 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: glina 16-05-2014, 10:35 |
Jaka Carisme kupic??? |
Autor |
Wiadomość |
Piotr UK [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 14:11 Jaka Carisme kupic???
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczow. Jak widac jestem tu nowy, wiec pragne wszystkich przywitac.
W tym miesiacu chcemy z zona kupic Mitsubishi Carisme i zastanawiamy sie nad trzena modelami, a mianowicie:
x M. Carisma z silnikiem 1.9 DI-I disel z 2003 roku, przebieg 79 tys. mil, cana 2.995£(funt)
x M. Carisma z silnikiem 1.8 Gdi Equippe, benzyniak, z 2001 roku, przebieg 66tys mil, cana 1.995.£
x M . Carisma z silnikiem 1.8SE GDi, benzyniak, z 2000 roku, przebieg, 57 tys. mil, cana 1.795 £
Bedzie to nasze pierwsze autko, i sie ni mozemy zdecydowac ktore kupic .
Moze Wy, szczesliwi posiadacze Mitsubishi nam cos doradzicie.
Pozdrawiam i z gory dziekuje |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:12
|
|
|
Piotr UK napisał/a: | Moze Wy, szczesliwi posiadacze Mitsubishi nam cos doradzicie. |
Zalezy ile jezdzisz, jakie przebiegi robisz
Ja osobiscie polecalbym dobrze utrzymane GDI, gdyz przy rozsadnej jezdzie spala bardzo malo paliwka jak na swoja pojemnosc a oferuje naprawde dobre osiagi (a kto ich nie lubi).
Diesel jak diesel zeby sie nie psul 3eba odpowiednio o niego dbac. Ale najwazniejsze to kupic nie zajechanego
Auta z turbo (turbo diesle) nie moga byc gaszone od razu po zakonczeniu jazdy...poza tym sa bardzo wrazliwe na jakosc paliwka, wtryskiwacz wykonane z wysokiej jakosc materialow, skomplikowana elektronika sa najslabszym ogniwem diesli...
Zatankowanie zlej jakosci ropy moze natychmiast zakonczyc nasz podroz autem z silnikiem wysokopreznym oraz skutecznie oproznic nasz portwel
Ja osobiscie polecam GDI
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Piotr UK [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:24
|
|
|
Wielkie dzieki Robson86, ze Twoja opinie, jest dla mnie bardzo cenna .
Robson86 napisał/a: | Zalezy ile jezdzisz, jakie przebiegi robisz |
Jeszcze nie wiem ile jezdze, to bedzie moje pierwsze auto
A co oznaczja te skroty GDi, SE GDi, GDI Equippe????...jestem poczatkujacym, wiec sie doksztalcam .
Wielie dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:29
|
|
|
jest to rodzaj zasilania. Bezposredni Wtrysk Benzyny
Piotr UK napisał/a: | SE GDi |
Silnik GDI + wersja wyposazenia SE
Piotr UK napisał/a: | GDI Equippe |
Silnik GDI + wersja wyposazenia equippe
Co do saego GDI, swego czasu byl to pierwszy tego typu silnik benzynowy na swiecie z technologia bezposredniego wtrysku. Teraz ta technologie stosuje takze m.in. VW z silnikami FSI
Zaraz na pewno zaczna pisac zwiolennicy diesli, ale wez pod uwage ze gdy np. kupisz przykladowo zjechanego benzyniaka to samochod mimo straty mocy itd powinien jezdzic dalej, jesli kupisz zjechanego turbo diesla (szczegolnie ze skomplikowanymi wtryskami np. typu Common rail) to czekaja cie ogromne koszty a i z jazdy beda nici...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Piotr UK [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 15:34
|
|
|
Dzieki Robson, znasz sie na rzeczy . Zapewne w tym miesiacu staniemy sie szczesliwymi posiadaczami Mitsubishi Carismy, z czego sie bardzo ciesze. Tylko jeszcze wybrac, ktora, cze Se GDi, czy GDi Equippe. Zaraz wejde na stronki tych aut i porownam. Chociaz bardziej mi sie podoba Equippe.
