 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:30 |
Przed kupnem L200 |
Autor |
Wiadomość |
Lofi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2008, 00:48 Przed kupnem L200
|
|
|
Witam wszystkich
Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem opchnięcia swojej A4 1.9TDI u kupienia sobie jakiegoś pickupa. Dość sporo się już naszukałem i naczytałem dlatego zastanawiam się na zakupem MIŚKA (fajna określenie)
Niestety nie stać mnie na nic nowego a tak patrząc po ofertach na necie wychodzi że dał bym radę kupić coś między 97-02r . Potrzebuję kupić auto i do przewozu rodziny (2 małych dzieci + żonka) oraz towaru w moim przypadku zabawki więc jedynie wersja z zabudowaną paką mnie interesuje.
Mam więc kilka pytań do was i bardzo proszę o odpowiedź a nie spławianie do szukajki
1. czy na L200 przysługuje VAT1 (czyli odpis vat z paliwa?
2. czy cały serwis wyjdzie tylko z ASO czy zwykły mechanik da sobie radę z takim cudeńkiem?
3. na co należy szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie L200?
Proszę także o opinie o 3 modelach które mnie interesują
http://otomoto.pl/mitsubi...b-C3910996.html
http://otomoto.pl/mitsubi...l-C4311244.html
http://otomoto.pl/mitsubi...m-C4474380.html
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Jeszcze AUDI maniak Lofi |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2008, 07:47
|
|
|
Lofi napisał/a: | Potrzebuję kupić auto i do przewozu rodziny (2 małych dzieci + żonka) oraz towaru w moim przypadku zabawki więc jedynie wersja z zabudowaną paką mnie interesuje. |
To może zainteresuj się Pajero Sport? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2008, 12:26
|
|
|
Cytat: | To może zainteresuj się Pajero Sport? |
Tomeczku nie wiem czy Sporta mozna tak traktowac jak auta typu Pick-Up. Chodzi o kwestie podatkowe i prawne. Byc moze znajac potrzeby kolegi Lofiego slusznie wskazales na odpowiednie rozwiazanie, ktore zaspokoi jego wymagania. Tak czy siak warto o K90 pomyslec bo samochod jest fajny.
Lofi napisał/a: | 1. czy na L200 przysługuje VAT1 (czyli odpis vat z paliwa)? |
Nie wiem czy to dotyczy starszych modeli ale nowe odpowiednio zarejestrowane na pewno maja pelne odliczenie VAT1.
Lofi napisał/a: | 2. czy cały serwis wyjdzie tylko z ASO czy zwykły mechanik da sobie radę z takim cudeńkiem? |
Mysle, ze wiekszosc rzeczy bedziesz mogl zrobic w warsztacie nie autoryzowanym. Choc sadze, ze lepiej udac sie tam gdzie maja pojecie z czym sie przyjdzie im sie zmierzyc. Jest troche firm, ktore znaja sie na rzeczy i ktore polecaja forumowicze. Z ASO tez roznie bywa ale moga byc sytuacje gdzie bedzie niezbedna diagnostyka a takie mozliwosci daja sprzet w ASO lub w nielicznych wyspecjalizowanych zakladach.
3. na co należy szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie L200?
Eeech... jest to pytanie na ktore nie lubie odpowiadac bo tak naprawde nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Auto terenowe lub jak kto woli polciezarowka jaka jest L200 rozni sie pod paroma wzgledami od "plaskatych". Chodzi glownie o budowe (rama) i system rozdzialu napedu (skrzynia rozdzilecza). Moim zdaniem poza tym na co zwracamy uwage przy kupnie kazdego samochodu szczegolnie zwroc uwage na stan ramy, zawieszenia i napedow
. Niestety bywaja samochody bardzo zajechane (przyklady opisane na forum Pajero). Wizualnie wygladaja na zadbane ale pod maska wszystko ledwo dyszy. Coz wiecej moge doradzic, pytac, sprawdzac i poznawac a najlepiej kupic auto do ktorego ma sie zaufanie i zna sie jego przeszlosc.
tu masz moj cytat z innego tematu:
1. off-road czy jezdzilo w terenie (jak nie to lepiej)
2. napedy (czy wszystkie ustawienia chodza, czy zapina przednia os, czy nic nie wali, trzeszczy, czy redukcja pracuje bez problemow, czy glowki mostow sa szczelne itp)
3. zawieszenie (czy amortyzatory wybieraja, czy sprezyny... upss resory sa cale)
4 rama (czy korozja bardzo jej nie podgryzal, jak bardzo to czeka Cie albo reanimacja albo wymiana)
5. elektryka (czy wszystkie swiatla dzialaja, czy podswietlenia dzialaja) zapytaj czy ktos robil jakies przerobki bo rozne rzeczy ludziska potrafia wstawiac.
