Galant - tarcze tył a hamulec ręczny |
Autor |
Wiadomość |
dan1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:25 Galant - tarcze tył a hamulec ręczny
|
|
|
witam
wyczytałem gdzieś na jakiejś indyjskiej stronie ze montują komplet tylnych tarcz z Galanta E33? (na modelach sie nieznam) do suzuki jimny. akurat robie takie auto do terenu.
a moje pytanie jest takie:
jak jest rozwiązany hamulec tarczowy? jest w zaciskach tarcz ? czy jak? moze ktos ma jakies przykładowe foty albo cos co może mi pomóc. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
dan1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:36
|
|
|
czyli mam szukać tarcze w raz z zaciskami od galanta w jakich rocznikach? czy były te zaciski może w jakiś innych mitsu? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:45
|
|
|
W EA 97 w góre jest takie samo rozwiązanie jak pisał Akbi, tylko TD miał z tyłu bębny....
Pamietaj ze po lifcie były wieksze tarcze, ni wiem doikałdnie w którym roku i czy ty sie też zmienił..
Pytanko czy zaciski montujesz na specjalnej przelotce dystansowej? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
dan1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:49
|
|
|
nie mam jeszcze pojęcia. pewnie będzie myślał o tym mój mechanik. najpierw zacznę od jutra szukać chociażby jednej tarczy z zaciskiem i będziemy patrzeć co dalej.
http://www.project-tinfoil.co.nz/step7.htm
tutaj widze ze coś tam motali zeby zaciski pasowały |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2008, 11:14
|
|
|
Galant E33 był produkowany w latach 87 - 92.
Ja u siebie miałem bębnowe hamulce z tyłu i wymieniałem na tarczowe.
Tarcze były w wersjach z silnikiem 2 litry, ja miałem 1,8.
W moim przypadku wymieniałem całą tylną belkę więc problem był mniejszy bo tarcze, piasty i zaciski były już zamontowane na belce.
ZA hamulec ręczny rzeczywiście odpowiada nie tarcza lecz taki mały bęben w środku.
Okazało się mimo moich nadzieji, że w tarczówkah ręczny jest słabszy niż w zwykłych hamulcach bębnowych. |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30-03-2008, 18:46
|
|
|
Z tyłu zakładane są tarczo/bębny, ( klocki/szczęki) |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
dan1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 20:50
|
|
|
a to niestety nie o to chodzi. ja szukam takiego wynalazku co by w szczekach był zacisk do ręcznego albo używał te od hamulca nożnego. zresztą tak jak na załączonym linku wcześniej. i z tego co rozumiem to użyli je z galanta
poprostu hamulec na bębnie w terenie jest do d.... bardzo szybko się zużywa |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-03-2008, 22:51
|
|
|
Tarcza na 5 szpilek, ale zacisk jakis dziwny.
Napewno nie ma w środku w tarczy szczęk do recznego. Wydaje mi sie ze zacisk ma specjalny tłoczek który z linki przechodzi na klocki.
http://www.project-tinfoi...step7no3big.jpg
Do tego tarcza nusi byc duza zeby sie jeszcze napęd zmieścił, do tego specjalny dystans do półoski.... duzo zabawy
A jak to było w FSO 125.. moj wujek tez z tyłu miał tarcze ale nie wiem jak miał ręczny.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Mikesz [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 06:46
|
|
|
Jeżeli chodzi tobie o zaciski takie jak na foto to takie ma właśnie galant 89-92, ręczny jest na linke i zaciska klocki tak jak byś normalnie naciskał hamulec, ale ta tarcza nie wygląda jak by była od gala. U mnie są inne. |
|
|
|
 |
|