
|
|
|
Dostań sie do żarówek i zamień je jeśli nie pomoże to przeczyść szmatką okienko kontrolki . |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 19:15
|
|
|
To nie jest kwestia brudnej szybki -.- |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2008, 19:49
|
|
|
Jeśli chodzi o przygasanie podczas odpalanie to przeczyść kabel plusowy i minus przy rozruszniku oraz klemy na akumulatorze. Jeśli nie pomoże to trzebaby się zająć rozrusznikiem (wymiana szczotek, tulejek i ogólne czyszczenie). Powinno pomóc.
[ Dodano: 11-02-2008, 19:50 ]
Ewentualnie kabel plusowy akumulator-rozrusznik ma dosyć. |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 19:57
|
|
|
A co może powodowac slabe swiecenie kontrolki po przekreceniub kluczyka, moze jakies zwarcie jest w instalacji dalo by rade sprawdzic miernikiem czy czyms takim? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2008, 19:58
|
|
|
Stawiam na powolną śmierć żarówki. Każda żarówka jak jest nowa świeci jasno, później coraz ciemniej, aż w końcu przestaje Pozatym są jeszcze styki w oprawce, mogą mieć słabszą przewodność niż w tej jaśniej świecącej. W każdym razie rozrusznik zostawiłbym w spokoju. W 1G w rozruszniku nie ma tulejek, są łożyska i zanim padną okropnie hałasują |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2008, 20:07
|
|
|
ale przy podlaczeniu drugiego akumulatora zarowka sie rozjasnia , tzn podlaczanie drugiego akumulatora w senisie zeby odpalic od kogos zauwazylem to juz w czesniej jak mi padal poprzedni akumulator i z tym jest tak samo tzn wyglada to tak jak by akumulator byl slaby ale jest w miare nowy i z poprzednim bylo to samo ;/ dodam ze pozyczylem od kumpla akumulator na podmiane i dalej tak samo ;/ |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 09:42
|
|
|
U mnie są dokładnie te same objawy. Coś musi być z instalacją, bo nawet wyświetlacz od radia czasem słabiej świeci, gdy alternator nie pracuje.
Podejrzewam zaśniedziałe styki gdzieś, albo kabel masowy. Jak znajdę wolną chwilę mam zamiar się za to wziąść. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 15:22
|
|
|
kontrolka od akumulatora czyli od ładowania może zmierz ile ładuje alternator i poszukaj zwarcia ,coś jest nie tak ale wątpię żeby z żarówką |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2008, 05:55
|
|
|
Sprawdziłem u siebie masę i jest ok, więc to nie ona jest przyczyną. Rozrusznik jest w porządku, akumulator nówka jak u GTO, zwarcia nie ma. Napięcie wyjściowe z alternatora jest poprawne.
GTO, , a na jakich dystansach głównie śmigasz? Ja teraz skojarzyłem fakt, że u mnie zaczęły występować takie objawy, odkąd zacząłem jeździć wyłącznie na trasie praca<->dom po mieście (~3km). Być może, że przez to akumulator jest zwyczajnie niedoładowany. W sobotę wybieram się w dłuższą trasę (>200km) i wówczas sprawdzę, czy coś się zmieni. |
Ostatnio zmieniony przez Lothar 13-02-2008, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 13-02-2008, 09:38
|
|
|
Coś Ci chyba żre prąd. W dieslu stawiałbym na świece żarowe, a w benzynie ... Może jakaś blokada zapłonu, albo diagnostyka. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w Colcie przytarty silniczek krokowy jak się przygotowywał do rozruchu, to też ssał prąd, aż kontrolki siadały. Ale jeśli u Ciebie siada tylko jedna kontrolka z akumulatorkiem to stawiałbym na układ ładowania i niepełny kontakt na jakimś połączeniu (może przy rozruszniku). |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|
|