Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Evoscan + kabel OpenPort1.3 z www.limitless.c
Autor Wiadomość
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2008, 23:36   [Cari 1.8 GDI] Evoscan + kabel OpenPort1.3 z www.limitless.c

Witam

Zakładam nowy temat związany ze współpracą kabelka OpenPort 1.3U i oprogramowania Evoscan wraz z Carismą GDI (rocznik 1998 przed liftem). Od kilku dni posiadam ten kabelek i po trudnej przeprawie z uruchomieniem zestawu mogę śmiało powiedzieć, że zestaw działa jak należy. Prędkość zbierania danych jest porażająca (spokojnie 150 danych na sekundę), czyli próbkując 4 parametry mamy 40 próbek na sekundę. Większość czujników jest w naszych Carismach zainstalowana i poprawnie widziana przez program.

Sam program sprawia pewne trudności w uruchomieniu (ogólnie jest dosyć "toporny"), nie posiada nawet szczątkowej instrukcji obsługi, w internecie nie ma żadnego FAQ dla początkujących. Dodatkowo wyskakują różne komunikaty zrywające połączenie z ECU przy zbieraniu większej ilości danych (jestem na etapie rozpracowywania dlaczego). Dodatkowo program "lubi" amerykańskie ustawienia regionalne (symbol dziesiętny ".", separator listy ","). Bez tego też działa, ale nie wszystko...

Program daje 4 możliwości (równocześnie, bądź osobno):
1. Zapis danych do plików csv (odpalamy lapka, zapuszczamy program i jedziemy na testy - potem przeglądamy na spokojnie)
2. Wykresy online - na odpalonym samochodzie możemy uruchomić rysowanie wykresów real-time na podstawie danych z czujników.
3. Odczyt (symulacja) na podstawie danych z plików cvs. (czyli taki replay - możemy wtedy zapuszczać wykresy, podglądać na bierząco parametry itp).
4. Realtime coś w formie deski rozdzielczej samochodu (jest na stronie na screenach) - działa online

Dodatkowo w trybie offline można rysować wykresy minimalnych, maksymalnych i średnich wartości wszystkich parametrów w zależności od obrotów silnika.

Jeżeli chodzi o inspekcje serwisowe, kasowanie błędów, zabawa immobiliserem, dogrywanie nowego kluczyka - to to raczej nie jest soft do tego. Jak na razie nie udało mi się zaczytać żadnych błędów serwisowych (choć program sugeruje, że takowe są) - opcja ta działa raczej licho.

Ogólnie - po pierwszym użyciu jestem mile zaskoczony, że to wogóle działa ;)

Program z bardzo dużą dokładnością (spokojnie 60 próbek na sekundę) jest w stanie podać nam aktualne obroty, położenie przepustnicy, prędkość pojazdu (ta jest uaktualniana trochę rzadziej), napięcie na akumulatorze, temperatury (cieczy, powietrza), sumę z Knock sensora a co za tym idzie parametr Octan Level (wyliczany przez ECU na podstawie ilości Knock'ów), obciążenie i całą masę innych związanych z powietrzem, zawartością tlenu itp.

Program nie jest w stanie stwierdzić na jakim biegu jedziemy, ale tego się akurat spodziewałem.

Program posiada jeszcze ciekawą funkcję. Na podstawie obciążenia, obrotów i danych samochodu (musimy podać - masę, stałą związaną z oporami powietrza, masę pasażerów, przełożenia ...) program policzy orientacyjne wartości chwilowe mocy i momentu (nie będzie jednak wiedział na jakim biegu jedziemy - stąd obliczenia będą prawdziwe tylko dla jednego biegu).

Cóż jeszcze - dzięki niemu spokojnie sprawdzimy ile auto wyciągnie "do setki" ;)

Z tego co zdążyłem przeczytać w necie, to nie będzie możliwości zmiany parametrów pojazdu (map zapłonu).

Samego kabelka nie udało mi się "pożenić" z innymi programami (Mitsulogger, Ecuexplorer, Scantechproject) choć przez niektóre z nich sam kabel jest wykrywany.

W tym temacie będę umieszczał moje kolejne spostrzeżenia na temat tego zestawu.

