 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Wibracje po remoncie silnika |
Autor |
Wiadomość |
verga [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:42 [1G 90-94] Wibracje po remoncie silnika
|
|
|
Witam , to moj pierwszy temat na tym forum wiec prosze o wyrozumialość. Jestem szczęslliwym posiadaczem eclipse 2.0 1g 93r. , pare tygodni temu zerwal mi sie pasek rozrzadu po przejechaniu na nim 30 tys km. Oprocz wiadomych rzeczy takich jak nowe zawory , szlifowanie głowicy wymieniłem też panewki, świece i pierscienie bo byly liche i miał małe ciśnienie na jednym cylindrze , chyba około 5 bar na pierwszym, teraz na kazdym cylindrze jest po 15 bar i wiecej , to chyba wartośc fabryczna
Po zlożeniu wszystkiego silnik wibruje , a najbardziej okolo 3000obr , to napewno nie wałek balansowy , czy jak on sie tam zwie bo na jalowym biegu jest spokoj. Czy możliwe , że panowie skladajac rozrzad pomylili sie o jedno oczko i czy
sprawdze to na parkingu , żeby wiedziec z jaką reklamacja sie udac ?Jeśli nie to, to co może wchodzic w gre jeszcze?
z gory dziekuje za odpowiedź |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:54
|
|
|
zle CI zlozyli rozrzad i tyle... reklamuj... verga napisał/a: | na kazdym cylindrze jest po 15 bar i wiecej | hmmm duzawo |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:04
|
|
|
bo to 2.0d
głowicy <--- wybaczcie OT ale co to za znaczek i jak go zrobić ?
PS.Goldi dobrze mówi |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:49
|
|
|
HouseM napisał/a: | głowicy <--- wybaczcie OT ale co to za znaczek i jak go zrobić ? | to jest prostokatny kwadrat :> dajesz alt plus prostokąt jak dasz bez altu to bedzie prostokat |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:53
|
|
|
verga napisał/a: | a najbardziej okolo 3000obr , to napewno nie wałek balansowy |
to na pewno wałek balansowy..... ale nie ten napędzany osobnym paskiem, tylko ten drugi - napędzany pompą oleju..... jak dałeś silnik do robienia kowalom, to się nie dziw, że są problemy..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2008, 23:30
|
|
|
+1.
Jesli najwiecej przy 3000rpm i ucicha ponad 3k to mozesz byc pewien ze wlasnie to jest twoim problemem - mialem dokladnie to samo u siebie. |
|
|
|
 |
verga [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2008, 15:52
|
|
|
Rozrząd sprawdzony , ustawiony po znacznikach. Sprawdziłem jeszcze raz kompresję i nadal ponad 15. Zaczyna brakować pomysłów. Podjade ustawić zapłon ale wątpie że to to , bo przy hamowaniu silnikiem też wibruje , może mniej. No i pozostają poduszki pod silnikiem. Odkryłem też że powyżej 5000 też jest problem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-04-2008, 16:37
|
|
|
verga, znaczniki to nie wszystko - walek balansowy przy pompie zgrywa sie co 3 obroty walu, wiec mimo ustawienia rozrzadu na znaczniki moze byc nadal zle ustawiony
procedura serwisowa jasno mowi gdzie i co nalezy sprawdzic - zapraszam na moja WWW - tam jest dziura do sprawdzenia balansu pokaza na fotach |
|
|
|
 |
verga [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 16:19
|
|
|
Dzięki wielkie wszystkim , już misiek chodzi jak nówka |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 20-09-2008, 16:13
|
|
|
może odpowiedz nam , kto trafnie zdiagnozował twój silnik ? ....... |
|
|
|
 |
robi250 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 07:54
|
|
|
@verga , możesz opisać dokładnie co było problemem i jak jemu zaradziłeś, mam ten sam problem , wibracje po wymianie rozrządu , ale nie mam pewności jak mają być poustawiane wałki balansowe, bo podobno w-g wskaźników wszystko gra.
@krzyzak
Cytat: | procedura serwisowa jasno mowi gdzie i co nalezy sprawdzic - zapraszam na moja WWW - tam jest dziura do sprawdzenia balansu pokaza na fotach | możesz podpowiedzieć dokładnie gdzie taką procedurę mogę przejrzeć, na twojej stronie niestety nie mogę znaleźć wymiany rozrządu w silniku 4G63 (2.0 16V DOHC). W opisie Galanta E32 znalazłem informację odnośnie dodatkowego zgrania otworów pompy oleju, ma wejść do otworu śrubokręt , ale nie widzę na obrazku gdzie znajduje się ten otwór.
Mam nadzieję, że problem z wibrującym silnikiem ma związek z tym otworem
Jeszcze jedna sprawa , czy w momencie gdy są źle ustawione wałki blansowe mogę zaobserwować większe zużycie paliwa (gazu), w tej chwili w mieście bierze 18l , wcześniej podczas spokojnej jeździe w mieście ok 16l
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-11-2008, 22:52
|
|
|
na stronie jest opis dla E32, ale sposob ustawiania balansu jest identyczny dla kazdego silnika Mitsu z walkiem balansowym przy pompie oleju i dziura jest zawsze w tym samym miejscu
na zdjeciu widac zebatke pompy oleju, wiec reszte latwo namierzyc
takze korzystajac z tego opisu na jednym ze zdjec znajdziesz nakretke kryjaca ta dziure
balans nie ma wplywu na spalanie |
|
|
|
 |
robi250 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 07:24
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, nie jestem na 100% pewny, ale z tego zrozumiałem, że muszę odkręcić którąś z widocznych na zdjęciu śrub (prawdopodobnie zanzaczoną strzałką) i tyle kręcić zębatką od pompy oleju , aż zgrają się znaki i otwory (by wszedł śrubokręt) pod wykręconą śrubą.
Co do wyższego zużycia gazu, to myślę że to wina spadających temperatur
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|