| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | TAZo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-05-2008, 10:26   [CA4A 1.6] Pomocy, Misiek padł |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Ten temat był poruszany kilka razy na forum, ale zaczynam go jeszcze raz bo nikomu chyba nie chce się czytać starszych tematów i nie zaglądają tam.  A więc mam Miśka 1.6 16V 94r. wszystko oprócz ABS no i iskry  . Wymieniłem kondensatory w ECU, zmierzyłem opory na cewce ( na uzwojeniu pierwszym jest 1.7Ω, a drugim ok 24kΩ [według książki jest ok] - no chyba że miernik jest do dup..), w module po podłączeniu 1.5V (dokładnie 1.28) baterii pokazuje mi coś ok 0.53V, napięcie do cewki dochodzi (ok 11.5V), napięcie w palcu podczas odpalania jest, bo mnie Mitsu trochę pokopał  (oddał mi za to jak nim jeżdżę  ) no ale na świecach już nie ma prądu (też dotykałem  ) nawet podgiąłem lekko (nie wiem jak to się nazywa) pręciki w rozdzielaczu, żeby była mniejsza przerwa , przewody WN sprawdzałem i są ok świece też, wszystkie złącza poczyściłem, kontrolka CE gaśnie po paru sekundach, dziwi mnie bo mi zgasł podczas (spokojnej) jazdy i już nie odpalił, aha paliwo jest i dochodzi bo świece są mokre. Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) Podejrzewam że to wina cewki, że daje "za małe napięcie" , ale nie chce w ciemno kupować części. Tak więc POMOCY! |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-05-2008, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podejrzewam, że to moduł w aparacie zapłonowym. Na forum znajdziesz dane faceta który naprawia aparaty zapłonowe. Użyj funkcji szukaj, tam znajdziesz adres.
 |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | londolut   jradmin Colt
 
  
 Auto: FK2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 150 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 8958
 Skąd: skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-05-2008, 12:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TAZo napisał/a: |  	  | Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) | 
 Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.
 |  
				| _________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
 Turbofrytkownicom mówimy nie
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TAZo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-05-2008, 13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | londolut napisał/a: |  	  |  	  | TAZo napisał/a: |  	  | Kodów błędu nie mogę odczytać bo w gnieździe mam tylko jeden pin (nie ma dwóch - dziwne) | 
 Jeśli masz 1 pin to jest to pin sygnałowy - masę weź np. z zapalniczki.
 | 
 Zrobiłem tak i dalej nic. Zmierzyłem napięcie i wyszło 0V (w zapalniczce jest 11,95V)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | londolut   jradmin Colt
 
  
 Auto: FK2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 150 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 8958
 Skąd: skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-05-2008, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU  No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne. |  
				| _________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
 Turbofrytkownicom mówimy nie
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TAZo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2008, 06:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | londolut napisał/a: |  	  | Jeśli niema napięcia pomiędzy pinem w gniazdku a masą to śmiało ci powiem, żebyś szukał ECU  No chyba, że jesteś pewien, że ECU sprawne. Znajdź kogoś od siebie z CA0 1.6 i zamień oba komputery. To 30 min roboty a masz pewność, że ECU sprawne. | 
 Niestety nie znam nikogo z takim silnikiem w okolicy. Ale czy popsuty ECU (oby nie był)  miał by związek z tym że WN jest na palcu, a nie ma go na przewodach od świec?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2008, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może sprawdz pasek rozrządu... |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TAZo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2008, 17:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | docencik87 napisał/a: |  	  | A może sprawdz pasek rozrządu... | 
 Palec się kręci. Tak więc pasek jest cały.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2008, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prosta sprawa jeżeli ECU jest sprawne po wyjęciu aparatu zapłonowego z gniazda w wałku rozrządu, włączeniu zapłonu i kręceniu ośką aparatu zapłonowego będzie słychać działające wtryski.  Jeżeli słychać to na 99% moduł aparatu zapłonowego. W service manualu jest podany sposób sprawdzenia modułu. 
 edit: uwaga w czasie kręcenia ośką trzymać przyłożony aparat do korpusu silnika, bo jeżeli iskra ginie gdzieś dalej moze pokopać.
 |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TAZo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2008, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nareszcie! Kupiłem cewkę i moduł i Mitsu ożył   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |