Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 13-04-2006, 09:47   Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??

Witam,
kolejne pytanie z cyklu "jak to u Was" :D
Chodzi mi o licznik kilometrów. Są 2 tryby A i B i na obu podczas jazdy pokazuje mi to samo. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu, wartości te się kasują.
Chciałbym sobie policzyć spalanie, ale kurcze nie ma jak, bo ciagle przebieg sie kasuje i na nowo liczy.
Czy u Was też tak jest? Czy może coś nie tak u mnie. Coś czytałem na temat "czerwonego" bezpiecznika 10A pod maska silnika w "żółtej" ramce, ale chyba jest oki, bo zegarek chodzi normalnie i sie nie resetuje.


Pozdrawiam
Woxy
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2006, 10:00   

taka sytuacja nie jest normalna, przebiegi dzienne nie powinny sie kasowac po wylaczeniu zaplonu.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-04-2006, 10:21   

Sprawdz bezpieczniki, moze te w środku pod kierownicą, wczoraj zrobiłem soebie zwracie i tez mi sie skasowały liczniki i zegarek. moze masz zegarek podpiety osobno..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-04-2006, 11:23   

Nie wydaje Mi się aby to były bezpieczniki chyba że jest jakiś na obwodzie podtrzymania.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2006, 11:42   

Ja przy montażu radia spaliłem 2 bezpieczniki (radio i saloon light) to auto chodziło normalnie, ale (prócz braku światła wewnątrz) po wyłączeniu zapłonu kasowały się ustawienia radia i ECU.
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 13-04-2006, 21:49   

Dzisiaj w rozmowie z kumplem dowiedzialem sie, iż w licznikach elektronicznych bywają wlutowane "akumulatorki" i że one mogly paść. Podtrzymuja wlasnie pamiec licznika kilometrów. Nie wiem czy tak jest w GDI ale poszukam w workshop manual, tylko ze tam nie mam wyboru wersji do silnikowej GDI :(
Jutro natomiast pobadam miernikiem wszystkie bezpieczniki.

P.S. Inna beczka, czasami mam tak że jednego dnia chodzi fura oki, a drugiego odpalam, chodzi normalnie na wolnych , a po chwili jak jade zaczyna gasnac. I tak wielokrotnie sie dzieje ze gasnie jak puszcze gaz i musze trzymac na gazie. Dzisiaj tak mialem, wczoraj chodzilo oki, a dzisiaj odpalilo oki, a potem po chwili jak zaczalem jechac to mi zaczelo zdychać. Postawilem na 15 minut (zerknąłem na forum w tym czasie o tym szukając), odpalam i juz wszystko oki.
Czytalem o przepustnicy i o silniku krokowym, ale mi to wyglada tak jakby cos sie zacinalo co odpowiada za wolne obroty albo cos niełączyło. Jakie macie pomysły? Jutro bede patrzył z krokowym i przepustnicą.

Woxy
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2006, 01:19   

Czyszczenie przepustnicy - opisywane na forum wielokrotnie powinno załatwić sprawę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2006, 09:15   

Mi też pachnie to brakiem podtrzymania.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-04-2006, 09:21   

Pokażcie Mi na zdjęciu gdzie jast krokowy w Carismie GDI :(
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-04-2006, 15:57   

No wąłsnie wszyscy o tym czyszczeni przepustnicy, a co jak sioe ma czysta i podobne objawy jak wyzej? Tez chciałbym zerkanac np na krokowy silnik lub EGR moze..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-04-2006, 07:45   

Z tego co wiem to w GDI jest jakiś układ podciśnieniowy a nie ma krokowego ale jak się wkużę to zadzwonię do mechanika z Mitsu i będę wiedział. Ponadto jak demontowałem przepustnicę do czyszczenia to pod nią jest jakieć ustrokstwo i dochodzą do niego wężyki od przepustnicy ale dostęp tylko dla małych rączek, nie idzie tego odkręcić, szczególnie 1 śróbki no i darowałem.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-04-2006, 10:02   

Mam wolne w przyszłym tyg wiec sie zabiore troszke za samochód, spróbuje wszytko dokałdnie obfotografowac moze sie wtedy jasniej zrobi..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 25-04-2006, 08:50   

Apropos mojego licznika. Sprawdzielem wszystkie bezpieczniki i są OKI. Te pod maską, te pod plastikami od strony kierowcy, Wydzieralem wszystkie i sprawdzalem. Te w żółtej klamerce wpod maską przede wszystkim. Jak je wyciągnąlem to sie zresetowal zegarek, tak jak to powinno miec miejsce.
Mi natomiast caly czas po zgaszeniu silnika resetuje sie orzebieg dzienny i srednie spalanie. Wiecznie od nowa. Gosc w ASO powiedzial ze jak to cos w instalacji namieszane to taka przyjemnosc cos ze 200zl by byla.
Gdybym mial schemat podtrzymania do licznika to bym chcoaz wiedzial gdzie moze cos szukac. Pewnie nie ma nikt z Was tak dokladnych informacji???


P.S. Czyscilem przepustnice, ja wiem nie ma syfow moim zdaniem żadnych tyle co trochę zasniedziala lekko przy jednej srubce ta cala blacha co zamyka gardziel przepustnicy.

[ Dodano: 14-11-2006, 07:54 ]
Witajcie,
wracam z nowym przemyśleniem, ale pewnie to nie to.
Czy fabryczne radio może "pamietać" średnie spalanie itp, a gdy go nie ma (ja u siebie nie mam bo ktoś je ładnie wyjął przed sprzedażą) to wszystko sie resetuje po wylaczeniu zaplonu?
Bo tak trafiłem na post o sterowaniu funkcjami komputera pokładowego radiem i sobie pomyślałem właśnie o tym trzymaniu wyników kompa w pamięci radia.

To by mogło wyjaśniać czemu bezpieczniki wszystkie są sprawne, a ustawienia znikają.

Pewnie tak nie ma, ale wolę spytać.


Pozdrawiam
Woxy Ivanhoee
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 18:38   

Czy udało się rozwiązać problem??
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 20-03-2008, 00:29   

Może masz jakiś dziwny alarm , może odcina akku lub coś takiego (np. odcięcie kompa )??
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.