| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| swap z 1,9TD na DID |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2008, 18:11   swap z 1,9TD na DID |   
 |  
               | 
 |  
               | Już kiedyś poruszany był ten temat........ale jakoś nie mogę go znaleźć, a może mi się wydawało. Pytanie czy jest ktoś wśród nas co przeszczepił ww motory? mając naprawdę dużą podaż Carism z Anglii można sobie odmłodzić ,,serduszko". |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-03-2008, 23:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich, więc temat się zamyka zanim się w ogóle rozpoczyna. Jeśli swap to tylko Europa(Anglia nie ofkorz)=>Europa. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 10:25   did=td |   
 |  
               | 
 |  
               | Witay, no tak Ty jesteś obcykany bo sam walczyłeś troszkę, słuchaj tak się zastanawiam i w zasadzie dużych zmian nei iwdze na pierwszy rzut oka, przecież silik jest tak samo ułożony tylko cięgna do skrzyni nie będą pasić, weżyk do serwa no i co jeszcze chmmmm tak sobie dumam, wiadomo zbieornik paliwka do tak pompka jest, cały silnik jak przerzucę z osprzetem iwiązkai elektrycznymi, chłodnicami i wężami.......no i z całymi półosiami bo są inne chyba....... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 10:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik z angola jak najbardziej podejdzie..... może być temat skrócenia/przedłużenia wiązki przewodów, węży do wspomagania i klimatyzacji, jeżeli węże są inne niż w TD...... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Geloo_Jedi napisał/a: |  	  | z anglika nie ma szansy na zmianę, ponieważ część podzespołów to lustrzane odbicia wersji europejskich | 
 Rozebralem carisme 1.9 td i wiekszosc elementow byla dokladnie taka sama. Rozrzad byl po lewej stronie patrzac z przodu czyli tak jak w europie. Jak wyglada sprawa ze skrzynia? Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 14:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dylson napisał/a: |  	  | Ta od td podejdzie czy tez musi byc od did? | 
 nie jestetm pewnien ale chyba musi byc od DID (ale poprawcie jak sie mysle)
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 15:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może wymienię co u siebie zmieniałem przy swapie z TD na GDI: silnik oczywiście (z pełniutkim osprzętem),
 skrzynia biegów,
 półosie,
 chłodnice,
 serwo hamulcowe i pompka hamulcowa,
 pompa abs,
 rurki paliwowe pomiedzy silnikiem a bakiem paliwa, rurki od absu,
 belka wzdłużna pod silnikiem,
 wszystkie wiązki elektryczne,
 zegary,
 lewarek zmiany biegów razem z cięgnami,
 komputer,
 sterownik immobilisera,
 sterownik poduszek powietrznych,
 sterownik centralnego zamka,
 bak paliwa z pompą paliwa,
 to chyba tyle, przynajmniej z głównych rzeczy, jeżeli coś sobie jeszcze przypomne to dopiszę.
 Jeżeli mówicie, że silnik z anglika jest taki sam jak europejski to pół biedy.
 Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska, więc raczej na pewno do wymiany. Jeżeli skrzynia do wymiany to i półosie do wymiany. Z kolei powstaje pytanie czy rozstaw i mocowanie półosi DID jest takie same jak w TD - jeżeli nie, to trzeba wymieniać zwrotnice przednie. Czyli zmienia sie rozstaw śrub, więc raczej powinno się wymienić i tylne zwrotnice, bo nie za bardzo jeździć z innymi kołami z przodu i z tyłu.
 Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje, najtaniej będzie znaleźć europejską wersję klimy, bo dorabianie nowych rurek chyba będzie kompletnie nieopłacalne.
 Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu?
 
 To takie moje wstępne przemyślenia, jestem w pracy więc nie za bardzo mam czas dalej myśleć, jak cos mi się jeszcze nasunie na myśl to wieczorkiem napiszę.
 Mnie zastanawia tylko jedno:
 dzisiaj Carism w Polsce jest od groma, i to nie tylko angoli, ale również europejczyków, więc po jaką cholerę robić sobie dodatkowe problemy z przekładką wersji angielskiej. Nie lepiej trochę dłużej/intensywniej poszukać i zrobic przekładkę z wersji europejskiej? Naprawdę zaoszczędzi to sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Bo przy czymś takim, zawsze coś będzie nie tak, zawsze. A to się okaże, że tu coś nie gra, a to tam coś trzeba będzie przerobić, a w pewnym momencie jak swap będzie się przeciągał, to krew człowieka zaczyna zalewać...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Geloo_Jedi napisał/a: |  	  | Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska | 
 Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td  czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
 
  	  | Geloo_Jedi napisał/a: |  	  | Sprężarka klimatyzacji w DID i TD jest inna, więc może być koniczność wymiany rurek od klimatyzacji - tu, tak mi się wydaje | 
 Sprezarka pewnie zostanie stara. Z tego co kojarze to weze od klimy maja elastyczne wstawki i nawet jak sprezarka bedzie nieco w innym miejscu to i tak da sie to zrobic.
 
  	  | Geloo_Jedi napisał/a: |  	  | Pompa ABSu w DID jest inna niż w TD - i znowu pytanie: jak to się ma do rurek absu? | 
 Pompa abs laczy sie z serwem albo vacum pompa. I problem moze byc zeby ja polaczyc z jednym z tych elementow ale taki problem to nie problem. Ale ja nie mam abs i nigdy nie mialem wiec nie wiem jak to dokladnie dziala.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 23:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Tak po prawdzie zeswapowałes karoserie z TD do reszty auta z GDI   | 
 hehehe, dobre
  cały swap w jednym zdaniu       
 Jeżeli skrzynia by pasowała, to faktycznie sprzęgło może być za słabe, bo w tym DID to ile tam jest nm? ze 280 niutonów chyba nie?
 
