Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Wymiana Akumulatora
Autor Wiadomość
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 11:38   [ALL] Wymiana Akumulatora

Witam jestsem nowa na tym forum, od trzech tyg. jestem posiadaczem Mitsu Colt 1.6 1994. Mam zamiar wymienic akumulator w moim colcie ale - troszke poczytalam tematy na tym formum, czy to nie spowoduje u mnie obowiazku wprowadzenia procedur jak przy restarcie eku tzn. 30 min silnik musi chodzic itd. bo nastapilo odlaczenie akumulatora i wymiane na nowy. W nissanie micrze 1997 1.0 nigdy czeghos takiego nie robilam, wymienilam akumulator i odpalilo sie go i mozna jezdzic - bez jakiegos tam czekania az komputer zajarzy itd.
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 11:48   

W Mitsubishi tak jest że po podłączeniu nowego akumulatora musisz odpalić silnik (zimny!) i bez dotykania czegokolwiek (żadnych przycisków, gazu radia czy nawet nie ruszania kierownicą ) musi pochodzić do włączenia się wentylatora ( ok.15 min) i jeśli wentylator się wyłączy to czekasz aż włączy się znowu i po wyłączeniu wentylatora wyłączasz silnik.Potem odpalasz i hulaj dusza :) Musisz się zastosować do tej procedury bo po źle zresetowanym ECU wychodzą różne dziwne rzeczy np. brak wolnych obrotów.

Powodzenia !
 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 11:51   

Dobrze - dzieki za wszystko.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 11:52   

Polecam się na przyszłość :)
 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 12:44   



[ Dodano: 21-09-2007, 12:54 ]


Moj Mitsu :) Pozdrawiam
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-09-2007, 16:48   

Kuczan napisał/a:
Musisz się zastosować do tej procedury bo po źle zresetowanym ECU wychodzą różne dziwne rzeczy np. brak wolnych obrotów.


Nieprawda.
Jak wszystkie podzespoły silnika są sprawne, to silnik nauczy się wolnych obrotów w normalnej jeździe (tylko podczas postoju - np na światłach).
A minus może być taki, że podczas tej nauki w normalnej jeździe obroty mogą być ciut za niskie, ciut za wysokie.
Gorzej jak przepustnica nie była X lat czyszczona - wtedy zanim załapie to może gasnąć.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 17:24   

A widziałeś jak się zachowuje silnik po źle zresetowanym ECU ? Chyba nie skoro tak mówisz.
Zacytuje Romela skoro masz wątpliwości:
ROMEL napisał/a:
I widzisz co do tego Twojego spalania... nic Cie nie będzie to kosztować - a spróbowac możesz... tzn... zrestartuj ECU jeszcze raz ale dokładnie tak jak Ci napisze poniżej... i wtedy za np: miesiac napiszesz mi czy spalanie Ci spadło... mam nadzieje że sie zgodzisz na ten experyment...

1. Zimny silnik.
2. Odłączasz kleme (-) masową od akumuatora
3. Czekasz 60s - może byc dłużej
4. W czasie rozłączonej klemy sprawdzasz czywszystkie odbiorniki masz wyłączone.. (światła, radio itd...)
5. Podłączasz klemę (pamiętaj o kluczykach żebys miał w ręce bo jak masz centralny to lubi sie zatrzasnąć po podłączeniu...)
6. Włączasz zapłon i czekasz aż zgaśnie CHECKENGINE...
7. Zapalasz silnik i NICZEGO NIE RUSZASZ - nawet kierownicą nie kręć bo jak masz wspomaganie to od czujnika obciążenia pompy wspomagania pójdzie sygnał i spartoli robotę.... i cały misterny plan w ......
8. No i teraz najgorsze - siedzisz/stoisz i czekasz bezczynnie nawet do 30min aż włączy sie wentylator...
9. Po włączeniu poczekaj aż sie wyłączy i jeszcze raz włączy...
10. Później rób co chcesz...11.
11. Po tym zabiegu pierwsze 100km zrób spokojnie po kapeluszniczemu - czyli bez kręcenia na obroty itd... musisz okazać troche cierpliwości i samozaparcia... powolutku i najszybciej 100km/h...
12. No i teraz to już co dusza zapragnie - oby silnik sie nie przekręcił i korba dzień dobry nie powiedziała...
13. Liczę na dokładne dostosowanie sie do listy powyższej - a po jakimś czasie prosze o relacje z zachowań autko no i oczywiście co ze spalaniem...
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 17:42   

Tak jak napisal Josie nie trzeba nic robic po jakims czasie obroty same sie ustawia poprawnie, mozna spokojnie smigac po odlaczeniu aku. Sprawdzilem to sam kilkanascie razy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2007, 18:59   

Kuczan, to zalezy od silnika. Faktycznie kiedys mialem problemy w Galancie, bo byla rozregulowana i brudna przepustnica. Obecnie po wymianie akumulatora wsiadam i jade - na poczatku obroty sa ciut za wysokie i czasem faluja (nawet z 30 sek. postoju na swiatlach potrafia sie utrzymywac powyzej 1000), ale po max. tygodniu-dwoch wszystko wraca do normy.

Przy zaniedbanych silnikach moze sie zdarzyc gasniecie.
Uczenie jest zalecane - nie jest przymusowe.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 19:37   

Może i zależy od silnika ja wiem jak się zachowywał colt 4g92 po ''złym'' resecie a potem ''dobrym'' i dodam że nie czekałem dwa czy trzy tygodnie :shock: tylko po przejechaniu 10 km zrobiłem dobry reset i przestał falować i równe 800 obrotów jak przystało.Wcześniej robiłem to na szybkiego i obroty trzymały się na 500 i falowały, silnik chodził jakoś nierówno.
 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 07:09   

no wiec Panowie jaka jest ostateczna decyzja trzeba sie bawic w procedure resetowania czy nie - gdzie autko zaraz po zamontowaniu aku samo po odpaleniu autka i przejazdzce zaktualizuje dane.
Mysle ze omine te procedure poprzez zamontowanie szczypiec z prostownika (prostonim oczywiscie podlaczony do sieci :) ) na klemach i sciagajac je silnik dalej bedzie mial info o ciaglej dydpozycji 12V a ja sobie w tym czasie zamontuje nowke zaloze klemki z zaczepionymi do nich szczypcami z prostownika i gatowo. mozna jezdzic
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-09-2007, 07:35   

Z prostownikiem sobie odpuść bo to niebezpieczne i może uwalić elektronikę (ECU). Jak już podepnij dodatkowe kable (choćby takie do odpalanie auta w zimie do tego nowego aku i równolegle do założonych klem, wtedy zsuniesz klemy ze starego aku, wsadzisz na jego miejsce nowy aku i nasuniesz klemy, dokręcisz i kable możesz odpiąć.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wiktoria
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 07:53   

a tutaj to tez masz racje, tez sie nad tym zastanawialam, oki dzieki
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 18:48   

Troszke odswieze temat bo rozladowal mi sie akumulator i wyjalem go zeby naladowac. Mam tylko taki problem ze nie dziala mi wentylator(prawdopodobnie padl czujnik) wiec skad mam wiedziec kiedy sie powinien zalaczyc zeby wykonac poprawny reset??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2007, 19:07   

SlaVkoEg napisał/a:
wiec skad mam wiedziec kiedy sie powinien zalaczyc zeby wykonac poprawny reset??
Wymienić czujnik. Ja wymieniałem i jest to bajecznie proste. Zapłaciłem za czujnik 37 zł więc tragedii nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.