[Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie |
Autor |
Wiadomość |
lopekk [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 08:07 [Cari 1.6] podnoszące sie obroty na luzie
|
|
|
Witam
temat wolnych obrotów był tu poruszany wielokrotnie jednak moja Cari zachowuje sie troszke nietypowo
mianowicie: wolne obroty ma w okolicach 600-700, ale w trakcie jazdy w momencie przełączenia na luz obroty nie spadają do 700 tylko zatrzymują sie w granicach 1500 (no od 1200 - 1800) aż do całkowitego zatrzymania wtedy powoli opadają do niskich obrotów. PO nauce obrotów wszystko jest ok przez jakieś 100 km i sytuacja znów sie powtarza.Przepustnica czyszczona wg przepisu i nic nie pomogło |
|
|
|
 |
Carrix [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2008, 23:14
|
|
|
Twój problem dotyczy w równym stopniu jazdy na benzynie i gazie, czy wymienione przez Ciebie objawy występują tylko na benzynie lub LPG?
Napisz coś więcej. Kiedyś miałem podobnie.
Pzdr.
Carrix |
|
|
|
 |
lopekk [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:51
|
|
|
sytuacja ma miejsce zarówno na LPG jak i na benzynie. samochód chodzi normalnie ( no może poza spalaniem na LPG bo potrafi spalić 8-10 jak i 16 - jest to zależne od tego czy jeździ tylko po mieście czy po trasie). jadąc obojętnie z jaką prędkością wrzucając luz obroty nie schodzą do 900 tylko zatrzymują sie około 1200 i po 3 sekundach zaczynają sie podnosić do jakiś 1500 1800. i nie spadają. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu momentalnie spadają do 900. Dwa dni temu uczyłem wg zaleceń obrotów i wszystko ok obroty jak należy ale po przejechaniu 150 km sytuacja sie powtarza i po ponownym odpaleniu juz obroty się podnoszą. |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-03-2008, 09:04
|
|
|
Brat w swojej Omedze B miał identyczny przypadek - okazało się że to silnik krokowy. Ale tutaj może byc cos innego. Ale objawy identyczne - stoimy na swiatlach - obroty od 1500 do 1800 a podczas jazdy już normalnie. |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 25-03-2008, 12:02
|
|
|
hmm...a nie może być to czasem zapaćkana przepustnica?? ona też ma tu jakiś wpływ na obroty..a to będzie najtańsze rozwiązanie wyjąć ją i przeczyścić a potem sprawdzić jak to wygląda imo nie do końca wiem jak to działa na gaz... |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
lopekk [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2008, 21:20
|
|
|
przepustnicę wyczyściłem. silniczek krokowy wyczyszczony. i dopływ powietrza uszczelniony (już sie trochszkę bawię z tym) |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-03-2008, 22:47
|
|
|
Mam Cari 1.8 SOHC bez gazu i też tak mam że dotąd dopóki się nie zatrzymam samochód ma podwyższone obroty dopiero po zatrzymaniu są właściwe.W Omedze też tak miałem a tak poza tym nie powinno się wrzucać na luz jadąc. |
_________________

 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-03-2008, 08:47
|
|
|
A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
tdi1982
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-03-2008, 09:05
|
|
|
Właśnie o tym pisze wg.mnie to normalne to jest takie zabezpieczenie które gdyby komuś przyszło do głowy nagle hamować i ostro skręcić kierownicą na luzie samochód nie zgasł. |
_________________

 |
|
|
|
 |
lopekk [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:25
|
|
|
Saphir wszystko ok jeżeli jest to 1100 1200 wtedy jest to potrzymanie mocy. Ale nie w przypadku gdy bez obciążenia rosną do 1800. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:41
|
|
|
To masz źle ustawiony LPG i pęd powietrza na luzie zaburza jego działanie |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10734 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-03-2008, 11:24
|
|
|
saphire napisał/a: | A nie pomyśleliście że jeśli ECU wykrywa iż prędkość auta jest ponad pewien poziom graniczny to pomimo że auto jest na luzie utrzymuje celowo wysokie obroty po to by mieć nadmiar mocy na wspomaganie, abs itp? |
To wydaje sie prawidłowe stwierdzenie, choć ja nigdy nie jedze na luzie bo to wiekszer spalanie jest, lepiej wrzucić bieg niżej, zdjać noge z gazu i bez hamowania dojechac...
Z tegop co wiem to LPG ma wyższe obroty niż PB, odczuwam to gdy mi sie przy temp 27 C i około 1200RPM przełancza na LPG, skacze do 1400-1500 i zaraz zaczyna spadać, czyli silnik krokowy zaczyna korygowac.
Moze u cibie jakiś czujnik szwnkuje. Zauwazcie ze przy hamowaniu ostrym zdarza sie ze silnik podnosi obroty.. zeby nie zgasł przypadkiem zanim zdarzysz wcisnac sprzegło... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|