 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C51A 1.3] Colcik gaśnie, problem z podciśnieniem |
Autor |
Wiadomość |
spidpsp [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2009, 17:03 [C51A 1.3] Colcik gaśnie, problem z podciśnieniem
|
|
|
Witam!
Pomocy!! Po zimie Colt mi zaczął świrować, zgłupiałem bo to ten 1,3 12V z najgorszym chyba patentem w postaci gaźnika sterowanego podciśnieniami, ma oprócz tego sondę Lambda i zapewne komputer (ogólnie nie idzie tego do niczego innego porównać jak kupa z powtykanymi zapałkami).
Problem polega na tym, że auto nie chodzi na wolnych obrotach ani ciepłe ani zimne. Przy lekkim wciskaniu pedału przyspiesznika podczas jazdy szarpie, na jałowym obroty skaczą to w górę to w dół a nawet przy nie zmiennym wciśnięciu gazu np 25% skoczą w górę po czym spadają i silnik gaśnie. Zaobserwowałem, że nawet już na ciepłym silniku otwierają się zawór ciepłego powietrza znad kolektora i zawór recyrkulacji spalin.
Gdzie szukać usterki, może ktoś z was ma na ten temat jakąś wiedzę popartą doświadczeniem, bo ja mimo smykałki do aut, w gąszczu wężyków podciśnieniowych i elektrozaworków zaprojektowanych przez skośnookich przyjaciół czuję się lekko zagubiony i poirytowany |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-04-2009, 20:08
|
|
|
Ja bym sprawdził sondę lambda...tak na początek...
A skoro masz lambde to pewnie gaźnik sterowany jest elektronicznie... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
spidpsp [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2009, 15:10
|
|
|
Gaźnik tak na prawdę jest sterowany i elektronicznie i podciśnieniowo, bo oprócz całej masy podciśnieniowych tzw "grzybków", przewody podciśnieniowe popodczepiane są do małych elktrozaworów.
Sonda lambda raczej odpada bo problem jest i na zimnym i na ciepłym silniku. Tamten wątek czytałem, nie mam niestety góry gaźnika na przełożenie, a przepustnice działają bez zacięć i oporów. Nie próbowałem tylko spray'u do gaźników, być może jak uda mi się taki gdzieś zdobyć to wypróbuję.
Jak pisałem w pierwszym poście: podejrzewam że problem może być po stronie któregoś z tych elektrozawrów na przewodach podciśnienia, gdyż mimo ciepłego silnika, otwieraja się zawór ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego (ten umieszczony w rurze dostarczającej powietrze do filtra) i przy pracy na wolnych obrotach (czasem nie zgaśnie i chodzi, ale dosłownie ledwo przewalając z tłoka na tłok) słychać jak uchyla zawór recyrkulacji spalin. Przyczyną gaśnięcia i szarpania może być spowodowane zbyt dużym podciśnieniem przyspieszanie zapłonu. Gdy gaz mam wciśnięty ponad 3/4 auto przyspiesza bez zająknięcia do samej góry.
Macie może jakiś schemat tego układu? Ja posiadam tylko do jednostek z wtryskiem. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2009, 20:45
|
|
|
schematu nie mam ale ta klapka od cieplego i zimnego powietrza dolotowego to otwiera sie i zamyka bez znaczenia na cieplote silnika tylko ze wzgledu na temp. powietrza ktore wlatuje, mixuje je zeby mieszanka byla optymalna, moze to czujnik temp. ? sprobuj go odlacyc i zobacz co bedzie, poodłączaj co podejzewasz, komp przejdzie w awaryjny ale bedziesz wiedzial kiedy sie polepszy. W służbowym miśku przy podobnych objawach okazala sie walnieta przepustnica. Sory ze zapytam, ale tak dla pewnosci, filtr paliwa, powietrza swiece i kable i pompka paliwa sa ok? schematy powinien mieć krzyzak. ALe motke to masz ładną z tym gaziorem nie zazdroszcze, lepiej wiedziec co wymienic nawet jak drogie niz szukac miesiacami :/ |
|
|
|
 |
spidpsp [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2009, 17:16
|
|
|
Być może to niepatriotyczne w stosunku do Mitsubishi (albo może Hyundaia ) ale nie będę się zbytnio zagłębiał. Posprawdzam co dam radę, skonsultuję z mechanikiem który może mieć doświadczenie z takimi typami i jak nie znajdę usterki to popchnę Miśka jakiemuś chętnemu ( o ile się znajdzie Oddam tanio ) A jak się chętny nie znajdzie to będzie tak samo jak ze Swiftem kolegi na szrot.
Kable, kopułka, palec - sprawdzone i OK, świece zeszłoroczne nówki NGK, filtr powietrza też nie stary dodatkowo przeczyszczony sprężarką. Pompka paliwa jest mechaniczna jej nie sprawdzałem, ale skoro auto przyspiesza jak należy i nie ma braków mocy (przy gazie wciśniętym więcej niż 3/4) to chyba z dostawą paliwa jest ok. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-04-2009, 19:51
|
|
|
Jak dojdziesz do tego co to to napisz !!!! |
|
|
|
 |
spidpsp [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 03:24
|
|
|
Zdaje się, że to czujnik temperatury.... Odłączyłem go ostatnio i słychać zmianę w pracy silnika. W sumie to powinienem sie tego wcześniej domyśleć, bo miałem wcześniej ten sam problem, który był już na forum poruszany, mianowicie ten z gaśnięciem po odpaleniu na zimnym silniku. Mnie to jakoś nie przeszkadzało, wystarczało chwilę przytrzymać gaz i silnik przestawał gasnąć. A problem z gaśnięciem na ciepło pojawiał się i znikał, aż w końcu pojawił się i zaczął denerwować Poszukałem już sobie tego czujnika, ale od groma różnistych jest i boję się, że kupię nie taki jak trzeba |
|
|
|
 |
|
|