6. rude (sprawdz jak bardzo jest przegnita Pojara, bak, wlew paliwa, blotniki, podwozie)
Nie wspominam o silniku, bo to pewnie (jak na diesel'a) sprawa oczywista. Stary dobry kaszlak wiele zniesie i przebiegi tez ma calkiem duze. No chyba, ze cusik sie dzialo. Bardziej martwilbym sie o turbine.
Pamietaj, ze auto ktore chcesz zanabyc ma juz swoje lata. Cudow nie ma i bywaja wpadki choc mozna trafic na calkiem przyzwoite egzemplarze. Najlepiej po statecznym holenderskim ksiegowym
powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kameleon [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2008, 20:53
|
|
|
Witaj.
Możesz odliczać vat od paliwa i cały vat od zakupu samochodu- jeśli masz wbity w dowód vat1.
Serwis samochodu bardzo prosty i każdy mechanika da radę, a dużo rzeczy możesz zrobić sam.Części eksploatacyjne w dobrych cenach.
Auto bardzo trwałe i odporne.Dobre na drodze i w terenie-reduktor i 100% blokada tylnego
mostu. |
|
|
|
 |
mugino [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2008, 21:17
|
|
|
jak nie ma wbitego vatu to moze sie przed zakupem dopytac w stacji diagnostycznej czy mu podbija przeglad na vat[dla pewnosci]
a od ceny zakup to wapie czy kupi uzywane auto z pelna faktura vat.
chyba ze doliczony do ceny samochodu sprzedawanego przez jakas firme ale to zaden biznes |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2008, 22:11
|
|
|
jeśli chodzi o vat to sprawa jest prosta - jeśli ma homologacje na ciężarówkę to na stacji wbijaja w dowód wpis i wszystko jest git |
|
|
|
 |
Lofi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-02-2008, 01:57
|
|
|
Dzięki Panowie za informacje. Co do Vat z paliwa to dowiedziałem się na 100% że odliczać można bo to auto rejestruje się jako ciężarowe a dodatkowo w papierach jest wbity vat nie 1 ale 3 lub 4 bo 1 to są według specjalisty vany. Dokładnie mu się nie chciało sprawdzać ale odliczać vat z fuelu można na 100%.
Jeśli można to zadam jeszcze kilka pytań
1. czy drugi mniejszy lewarek służy do zmiany biegów w jeździe terenowej czy zmienia ustawienia z napędu 2-4 koła
2. jak to jest z jazdą 2-4 koła kiedy można i co się może się stać jeśli się będzie jeździć stale na 4 koła napędzane (pytam bo jeździłem ponad 2 lata specjalną wersją audi 80 Quattro a tam napęd na 4 koła jest stały i nierozłączny a dodatkowo jest blokada tylnego dyfra automatycznie rozłączany przy jakichś 40-50 km/h) szczerze przyznam że nauka jazdy w zimie zajmuje trochę czasu ale frajda była przednia
3. jak to jest z rozrządem w tych silnikach 2.5 td (czy to pasek czy łańcuszek jak w BMW)
4. bardzo ważne - jak wyczuć że coś jest nie tak z napędami i zawiechą bo szczerze przyznam nigdy takim autem nie jechałem i nie wiem czego się spodziewać.