Dzieki Robson za tak szybkie odpowiedzi.
Pozdro |
|
|
|
 |
Kierownik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 06:47
|
|
|
Wtrącę się w Waszą rozmowę, bo jedna rzecz mi się nie podoba w niej. Mianowicie chciałem zapytać jakaż to skomplikowana elektronika tkwi w silniku diesla w Carismie??? tam jest zwykły mechaniczny wtrysk, prosty w obsłudze jak...
żadnej elektroniki tam nie ma!
nie ma się co tam zepsuć!
nie gadajcie takich głupot, jak nie zaglądaliście do tego silnika.
osobiście wybrałbym diesla! (co już wczoraj tłumaczyłem innej osobie,w innym poście)
[ Dodano: 21-03-2008, 06:49 ]
dodam jeszcze, że nie jestem zwolennikiem diesla! jeżdżę benzynowym 1.8, co nie znaczy, że nie mam pojęcia jak działa silnik wysokoprężny w Carismie. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:50
|
|
|
Kierownik napisał/a: | żadnej elektroniki tam nie ma! |
w DID nie ma elektroniki
Mialem nie jednego diesla i turbo wraz z elektronika padalo jako pierwsze-oczywiscie wszystkie z wtryskiem common rail ( i to i pierwszej i drugiej generacji)
Komputery sterujace praca turbiny, sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwaczow, pompa rozdzielaczowa, skomplikowana elektronika systemu common rail...no prosze nie mow ze dzisiejsze diesle nie maja elektroniki
Silniki benzynowe jakos nie stwarzaja tyle problemow...lejesz paliwo i jedziesz
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 08:59
|
|
|
nie mam doświadczenia z Carismą w dieslu, ale zapytałem człowieka który naprawia Mistsubishi i bez wgłębiania się w temat radził, że jak chce kupić diesla to raczej DID. Odradzał 1.9 TDi. Uzasadnił, że niewielu naprawia , reguluje pompy wtryskowe w TDi, po prostu jest kłopot... a chciałbym uniknąć kłopotów związanych z holowaniem, kosztami i nerwami..
Pozdr. |
|
|
|
 |
Kierownik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 09:00
|
|
|
W DID elektronika jest, owszem. ja miałem na myśli normalnego diesla. widocznie nie doczytałem, że gadaliście o DID. ale z drugiej strony (autami zajmuję się od ponad 20 lat), nie wiem czemu miałoby się to psuć. to są mity, które się nie sprawdzają. z przeróżnymi autami mam codziennie do czynienia i codziennie wysłuchuję komentarzy o tym jak to się diesle psują; o tym, że automat jest do bani; o tym, że Alfa Romeo jest awaryjne; itp... itd... dodam tylko, że słyszę to od ludzi, którz nigdy nie siedzeli nawet w dieslu, w aucie z automatem, czy w Alfie Romeo.
dziwne, że diesle bardzo rzadko jeżdżą do serwisu, skoro się tak podobno psują. mnie nic o tym nie wiadomo. nawet ten silnik DID jest o wiele trwalszy od przeciętnego benzynowego. to oczywiście moje zdanie, a Ty masz prawo do swojego.
[ Dodano: 21-03-2008, 09:05 ]
JackD napisał/a: | nie mam doświadczenia z Carismą w dieslu, ale zapytałem człowieka który naprawia Mistsubishi i bez wgłębiania się w temat radził, że jak chce kupić diesla to raczej DID. Odradzał 1.9 TDi. Uzasadnił, że niewielu naprawia , reguluje pompy wtryskowe w TDi, po prostu jest kłopot... a chciałbym uniknąć kłopotów związanych z holowaniem, kosztami i nerwami..
