[CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 15:12 [CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem
|
|
|
Mam tak chyba od zakupu. Wczesniej starałem się do tego przyzwyczaić, ale po przejażdżce koleżanki CAO 1.3 stwierdziłem, że mam dość. Na zimnym silniku w/w zjawisko absolutnie nie występuje. Na gorącym silniku jadąc na obojętnie jakim biegu trudno utrzymać jednostajną prędkość. Wystarczy delikatnie puścić pedał gazu i silnik bardzo gwałtownie hamuje autem (na oblodzonej nawierzchni poślizg gwarantowany). Gdy wtedy wcisnę sprzęgło obroty spadają normalnie na 1100 (ECU je podbija-wiadomo) a gdy się zatrzymam stoją jak zaczarowane na 900 (po wczorajszym resecie ECU i nauce wolnych obrotów na włączonych wszystkich odbiornikach prądu wolne obroty w ogóle nie reagują na włączenie świateł krótkich, długich czy halogenów. Spadają nieco po włączeniu dmuchawy na czwarty bieg po czym po chwili się podnoszą- jak dla mnie OK). Dodam, że zdarzy się (ale bardzo rzadko), że auto normalnie hamuje silnikiem tak jak powinno. Myślałem, że po tym resecie gwałtowne hamowanie zniknie, ale nic z tego. Nie mam pojęcia jak to ugryźć, gdzie zadziałać, na co zwrócić uwagę.
Poza tym brak jakichkolwiek dziwnych zachowań w pracy silnika: nie szarpie, nie przerywa, nie krztusi się, nie czka. Nic, nic, nic... Odpala na dotyk.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2007, 15:20
|
|
|
Ja bym nic nie ruszał, jeśli nie ma innych złych symptomów. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-12-2007, 15:34
|
|
|
A krokowca sprawdzałeś? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 18:05
|
|
|
londolut napisał/a: | A krokowca sprawdzałeś? | Nie, ponieważ za żadne skarby nie mogę odkręcić tej płytki w przepustnicy, za którą jest schowany. Ale nie sądzę żeby to on takie psikusy sprawiał. Koton napisał/a: | Ja bym nic nie ruszał, jeśli nie ma innych złych symptomów | Ruszałbyś. Nawet nie wiesz jaka to jest nerwowa jazda po pewnym czasie. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:58
|
|
|
Gdzieś kiedyś Krzyżak wspominał, że to objaw źle ustawionego IPS - ja bym to trochę wyprzedził - znaczy żeby załączał się wcześniej przy puszczaniu gazu |
|
|
|
 |
privateer87 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:07
|
|
|
hmm... a przejechałes sie innym cao 1,6? no bo porównujesz 1,6 do 1,3... na mniejszym silniku hamowanie silnikiem jest mniej gwałtowne, miałem okazje przejechac sie suzuki sv650s (motorek) i to dopiero gwałtownie hamuje, ale to przez małą mase... jestem laikiem w tych sprawach, moge powiedziec co mi się wydaje... bo jakbys miał silnik 2,0 na ta mase jaka ma cao, to hamowanie silnikiem było by jeszcze barziej gwałtowne... proponuje zobaczyc jak inny 1,6 hamuje silnikiem... jesli jest tak samo to mysle ze nie ma co szukac usterki (bo chyba jej nie ma)... to są tylko moje domysły, wiec jesli bzdury napisałem to prosze mnie poprawic |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:21
|
|
|
privateer87, Hugo napisał/a: | Wystarczy delikatnie puścić pedał gazu i silnik bardzo gwałtownie hamuje autem (na oblodzonej nawierzchni poślizg gwarantowany). Gdy wtedy wcisnę sprzęgło obroty spadają normalnie | to niejest normalny obiaw obojętnie dla jakiej masy auta lub mocy i litrażu silnika. puszczenie pedału gazu powinno zaskutkować delikatnym zejsciem zobrotów i utrzymywaniu prędkości jaką dalo by się osiągnąć rozpędzając się tylko za pomocą sprzęgłą i wrzucania biegów (bez używania gazu). Coś śmierdzi krokowcem jak, ale niema jak sprawdzić skoro nie potrafisz otworzyć tej płytki |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:29
|
|
|
josie to muszę sprawdzić. Powiem więcej, przemawia to do mnie. privateer87 chyba nie masz racji. privateer87 napisał/a: | miałem okazje przejechac sie suzuki sv650s (motorek) i to dopiero gwałtownie hamuje, ale to przez małą mase... | Nie przez małą masę, ale przez to, że to motocykl i każdy szybki motocykl tak ostro zhamowuje. Ja tłumaczyłem to tym, że motocykl bardzo łatwo rozpędzić, więc musi się też bardzo szybko zatrzymać. Jeździłem kilkoma ścigaczami i każdy tak hamował silnikiem, że w wielu przypadkach na trasie hamulec był niepotrzebny. londolut napisał/a: | Coś śmierdzi krokowcem jak, ale niema jak sprawdzić skoro nie potrafisz otworzyć tej płytki | Jest problem, bo śrubki już normalnie zorałem różnymi szczypcami i nic-tak się zażarły w aluminium.
[ Dodano: 03-12-2007, 23:41 ]
josie napisał/a: | to objaw źle ustawionego IPS | Przeczytałem jeszcze raz i zwątpiłem. A moze dlatego, że jest późno i nie bardzo kojarzę . Masz na myśli TPS Jeśli tak to w którą stronę go obrócić? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-12-2007, 01:08
|
|
|
Hugo napisał/a: | Masz na myśli TPS |
U ciebie IPS jest zabudowany w TPS. Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-12-2007, 03:53
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jest problem, bo śrubki już normalnie zorałem różnymi szczypcami i nic-tak się zażarły w aluminium. | A próbowałeś jakimś WD40 je zluzować? Jak nie dało rady odkręcić to nie warto było się siłować - szkoda gwinta/łba od śruby. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 08:26
|
|
|
josie napisał/a: | Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana | Spróbuję w prawo i w lewo delikatnie . londolut napisał/a: | A próbowałeś jakimś WD40 je zluzować? | Próbowałem WD-40 oraz puknąłem parę razy każdą śrubkę młotkiem. I ni ch... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-12-2007, 14:45
|
|
|
Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 15:06
|
|
|
saphire napisał/a: | Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem... | Zostawię to na razie w spokoju. Najpierw ustawię TPS. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-12-2007, 15:28
|
|
|
saphire napisał/a: | Pewnie skończysz z rozwiertakiem i wykrętakiem... |
Szkoda by było |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 18:50
|
|
|
Przestawiłem TPS nieco w prawo. Zobaczymy co się będzie działo jak pojadę jutro do pracy. josie w tę stronę proponowałeś przestawić TPS? Tak zrobiłem. Na niebiesko zaznaczony kierunek przestawienia TPS-u, a na zielono kierunek otwierania się przepustnicy.
 |
|
|
|
 |
|