Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ?? |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 13-04-2006, 09:47 Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??
|
|
|
Witam,
kolejne pytanie z cyklu "jak to u Was"
Chodzi mi o licznik kilometrów. Są 2 tryby A i B i na obu podczas jazdy pokazuje mi to samo. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu, wartości te się kasują.
Chciałbym sobie policzyć spalanie, ale kurcze nie ma jak, bo ciagle przebieg sie kasuje i na nowo liczy.
Czy u Was też tak jest? Czy może coś nie tak u mnie. Coś czytałem na temat "czerwonego" bezpiecznika 10A pod maska silnika w "żółtej" ramce, ale chyba jest oki, bo zegarek chodzi normalnie i sie nie resetuje.
Pozdrawiam
Woxy |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2006, 10:00
|
|
|
taka sytuacja nie jest normalna, przebiegi dzienne nie powinny sie kasowac po wylaczeniu zaplonu. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-04-2006, 10:21
|
|
|
Sprawdz bezpieczniki, moze te w środku pod kierownicą, wczoraj zrobiłem soebie zwracie i tez mi sie skasowały liczniki i zegarek. moze masz zegarek podpiety osobno..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-04-2006, 11:23
|
|
|
Nie wydaje Mi się aby to były bezpieczniki chyba że jest jakiś na obwodzie podtrzymania. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2006, 11:42
|
|
|
Ja przy montażu radia spaliłem 2 bezpieczniki (radio i saloon light) to auto chodziło normalnie, ale (prócz braku światła wewnątrz) po wyłączeniu zapłonu kasowały się ustawienia radia i ECU. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 13-04-2006, 21:49
|
|
|
Dzisiaj w rozmowie z kumplem dowiedzialem sie, iż w licznikach elektronicznych bywają wlutowane "akumulatorki" i że one mogly paść. Podtrzymuja wlasnie pamiec licznika kilometrów. Nie wiem czy tak jest w GDI ale poszukam w workshop manual, tylko ze tam nie mam wyboru wersji do silnikowej GDI
Jutro natomiast pobadam miernikiem wszystkie bezpieczniki.
P.S. Inna beczka, czasami mam tak że jednego dnia chodzi fura oki, a drugiego odpalam, chodzi normalnie na wolnych , a po chwili jak jade zaczyna gasnac. I tak wielokrotnie sie dzieje ze gasnie jak puszcze gaz i musze trzymac na gazie. Dzisiaj tak mialem, wczoraj chodzilo oki, a dzisiaj odpalilo oki, a potem po chwili jak zaczalem jechac to mi zaczelo zdychać. Postawilem na 15 minut (zerknąłem na forum w tym czasie o tym szukając), odpalam i juz wszystko oki.
Czytalem o przepustnicy i o silniku krokowym, ale mi to wyglada tak jakby cos sie zacinalo co odpowiada za wolne obroty albo cos niełączyło. Jakie macie pomysły? Jutro bede patrzył z krokowym i przepustnicą.
Woxy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2006, 01:19
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy - opisywane na forum wielokrotnie powinno załatwić sprawę. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2006, 09:15
|
|
|
Mi też pachnie to brakiem podtrzymania. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-04-2006, 09:21
|
|
|
Pokażcie Mi na zdjęciu gdzie jast krokowy w Carismie GDI |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-04-2006, 15:57
|
|
|
No wąłsnie wszyscy o tym czyszczeni przepustnicy, a co jak sioe ma czysta i podobne objawy jak wyzej? Tez chciałbym zerkanac np na krokowy silnik lub EGR moze..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 19-04-2006, 07:45
|
|
|
Z tego co wiem to w GDI jest jakiś układ podciśnieniowy a nie ma krokowego ale jak się wkużę to zadzwonię do mechanika z Mitsu i będę wiedział. Ponadto jak demontowałem przepustnicę do czyszczenia to pod nią jest jakieć ustrokstwo i dochodzą do niego wężyki od przepustnicy ale dostęp tylko dla małych rączek, nie idzie tego odkręcić, szczególnie 1 śróbki no i darowałem. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-04-2006, 10:02
|
|
|
Mam wolne w przyszłym tyg wiec sie zabiore troszke za samochód, spróbuje wszytko dokałdnie obfotografowac moze sie wtedy jasniej zrobi..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 25-04-2006, 08:50
|
|
|
Apropos mojego licznika. Sprawdzielem wszystkie bezpieczniki i są OKI. Te pod maską, te pod plastikami od strony kierowcy, Wydzieralem wszystkie i sprawdzalem. Te w żółtej klamerce wpod maską przede wszystkim. Jak je wyciągnąlem to sie zresetowal zegarek, tak jak to powinno miec miejsce.
Mi natomiast caly czas po zgaszeniu silnika resetuje sie orzebieg dzienny i srednie spalanie. Wiecznie od nowa. Gosc w ASO powiedzial ze jak to cos w instalacji namieszane to taka przyjemnosc cos ze 200zl by byla.
Gdybym mial schemat podtrzymania do licznika to bym chcoaz wiedzial gdzie moze cos szukac. Pewnie nie ma nikt z Was tak dokladnych informacji???
P.S. Czyscilem przepustnice, ja wiem nie ma syfow moim zdaniem żadnych tyle co trochę zasniedziala lekko przy jednej srubce ta cala blacha co zamyka gardziel przepustnicy.
[ Dodano: 14-11-2006, 07:54 ]
Witajcie,
wracam z nowym przemyśleniem, ale pewnie to nie to.
Czy fabryczne radio może "pamietać" średnie spalanie itp, a gdy go nie ma (ja u siebie nie mam bo ktoś je ładnie wyjął przed sprzedażą) to wszystko sie resetuje po wylaczeniu zaplonu?
Bo tak trafiłem na post o sterowaniu funkcjami komputera pokładowego radiem i sobie pomyślałem właśnie o tym trzymaniu wyników kompa w pamięci radia.
To by mogło wyjaśniać czemu bezpieczniki wszystkie są sprawne, a ustawienia znikają.
Pewnie tak nie ma, ale wolę spytać.
Pozdrawiam
Woxy Ivanhoee |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 18:38
|
|
|
Czy udało się rozwiązać problem?? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 20-03-2008, 00:29
|
|
|
Może masz jakiś dziwny alarm , może odcina akku lub coś takiego (np. odcięcie kompa )?? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
|