Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:05
Outlander turbo - regulacja luzów zaworowych?
Autor Wiadomość
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 18-02-2008, 11:27   Outlander turbo - regulacja luzów zaworowych?

Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Czy w outlanderze turbo luzy zaworowe są regulowane automatycznie? Od kilku dni dochodzą do moich uszu pobrzękiwania z silnika, tak jakby w czasie przyspieszania (czyli przy obciążeniu) powyżej 2500obr. latały jakieś nakrętki na stalowym talerzyku. W czasie postoju przy dodaniu gazu tego dźwięku nie ma. Jest intensywniejszy w czasie jazdy przy nierozgrzanym silniku. Przebieg 75 000km, samochód normalnie eksploatowany. Co o tym sądzicie?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2008, 11:40   

sadzac po zdjeciach lepszym opisem wydaje sie byc "samochod eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem" :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 18-02-2008, 14:14   

Czarny outlander był pierwszy i on faktycznie pokazał mi co potrafi ten samochód w terenie. Obecna wersja turbo sporadycznie przemierza trudniejszy teren, ale zdecydowanie więcej od niej wymagam na drodze. Następnym samochodem będzie również trzeci Outlander Turbo rocznik 2006-7. Pozdrawiam i czekam na poradę.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2008, 14:36   

Oczywiscie wspominasz o jedynce. Zaleca sie regulacje zaworow co 15 tys. Regulacja jest reczna. W nowym chyba nie ma potrzeby bo sa plytki ale dokladnie Ci nie powiem jak to jest.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2008, 18:04   

4G63 ma hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego więc luzów się nie ustawia.
A jak dzwoni przy przyśpieszaniu to albo zwykłe spalanie stukowe albo motor zrobił się luźny na panewkach.
_________________

 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-02-2008, 21:12   

Gene napisał/a:
Oczywiscie wspominasz o jedynce. Zaleca sie regulacje zaworow co 15 tys. Regulacja jest reczna. W nowym chyba nie ma potrzeby bo sa plytki ale dokladnie Ci nie powiem jak to jest.

A przy płytkach nie ma regulacji?
Chyba też jest, tylko zmieniając właśnie płytkę na inną, o innym wymiarze, a samoregulacja jest tylko w hydraulicznych - jak napisał tomekrvf
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2008, 22:55   

W nowym Outlanderze w silniku 2.4 luzy zaworowe regulowane są całymi popychaczami. TDI ma hydrauliczne kasowniki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 19-02-2008, 07:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MarcinR
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 04:43   

a moze mieszanka paliwo-powietrzna jest zbyt uboga. takie objawy masz na gazie czy benzynie??
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2008, 08:02   

Napisalem co wiedzialem w temacie. Reszte madrzejsi zweryfikowali.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 19-02-2008, 14:54   

Objawy są na gazie i benzynie. Odgłos dokładnie jak opisałem wcześniej (latające podkładki na blaszanym talerzyku) od ok. 2500obrotów. Przy rozgrzanym silniku odgłos mniej wyraźny, ale słyszalny. Mam również wrażenie, że silnik trochę głośniej pracuje, ale może wiąże się to z tym, że wyciszyłem wnętrze i słychać praktycznie tylko silnik. Może ktoś jeszcze się wypowie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
MarcinR
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2008, 22:17   

sprawdzales poziom oleju ?? Moze za duzo oleju dolales takie objawy mialem ja sam kiedy nalalem za duzo oleju - na nie ktorych bagnetach w zaleznosci od marki samochodu jest pokazany poziom oleju cieplego i zimnego ja u siebie nie mialem takiej informacji a sprawdzalem olej na cieplym silniku okazalo sie pozniej ze olej powinienem w tym samochodzie mierzyc przy zimnym silniku no i przesadzilem z olejem :|
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 20-02-2008, 10:04   

Poziom oleju w porządku. Chyba muszę odwiedzić serwis.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
misiak2.0turbo
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2008, 21:12   jw

Moim zdaniem to nie zawory tylko osłona intercoolera.Jej brzęczenie wzmaga się zimą.
No cóż -fizyka.Gąbka dociskająca blachę na intercoolerze nie robi tego dobrze szczegóþlnie zimą,gdyż robi się sztywna.
Objawy są takie jakby rzeczywiście był luz gdzieś w okolicach głowicy.
Jak się rozgrzeje to jest ciszej lub wcale zanika.Drugim źródłem brzęków jest sprężyna przy przepustnicy.
Każdy samochód ma jakieś wady,ten ma takie.
Oczywiście proponuję wizytę w serwisie.
A tak w ogóle to jest cool auto :rolleyes: :D :finga:
 
 
olabart 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 171
Skąd: Dębica
Wysłany: 23-02-2008, 15:26   

Serdeczne dzięki kolego. Oczywiście sprawdzę i dam znać.

[ Dodano: 27-02-2008, 19:43 ]
Dzięki kolego. Sprawdziłem. Niestety nie jedno ani drugie. Ale coś innego, ale nie zawory i to mnie cieszy. Przy ostatnich ciepłych dniach ustało, czyli to coś ma wpływ z temperaturą zewnętrzną i najprawdopodobniej jest to coś z osprzętu. Przy wolnym czasie wjeżdżam na kanał i szukam. Oczywiście poinformuję o tym, co zakrzątało moją głowę. Jeszcze raz wszystkim dziękuję.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.