Pozdr. |
z kim Ty rozmawiałeś??? mechanik Ci tak powiedział???
w takim razie słuchajcie rad mądrych mechaników! |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 10:00
|
|
|
Kierownik napisał/a: |
[ Dodano: 21-03-2008, 06:49 ]
dodam jeszcze, że nie jestem zwolennikiem diesla! jeżdżę benzynowym 1.8, co nie znaczy, że nie mam pojęcia jak działa silnik wysokoprężny w Carismie. |
Co innego miec pojęcie , a co innego naprawiac, wymieniac, regulowac..... jak dla mnie to spora róznica, nie rozmawiamy ogólnie o dieslu tylko o konkretnych modelach silnika w Carismach....
takie powiedzenia z kim rozmawiałem i czy się zna nie przekonuja mnie, że rozmawiałem z ignoratem
Pozdr. |
|
|
|
 |
Kierownik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 10:25
|
|
|
przeczytaj mój ostatni komentarz. to ci powinno wyjaśnić o co chodziło w mojej wypowiedzi "mieć pojęcie". nie muszę się wychwalać dookoła, że naprawiam i reguluję (jak ty to nazywasz) takie rzeczy.
ale bez sensu jest taka gadka, bo właśnie widzę przykład kolejnej osoby, która nie ma pojęcia o naprawie, a wie oczywiście wszystko najlepiej. |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 11:31
|
|
|
moj space star 1.9 DID przejechal 170 tys km i nic dokładnie nic sie nie dzialo ,nie wiem o czym wypisujecie powiem wiecej toyota avensis 115km nowa brała olej ( bo oczywiscie brac musi jak kazdy nowy silnik diesla ) a moj maly scigant od wymiane do wymiany dolewek zero!! wiec chyba silniczek nie taki zły , w dodatku dynamika znakomita przy spalaniu 6-7 litrow daje niezaprzeczalnego zwyciezce , i dajcie spokoj z tym straszeniem ,oczywiscie jesli auto jest po dzwonie to nie porownujcie takich aut z pełnowartosciowymi |
|
|
|
 |
Kierownik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 11:38
|
|
|
co_hipi napisał/a: | moj space star 1.9 DID przejechal 170 tys km i nic dokładnie nic sie nie dzialo ,nie wiem o czym wypisujecie powiem wiecej toyota avensis 115km nowa brała olej ( bo oczywiscie brac musi jak kazdy nowy silnik diesla ) a moj maly scigant od wymiane do wymiany dolewek zero!! wiec chyba silniczek nie taki zły , w dodatku dynamika znakomita przy spalaniu 6-7 litrow daje niezaprzeczalnego zwyciezce , i dajcie spokoj z tym straszeniem ,oczywiscie jesli auto jest po dzwonie to nie porownujcie takich aut z pełnowartosciowymi |
ciężko niektórym ludziom wytłumaczyć pewne rzeczy i do czegoś przekonać, bo uważają, że wiedzą lepiej, nawet jeśli nie maja pojęcia o dieslu, pomijając juz to, że nie jeździli dieslem, bo o naprawie i znajomości silnika nie wspomnę |
|
|
|
 |
co_hipi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 11:46
|
|
|
jeszcze jedno widze ze chcecie kupic auto w angli wiec problemy z silnikiem spadaja do minimum a to dlatego ze macie do dyspozycji bardzo dobre paliwo wysokiej jakosci czego nie mozna powiedziec o stacjach paliw w polsce , a wiec temat zajechanego silnika (czytaj wtrysk do wymiany) raczej was nie obejmuja a ceny benzyny w angli mimo ze sa nizsze niz diesla to i tak wyjdzie was drozej ( na autostradzie jezdzi sie szybciej wiec spalanie diesla okolo 6 litrow a benzyny 7-8 ) w miescie to juz osobny temat ale roznice podobne oczywiscie nie pisze tu o predkosciach 90-110km/h ale raczej okolo 150km/h znam temat wiec wyrazam opinie na podstawie swojego doswiadczenia . |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2008, 13:24
|
|
|
mam inny problem?
Jak się ma znaczek czerwony /trzy diamenty/ do koloru szyb reflektórów/ czy czerwony czy srebrny jest przypisany do ciemnych czy jasnych??
i od którego roku jest zmiana szyb na ciemne??
Pozdr..
Kierownik,... ja wyraziłem opinię o wyzszości DiD na TDi wg znajomego mechanika, a Ty uogólniasz, ale to myślę, że nie problem... żeby ciągnąc ten temat...
Pozdrawiam również |
|
|
|
 |
|
|