[EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
matex5
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-04-2014, 21:09 [EA2A/W 2.0] Check engine, nie pracuje na 2 cylindrach
|
|
|
Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 04-06-2016, 18:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2014, 21:16 Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
|
|
|
matex5 napisał/a: | Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miałkktośtaki problem? Bądź wie co to może byc? |
skąd wiesz, że drugi i trzeci Ci nie działają? W jaki sposób sprawdzone cewki? Podmieniałeś je gdzieś? |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-04-2014, 21:30 Re: przestaje pracować na 2 i 3 garze
|
|
|
matex5 napisał/a: | Witam mam problem z galant em 2.0 99r Mianowicie wszystko jest ok troszeczke obroty fabuła ale to między 600 a 625 ale nie o to chodzi. Jadę misiem wszystko ok nagle przestaje reagować na gaz bądź ledwo co zapala się check i auto nie chce jechać rozpędzić go graniczy z cudem sprawdzałem świece nowe sprawdzone cewki przewody itd wszystko ok co się okazuje auto przestaje chodzić na garkach 2 i 3 poprzez Odłączenie wtryskiwaczy ( czysta benzyna) po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu jeszcze raz wszystko wraca do normy ale po jakimś kilometrze znowu to samo? Może miał ktoś taki problem? Bądź wie co to może byc? |
Auto bez instalacji LPG?
Na początek do sprawdzenia ten Check Engine
http://forum.mitsumaniaki...EAd%F3w&start=0
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Zwieramy piny 1-4 złącza.
Skorzystam ze zdjęcia wrzuconego na forum:
U mnie było odwrotnie złącze, więc radzę uważnie sprawdzić. |
|
|
|
 |
matex5
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-04-2014, 21:44
|
|
|
Auto bez Lpg a odcina 2 i 3 wtryskiwacz. Sprawdzałem poprzez zdejmowanie kostek na wtryskach po odpieciu nie ma różnicyw pracy silnika reszta ok
[ Dodano: 24-04-2014, 21:50 ]
Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2014, 23:15
|
|
|
matex5 napisał/a: | Cewki były sprawdzane poprzez uniesienie to raz a dwa bbyłyzzmieniane miejscami i bez różnicy błąd pod kompem wychodzi 44 tylko ze to oznacza cewka 1 i 4 a auto przestaje pracować na 2 i 3 garze |
Do spr wyjście z ECU do cewki . Obstawiam uwalony komputer niestety , jeśli masz pewność że cewki są w 100% sprawne |
|
|
|
 |
matex5
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-04-2014, 06:46
|
|
|
Przy wymianie komputera trzeba sie liczyc z wymiana immo i stacyjki czy da rade to zaprogramować? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-04-2014, 22:32
|
|
|
matex5, proszę popraw stylistyke postów
Na początku sprawdź same wtryski to tańszy i podstawowy temat, później zajmij się wiązką i ECU, przy wymianie ECU obowiązkowo zgodność numerów plus IMMO |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 29-04-2014, 06:41
|
|
|
Czasem jeśli nie palą 2 gary obok siebie winna jest przepalona uszczelka pod głowicą między cylindrami. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-04-2014, 10:16
|
|
|
Cylindry 1 i 4 są na jednej wiązce od zapłonu (fajkocewka). Sprawdziłbym sterowanie, czyli wiązkę, czy nie przetarta.
Odcinanie wtrysku na 2 i 3 może wynikać z tego, że jeśli stwierdzony brak zapłonu na 1 i 4 to ecu odcina wtryski na 2 i 3.
Inna możliwość to uszkodzenie cewek wtryskiwaczy 2 i 3 (sterowanie ecu), czyli błąd zasilania i przegrzewanie cewek. To typowa usterka jak tranzystory sterujące w ecu padną.
Osobiście sprawdziłbym najpierw:
- zasilanie fajkocewek
- podmienił fajkocewki na sprawne
- zasilanie wtryskiwaczy
- podmianka wtryskiwaczy na sprawdzone
- na koniec jak wszystko zawiedzie, podmianka ecu
Jeśli dalej nic, to może czujnik położenia wałka rozrządu? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
matex5
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant 2.0 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-05-2014, 15:29
|
|
|
Wystarczyl reset komputera i pomoglo jeszcze sa problemy z falowaniem na obrotach auto nie ma za wiele mocy, dziwny objaw czasami jedzie i jest ok za chwile mu się czknie (delikatne szarpniecie) i traci moc i na odwro po jakims czasie znowu czknie i uzyskuje;/ do tego dochodzi jeszcze duże spalanie ok 10-12 w trasie po miescie 15 nie sadze żeby zwykly galant tyle palił (czysta benzyna) a wracając do falowania przepustnice umyłem i nic |
|
|
|
 |
lukkro7
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) /
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 3 Skąd: olszyna
|
Wysłany: 04-06-2016, 12:24 [EA2A/W 2.0] check engine cewka zaplonowa
|
|
|
Witam mam problem z MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) / 2.0 (EA2A) - 136 KM zapala sie check engine podczas jazdy przeważnie przy wiekszej predkości na autostradzie, auto traci moc i ledwo jedzie , po wylaczeniu i ponownym odpaleniu chodzi normalnie, komputer pokazuje uszkodzona cewka nr 1 lub tranzystor mocy-modul zaplonowy (czy ktoś wogóle wie gdzie ten modul sie znajduje bo nie moge go zlokalizować) cewki przelozylem z innego galanta i nadal zapala sie check engine,wymienilem kable i swiece, nie wiem co dalej robić proszę o pomoc, nie znalazlem podobnego problemu na forum |
|
|
|
 |
|