Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje Mitobisi Carisma 1.8 - Radom
Autor Wiadomość
Adrian355 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 27-04-2014, 12:13   Moje Mitobisi Carisma 1.8 - Radom

Witam! Mam na imię Adrian i mam 22 lata, pochodzę z Radomia. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Mitsubishi Carismy z 1997r. Ale o tym później ;) Jest to moje trzecie auto.
Przygodę z posiadaniem własnego auta zacząłem od Forda Focusa. Uwielbiałem to autko. Tu też zacząłem bawić się w przeróbki. Typu obniżone zawieszenie, lekko zmieniony wydech, dolot itp.
A oto i On:
http://imageshack.com/a/img199/7245/xx1y.jpg
Następnie pojawił się Passat B5 FL. 1.9 TDi. Tak szybko jak go kupiłem tak szybko sprzedałem.. za młody jestem na taką nudę ;)
http://imageshack.com/a/img198/6761/7ac8.jpg

Potem przez jakiś czas bujałem sie Leonem taty. Szukałem czegoś w stylu Volvo S40.. BMW e36.. Albo Audi 2.4/2.8. Ale niestety składki jakie mi liczono na te samochody uznaję za kompletną dyskryminację kierowców w moim wieku ;) Dlatego auto tego typu musi poczekać.

Któregoś pięknego dnia pojechałem obejrzeć Golfa III w TDi 110km. oraz BMW e36 318is. Oba samochody określiłbym mianem takim jakim określa się panów w więzieniu którzy sprawiają radość innym kolegom swoim zadkiem. Troszkę się podminowałem ponieważ szukałem auta do 5000zł. I wtedy tata zapytał mnie.. "a czemu nie Japoniec?" ;) I niedaleko domu pojawiła się Ona.. telefon.. no to jedziemy. Obeszliśmy do o koła. Odpalanie.. blacharka.. itd. Jazda próbna. Powyżej 4500obr/min wiedziałem że będzie moja :mrgreen:
Liczenie kasiorka.. umowa.. i rura do domu ;) Na stacji pierwszy problem.. jak otworzyć wlew.. ale jakoś się udało odkryć jak to się robi ;)
To może teraz troszkę o moim mitobisi ;)
Rok produkcji: 1997r.
Silnik 1.8 16V chyba 116km.
Przebieg 215 tys.
Wyposażenie:
- ABS
- 2x Poduchy
- 2x el. szyby
- el. lusterka
- klimatyzacja (czeka ją dobicie ).
- Aluminiowe felgi.
- Lansiarskie oryginalne radio..

Samochód co mnie cieszy.. nie dymi i nie bierze oleju.. a jeździ na 5w50 :) Co do zawieszenia.. na tyle coś się czasem odzywa.. na przodzie.. czasem chyba też. Dlatego po pierwszym zamierzam wymienić łączniki z przodu i z tyłu. Taniość pierwszo montażowych części nie przeraża bynajmniej :)
Co już zrobiłem.. Postojówki przód i tył led bosma ze stabilizatorem.
Komplet H4 Osram Nightbreaker Ultimate 110% (Chyba tak się to pisze).
3 warstwy wosku itp. ;)
Mam wiele pytań co do autka. Będę starał się nie tworzyć za wiele tematów ale tutaj że tak powiem.. zapytam od razu o coś..
1. Jak zdobyć przednia dokładkę? Wczoraj koleś mi sprzątnął przedni zderzak z tą dokładką sprzed nosa.
2. Czy z polfita pasują białe kierunkowskazy na błotniki?
3. Czy panują tu jakieś trendy ? :P

Plany jakieś tam są ;)

No a teraz fotki. Nie jest to jakaś sesja bo zdjęcia robione po myciu pod pracą.
http://zapodaj.net/df9ae0396ea5c.jpg.html
http://zapodaj.net/547436b7b090a.jpg.html
http://zapodaj.net/1c8612abf1cf9.jpg.html
http://zapodaj.net/ee74623a851d9.jpg.html
http://zapodaj.net/6bc59905ee643.jpg.html

Pozdrawiam!
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2014, 13:58   

Kierunki pasują.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Adrian355 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 09-05-2014, 20:20   

Witam! Orientuje się ktoś jak wyjąć przednie głośniki w moim aucie? Umiejscowione one są przy lewym kolanie kierowcy i prawym pasażera. I jaki rozmiar głośników tam powinien być..
Pozdrawiam!
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20964
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2014, 20:33   

Z poniższych tematów wynika, że 10cm :wink: .
http://forum.mitsumaniaki...t=85418&start=0
http://forum.mitsumaniaki...ht=g%B3o%B6niki
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Adrian355 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 09-05-2014, 20:44   

Teraz tylko jak sie tam dostać ;)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2014, 22:16   

Odkręcasz maskownice (śrubka na dole maskownicy - śrubokręt krzyżakowy).
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Adrian355 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 14-09-2014, 23:26   

Witam po przerwie! Mam nadzieje że ten post wzbudzi trochę więcej zainteresowania niż pierwszy. Z Autem mam już przejechane wspólne 7000km. Ze zmian które się pojawiły ale nie mam fotek to:
Zmiana oleju.. Mobil Peak Life 5w50 wraz z filtrami.
Instalacja gazowa II gen.