Jeżeli macie jakieś pytania - chętnie odpowiem.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-03-2008, 09:48   

Ile dałes za te cudo ?? :D I moze jakieś Fotki.
Ciekawe jakie sa przekłamania tych obr, przyspieszenia oraz prędkości
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2008, 19:21   

Dokładnie tyle co na stronie: $104.60 USD za całość (kabelek, soft, wysyłka). Przesyłka przyszła listem lotniczym zwykłym (trafił do skrzynki). Zdjęcia mogę zrobić, tylko co konkretnie interesuje? Kabelek podłącza się bezpośrednio do gniazda pod kierownicą (bez żadnych cudaków ze zwieraniem pinów - ponoć niektóre tak mają), z drugiej strony do lapka pod usb i już. Dzisiaj sprawdzałem różnicę pomiędzy benzyną 95 a 98 i wyszło 60% mniej stuków z sensora KNOCK na 98'ce... ale co tam :) trzeba trochę tą zabawkę w wolnej chwili pomęczyć.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-03-2008, 20:27   

AAAAA to kojarze gniazdo. Właśnie myslałem, ze jakies amgiczne przejścia są. Powodzenia :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-05-2008, 17:12   

Także dzisiaj w końcu zamówiłem ten kabel i soft. :-)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
r3m3dy
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2008, 20:17   

Ja juz go mam. moge potwierdzic ze bombowa sprawa!! Juz 2 autka we wro przetestowalem, Moze kiedys umieszcze jak to wyglada.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 03-05-2008, 20:52   

r3m3dy napisał/a:
Ja juz go mam. moge potwierdzic ze bombowa sprawa!! Juz 2 autka we wro przetestowalem, Moze kiedys umieszcze jak to wyglada.


Zobaczymy na nastepnym Spocie mitsu :D
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-05-2008, 21:29   

Jestem właśnie po pierwszych zabawach z EvoScan 2.2 beta i potwierdzam to wszystko co już wcześniej zostało napisane w tym wątku - generalnie jest jeszcze sporo błędów w aplikacji niemniej funkcjonalność telemetrii/diagnostyki całkiem fajna aczkolwiek parę rzeczy mnie wkurza o czym niechybnie powiadomię autora i mam nadzieję zmotywuję do poprawy tychże.

Całokształt oceniam na 6-7 w skali do 10 niemniej jeszcze sporo jest do zrobienia w sofcie aczkolwiek jest bardzo obiecująco.

Jutro może obrobię trochę nagranych logów i porobię wykresy to bardziej szczegółowo pokażę Wam jak to wygląda w praniu.

Zapowiada się że to będzie taki trochę MUT na pecka :) no i już nie trzeba jechać do ASO by się do kompa podpiąć.

PS. Póki co jeszcze nie udało mi się zczytywać dane z ABS/SRS ale ciągle jeszcze drążę temat.

:mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
r3m3dy
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 23:48   

saphire napisał/a:
generalnie jest jeszcze sporo błędów w aplikacji ...


Faktycznie. Juz z tym chcialem walczyc... Aplikacja jest napisana w .NET - raczej w Visual Basicu. Mozna ja podgladac. Ale niestety Kod zostal obfuskowany, np:

public static bool xb8f085ba3fb39f54(char x3c4da346043c95)
{
....
x3c4da2980d043c95 = char.ToUpper(x3c4da297567547695);
int num3 = Convert.ToInt32(x3c4da2980d043c95);
return (((num3 <= num2) & (num3 < (num2 + 5))) || ((num3 >= num) & (num3 < (num + 13))));
}

Naprawianie bugow na wlasna reke nie ma sensu. Trzeba pisac do producenta
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-05-2008, 08:01   

Autor chyba gdzieś wybył bo od 2 tygodni nie widać go na forach ani na maile nie odpowiada więc może ma jakiś wyjazd lub zrobił sobie wakacje :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-07-2008, 19:39   

Powiedzcie mi jedno - czy działa sczytywanie błędów? Do tego głównie bym to chciał wykorzystywać, ale nie wiem czy jest sens zamawiać. Wiem, piszecie, że ta f-cja jest, ale czy działa? Bo tego nikt nie potwierdził.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-07-2008, 09:20   

Nie wiem, nie mam błędów więc nie mam jak sprawdzić u siebie aczkolwiek jak sprawdzałem na dwóch znanych mi galantach to nie odczytywał błędów w aplikacji jednakże włączał mruganie kontrolek na zegarach i wymrygiwały zarejestrowane błędy poprawnie ( immobiliser, czujniki absu itp sprawy) przynajmniej w wersji aplikacji beta 2.2
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-07-2008, 11:23   

saphire napisał/a:
włączał mruganie kontrolek na zegarach


do tego wystarczy podanie masy na 4 pin ;) - spinacz biurowy wystarcza..... a błędy możesz zawsze sobie zmajstrować - wystarczy odpiąć przepływomierz i odpalić......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-07-2008, 12:04   

Dane z czujników ciągnie jak trzeba i loguje do pliku lub na wykresy a do tego on mi był potrzebny :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 19-02-2009, 19:08   

Próbowaliście nowej wersji? 2.5
Czy coś się poprawiło? Może czytanie błędów już działa?

Czy mamy jakies alternatywy do tego softu?

Dziś pożyczyłem scaner MaxiDiag do japończyków. Niestety w carismie i pajero 1996 czyta tylko błędy poduszek, a w pajero 2001 czyta tylko ECU silnika w trybie OBD2, czyli to co każdy skaner za kilka zeta.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.