Za odpowiedzi dziękuję i zapewniam że się przydadzą bo na 90% kupuję L200 w przyszłym tygodniu zamieniając Niuńkę na Miśka |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-02-2008, 11:48
|
|
|
Lofi, ja przepraszam ale idziesz na latwizne. Napisze prosto, pytania byly juz wiele razy zadawane na forum a odpowiedzi tez sa mysle wyczerpujace.
ad. 1 wjacha systemu ES Easy Select, sluzy do zmiany napedow 2H - tyl 4H - obie osie spiete na sztywno i 4L dopina reduktor.
ad. 2 po czarnym 2H w terenie 4H przy ciezszych probach 4L
ad. 3 pasek
ad. 4 bardzo nie trzeba sie wczuwac, a wydaje mi sie, ze juz wczesniej troche napisalem na ten temat jesli nie mozesz zmienic ustawien lewarka to juz wiesz, ze jest cos zle, trzaski z okolic mostu lub reduktora, ciagle miganie kontrolki, brak odlaczenia przodu w pozycji 2H i jeszcze kilka obiawow opisywanych przez uzytkownikow na forum. Zawieszenie no coz, mozna obejrzec jak wygladaja amory, drazki skretne i resory. Czy auto jedzie prosto, czy jest przekrzywione na jedna strone.
Dodatkowo dzieki uprzejmosci kolegi Miczona proponuje zapoznac sie z tym:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18123
i zajrzec tu:
http://www.mitsubishi-gra...p=269915#269915 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kameleon [Usunięty]
|
Wysłany: 29-02-2008, 13:46
|
|
|
Z Jaworzna do Katowic masz blisko.
Pokażę Ci co i jak z L200 .
ps.606112421 nr mojego telefonu. |
|
|
|
 |
alek_koro
Nowy Forumowicz
Auto: L 200 2.5/178 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 12 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 15-07-2009, 10:51
|
|
|
Cześć wszystkim. Jestem nowym forumowiczem. Mam zamiar kupić L200 i w związku z tym mam kilka pytań.
Obecnie od 3 lat użytkuję Pajero Sporta, więc świat Mitsu nie jest mi obcy, ale...
- czy w L200 trzeba zrobić zabezpieczenie antykorozyjne?
- czy warto zainstalować płyty ASFIR jak tu http://www.terenowiec.pl/index.php?aktualnosc=40, czy lepiej płyty mitsu? Pytam o to, bo ASFIR robi płyty z aluminium, a stal i alu, tworzą parę elektr. jak w bateryjce i aluminium szybko koroduje.
- czy instalować osłonę tylko pod silnikiem, czy resztę też? Czy nie zbiera się tam zbyt dużo śmieci, może ktoś ma doświadczenie w tej materii;
- gdzie (i czy) można zainstalować wyciągarkę, by nie ciąć za bardzo zderzak?
Jeżdżę ok 80% po czarnym i 20% łatwy i średni teren, głównie Bieszczady. Jeżdżę głównie sam, albo z małym synkiem, więc stąd pewna "nadmiarowość" w osprzęcie, by nie korzystać zbyt często z pomocy w terenie. W PS woziłem ze sobą trapy i przy zagrzebaniu się zwykle wystarczały. Nie wiem czy L-ka nie będzie za lekka z tyłu na trapy? I jeszcze jedno, jaka jest głębokość brodzenia? Nie mogę znaleźć tego w materiałach. Zaliczkę już wpłaciłem, ale zastanawiam się, czy wersja 170 km jest dobrym wyborem i czy nie lepiej było pozostać przy 136km? Nie jestem rajdowcem. Bardziej cenię pewność, że dojadę, a nie to kiedy dojadę.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-07-2009, 12:43
|
|
|
kilka odpowiedzi: jeśli chodzi o L200 06>
jak dobrze pokombinujesz, to osłony zrobisz sobie sam (ew z pomoca warsztatu ślusarskiego), ja tak zrobiłem i mam opancerzenie z 3mm kwasówki (wytrzymałość jak 6mm alu- odporność na korozję 100x lepsza), dodatkowo wzmocnione profilami poprzecznymi. Fotki z wykonania i montażu tutaj http://forum.mitsumaniaki...p=458633#458633
do rozsądnej jazdy potrzeba tylko osłony chłodnicy i przedniego dyfra, zbiornik jest głęboko w ramie (wysoko ponad nią) a skrzynia jest osłonięta z boków podłużnicami i jest tez wysoko. Wał tylni jest ponad pzreswitem i w wiekszości schowany ponad ramą. Tylny most jest zrobiony z odkówki, przewody hamulcow ponad półosiami.