 Przypomniało mi się, że zmianie sterownika towarzyszyła zmiana stacyjki z kluczykami (zmieniłem również całą kolunę kierowniczą
  ). Pierścień odczytujący kod z kluczyka jest taki sam w TD i w GDI. 
 Co do absu jeszcze:
 fakt, że poprzerabianie rurek jest możliwe, ale to rodzi kolejne koszty. Ale może być sytuacja, że czujniki abs w kołach mogą być inne w TD i DID, a wtedy to już się by zrobił poważny problem, bo czujniki TD wcale nie muszą współgrać z pompą DID (z GDI były akurat takie same). Jeżeli byłyby inne, to czy pasowałyby do starych gniazd w zwrotnicach? Jeżeli nie to kaplica, albo zmiana zwrotnic, albo przerabianie, albo byebye ABS. Czyli kolejne koszty w sytuacji niewspółgrania elementów TD z DID.
 
 [ Dodano: 02-04-2008, 00:49 ]
 aha, u mnie jeszcze trzeba było dospawać pod ścianą grodziową silnika nowe mocowanie belki wzdłóżnej pod silnikiem, bo belka GDI jest inaczej ułożona i mocowanie trzeba było przesunąć jakie 10-15cm w lewą stronę.
 I jeszcze mocowanie lewarka zmiany biegów jest inne w TD i GDI, więc trzeba było wycinać to miejsce i wspawywać nową blachę, żeby przymocować lewarek GDI
   
 [ Dodano: 02-04-2008, 00:51 ]
 aaaaaa, i jeszcze oczywiście zmieniłem cały układ wydechowy z TD na GDI. Jego ułożenie jest co prawda takie samo, ale średnica rur i katalizatory są inne, więc calutki układzik poszedł do wymiany. (jeśli dobrze pamiętam, to rury GDI mają 5mm większą średnicę)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | KrisKros [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 01-04-2008, 23:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | [quote="dylson"]  	  | Geloo_Jedi napisał/a: |  	  | Skrzynia w TD jest francuska, a jeśli się nie mylę, to w DID jest japońska | 
 Td jak i did do silniki od renault wiec obie skrzynie sa francuskie. O ile wiem to did jest rozwinieciem td  czyli jest szansa ze skrzynia podejdzie. A jak skrzynia podejdzie to i polosi nie trzeba zmieniac. Jedynie moze sie okazac ze sprzeglo jest za slabe.
 [quote="Geloo_Jedi"]
 
 W DI-D nie była montowana skrzynia francuzka a jeśli sie nie mylę skrzynia produkcji volvo. Na dodatek półosie napędowe różnią się pomiędzy wersja 102 a 115KM więc niestety wymiana skrzyni i półosi jest nieodzwona...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-04-2008, 23:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale generalnie to nie jest tak źle, nadwozie w TD, GDI i DID jest takie samo               |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2008, 07:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy   Sprzęgła chyba są inne (koło dwumasowe).
 Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ???
 |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Geloo_Jedi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2008, 10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | cns80 napisał/a: |  	  | Można kupić silnik z częścią osprzętu z Anglika, a resztę osprzętu dobrać z niepogańskiej Europy   | 
 Ja do swapa kupiłem jakieś 95% części z jednego samochodu i po jego przejściu, szczerze powiem, że nie wyobrażam sobie robić swapa kupując na raty tak jak mówisz. Byłaby to strata bardzo dużej ilości pieniędzy, czasu i nerwów. Osobiście stanowczo odradzam. Uważam, że jak robić swapa, to tylko gdy znajdzie się samochód, z którego (prawie) wszystko można wyjąć, bo sztukowanie później połowy elementów to istna zgroza.
 
 
  	  | cns80 napisał/a: |  	  | Czy ABS z TD będzie się komunikował z komputerem DiD ??? | 
 W żadnym wypadku. Nawet pompy abs o innych numerach z tego samego modelu ze sobą nie współgrają, a co tu mówić to różnych silnikach. Pompa musi być o dokładnie takim samym numerze, czyli ma być identyczna jak w pierwowzorze.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2008, 12:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak, zabawy jest trochę, w zasadzie jest to możliwe ale chyba jednka nieopłacalne......., lepiej chyba puścić starą , dołożyć i kupić nowszą, prosty rachunek, anglik odpowiednio walony cos około 3-4 tys, przełożenie coś koło 1500 PLN i jakies nieoprzewidziane koszty 100 PLN czyli jakieś 6000 PLN, chm jak puszczę swpją za jakieś 16 tys PLN + te 6000 PLN= 22000 PLN, to w sumie moge kupić już w DiD i przy sprzedaży będzie mniejszy problem. PS Oczywiście można się bawić w odsprzedaż pozostałych częsci ale czy będzie mi się chciało?...dzieki koledzy za zainteresowanie.......Pozdro
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |