Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł
Autor Wiadomość
TAZo
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2008, 11:26   [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł

Witam! Ten temat był poruszany kilka razy na forum, ale zaczynam go jeszcze raz bo nikomu chyba nie chce się czytać starszych tematów i nie zaglądają tam. A więc mam Miśka 1.6 16V 94r. wszystko oprócz ABS no i iskry :( . Wymieniłem kondensatory w ECU, zmierzyłem opory na cewce ( na uzwojeniu pierwszym jest 1.7Ω, a drugim ok 24kΩ [według książki jest ok] - no chyba że miernik jest do dup..), w module po podłączeniu 1.5V (dokładnie 1.28) baterii pokazuje mi coś ok 0.53V, napięcie do cewki dochodzi (ok 11.5V), napięcie w palcu podczas odpalania jest, bo mnie Mitsu trochę pokopał :rolleyes: (oddał mi za to jak nim jeżdżę :P ) no ale na świecach już nie ma prądu (też dotykałem :rolleyes: ) nawet podgiąłem lekko (nie wiem jak to się nazywa) pręciki w rozdzielaczu, żeby była mniejsza przerwa , przewody WN sprawdzałem i są ok świece też, wszystkie złącza poczyściłem, kontrolka CE gaśnie po paru sekundach, dziwi mnie bo mi zgasł podczas (spokojnej) jazdy i już nie odpalił, aha paliwo jest i dochodzi bo świece są mokre. Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) Podejrzewam że to wina cewki, że daje "za małe napięcie" , ale nie chce w ciemno kupować części. Tak więc POMOCY!
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-05-2008, 11:51   

Podejrzewam, że to moduł w aparacie zapłonowym.
Na forum znajdziesz dane faceta który naprawia aparaty zapłonowe. Użyj funkcji szukaj, tam znajdziesz adres.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-05-2008, 13:40   

TAZo napisał/a:
Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne)

Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
TAZo
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2008, 14:27   

londolut napisał/a:
TAZo napisał/a:
Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne)

Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.

Zrobiłem tak i dalej nic. Zmierzyłem napięcie i wyszło 0V (w zapalniczce jest 11,95V)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-05-2008, 14:57   

Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU :? No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
TAZo
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 07:26   

londolut napisał/a:
Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU :? No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne.

Niestety nie znam nikogo z takim silnikiem w okolicy. Ale czy popsuty ECU (oby nie był) miał by związek z tym że WN jest na palcu, a nie ma go na przewodach od świec?
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-05-2008, 10:20   

A może sprawdz pasek rozrządu...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
TAZo
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 18:04   

docencik87 napisał/a:
A może sprawdz pasek rozrządu...

Palec się kręci. Tak więc pasek jest cały.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-05-2008, 18:26   

Prosta sprawa jeżeli ECU jest sprawne po wyjęciu aparatu zapłonowego z gniazda w wałku rozrządu, włączeniu zapłonu i kręceniu ośką aparatu zapłonowego będzie słychać działające wtryski. Jeżeli słychać to na 99% moduł aparatu zapłonowego. W service manualu jest podany sposób sprawdzenia modułu.

edit: uwaga w czasie kręcenia ośką trzymać przyłożony aparat do korpusu silnika, bo jeżeli iskra ginie gdzieś dalej moze pokopać.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
TAZo
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 21:50   

No nareszcie! Kupiłem cewkę i moduł i Mitsu ożył :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.