A teraz coś chyba ciekawszego.. pojawiły się jakieś tam małe mody.
Jako że jestem osobą młodą to lubię czasem coś po grzebać przy autku. Bardzo motywujące w tym aucie jest to że mimo wieku 22 lat mam uszkodzony kręgosłup a to autko to pierwszy mój pojazd w którym nawet po 300km. wysiadam bez bólu i niepokojących trzasków.. miało być coś do turlania ale narazie coraz milej mnie zaskakuje.
Z pierwszych zmian jakie zaszły było to wymiana audio fabrycznego w stanie agonalnym.
Przednie glośniki zastąpiły głośniki nisko tonowe 45W przeniesione w drzwi:
http://zapodaj.net/f2bca8b0d2b88.jpg.html
Tylne głośniki fabryczne zastąpiłem magnatami 110W:
http://zapodaj.net/6ac8fabaaab68.jpg.html
Dołożyłem także głośniki wysoko tonowe Bushmana:
http://zapodaj.net/1fa2e27131b1c.jpg.html
Radio to kupiony okazyjnie Xplod:
http://zapodaj.net/f330fd1c63472.jpg.html

Cały ten zestaw wyniósł mnie w granicach 200zł. I przynajmniej coś tam gra.

Nie mogłem wytrzymać patrząc na tą małą rureczkę od wydechu. Więc przy okazji usuwania kata i małego zmodzenia wydechu dołożyliśmy lekko większą końcówkę wydechu ;)

http://zapodaj.net/bad9efaaecd49.jpg.html

Odrobina ciepłych ledów:
http://zapodaj.net/b64233dcf5bd4.jpg.html

Obecnie walczę z okiełznaniem czarnej folii ;) Ale jestem już prawie na prostej..
http://zapodaj.net/20a0816e1badc.jpg.html
http://zapodaj.net/3d775cd5d2229.jpg.html
Jak widać w czerń poleciały wszystkie kierunkowskazy ;)

Pozdrawiam!
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-09-2014, 14:34   

Adrian355 napisał/a:

Obecnie walczę z okiełznaniem czarnej folii ;)

Kup sobie najtańszą folię lub użyj folii klejącej do pakowania i oklej dla wprawy jakieś dziwne kształty (miski, salaterki są bardzo dobre do ćwiczeń).
Kup sobie płyn pod folię (możesz też kleić na wodzie destylowanej z odrobiną detergentu - ale najpierw sprawdź jak zachowa się folia - niektóre schną bardzo długo)
Kształt wytnij z foli i podgrzej, żeby nabrała kaształtu zanim odkleisz "zabezpieczenie".
No i usuń wszystkie nierówności (odpryski, zarysowania, napisy).
Jak starannie nakleisz to będzie wyglądać na oryginał :wink:
 
 
Kylu 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 615
Skąd: Radom
Wysłany: 15-09-2014, 17:00   

Nie widziałem wcześniej tego tematu, fajna furka Adrianie. ;)
Mody zdecydowanie na plus.
Czemu jeszcze nic nie pisałeś na radomskim? Zapraszamy na podforum i na spoty. ;)

I pytanko - zamiast kata weszła strumiennica?
_________________
"It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
 
Adrian355 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 16-09-2014, 00:22   

Dziękuję za miłe słowo! Pod forum zaraz namierzę i z chęcią spotkam się z Wami :) A także posłucham rad i krytyki :)
Z wydechem to była taka dłuższa walka.. ogólnie po wycięciu kata od kolektora do pierwszego tłumika wspawana jest rura bodajże dwu calowa. segment między środkowym a ostatnim tłumkiem też jest zwiększony oraz skrócony. Efekt jest taki że do 2500obr/min jest cicho.. później zaczyna warczeć ;) Jedyne co chciałbym zniwelować to rezonans między 2500obr/min a 2900obr/min.
Teraz na dniach zabieram się za małe kombinowanie z dolotem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.