136KM w terenie robi, ale jak na trasie wyskoczysz, to niestety nie starcza, szczególnie ponad 120km/h. Ponadto przy rozsadnej jeździe 167KM pali nieco mniej niz 136.
głębokośc brodzenia:
do 0,5m statycznie, około 0,7m dynamiczna (tzn jak się poruszasz), generalna zasada nie zalać wlotu powietrza, który znajduje się ponad krawedzią górną grila.
dobre opony i nie powinienes mieć problemu z wyjechaniem nawet z cięższego błota, ale co do wyciągarki, można ją zamontować do eLżbiety bez konieczności wymiany zderzaka, płyte mocuje się do poprzeczki z przodu ramy, konieczna jest niewielka modyfikacja zderzaka przedniego (lekkie podciecie). jak elżbieta radzi sobie na piachu (seryjne opony) tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=ae8dgXrR81Q
pozdrawiam |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
HugoOrmo
Forumowicz Was? Kielbasa i Kwas

Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 460 Skąd: Frei Stadt Danzig
|
Wysłany: 18-07-2009, 10:24
|
|
|
Witaj, pare odpowiedzi na Twoje pytania:
alek_koro napisał/a: | - czy w L200 trzeba zrobić zabezpieczenie antykorozyjne? |
ramy i podwozia raczej nie, korozja meczy felgi i progi...
alek_koro napisał/a: | - czy warto zainstalować płyty ASFIR jak tu http://www.terenowiec.pl/index.php?aktualnosc=40, czy lepiej płyty mitsu? Pytam o to, bo ASFIR robi płyty z aluminium, a stal i alu, tworzą parę elektr. jak w bateryjce i aluminium szybko koroduje. |
Standardowe oslony sa bardzo delikatne, jezeli masz zamiar trzec brzuchem po lace radze zmienic, ja mam oslony - nazwijmy to ASFIR (chinska kopia ASFIR, montowana i zakupiona w profesjonalnym warsztacie OFF-ROAD'owym) i korozji nie stwierdzono, spisuja sie swietnie
alek_koro napisał/a: | - czy instalować osłonę tylko pod silnikiem, czy resztę też? Czy nie zbiera się tam zbyt dużo śmieci, może ktoś ma doświadczenie w tej materii; |
Przednia oslona w zupelnosci wystarcza do lajtowego turlania sie po szutrach i lakach
alek_koro napisał/a: | - gdzie (i czy) można zainstalować wyciągarkę, by nie ciąć za bardzo zderzak? |
Wiekszosc producentow akcesoriow do Eli ma w ofercie plyty montazowe do wyciagarki, aby przygotowac samochod nalezy zdjac zderzak zamontowac plyte i zalozyc zderzak, w ktorym wycina sie niewielki otwor pod wyciagarke...proponuje zaerknac na strone ASFIR'a ( http://www.asfir.com/catalogueEN.asp ) maja cos takiego w ofercie, kazde inne rozwiazanie jest bardzo podobne
alek_koro napisał/a: | czy wersja 170 km jest dobrym wyborem i czy nie lepiej było pozostać przy 136km? |
Mocy nigdy za duzo, auto z chipem jezdzi ok i na trasie naprawde sie przyda...w terenie roznicy nie widac, a co do obaw, trapow itd...ten samochod naprawde niezle spisuje sie w terenie i jezeli pamietamy o rozstawie osi to przejedzie prawie wszystko nawet bez dociazania paki, wg zasady, ze najwiekszym komplikatorem w aucie jest kierowca
Milego uzytkowania |
_________________ Kazio i Izabel = WNMPSG - Wielka Nieskonczona Milosc Po Sam Grob
 |
|
|
|
 |
alek_koro
Nowy Forumowicz
Auto: L 200 2.5/178 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 12 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-07-2009, 11:54
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
A możecie mi dać namiary na firmy, które wykonują i instalują osłony i wyciągarki. Najlepiej na priv lub email: koro@ks.onet.pl by nie robić kryptoreklamy Może są w podkarpackiem?
Pozdrawiam
Alek |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2009, 12:20
|
|
|
ja mam tylko w gdańsku: trasek.com.pl (ARB traubentreutner itp) ale oni wysyłają kurierem części... zainstaluje ci je dobry zakład albo sam to zrobisz bez problemu...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
|
|