Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poziom oleju
Autor Wiadomość
mazzi
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2008, 21:28   Poziom oleju

Wskaźnik oleju jest mało czytelny.Czy ok 7mm - do końca zagiecia wystarczy
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 02-05-2008, 22:02   

Poziom oleju powinien być pomiędzy min a max.
_________________

 
 
 
grab
[Usunięty]

  Wysłany: 04-05-2008, 17:16   

Artii napisał/a:
Poziom oleju powinien być pomiędzy min a max.


Precyzyjniej, w pośrodku.
A niektórzy twierdzą, że w lecie ciut mniej, a w zimie ciut więcej niż środek przedziałki:0
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2008, 23:57   

grab napisał/a:
A niektórzy twierdzą, że w lecie ciut mniej, a w zimie ciut więcej niż środek przedziałki:0

Chyba ma byc odwrotnie.
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby olej zawsze był na max.
_________________

 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-05-2008, 00:32   

Cytat:
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby olej zawsze był na max

osobiscie nie jestem fanem zalewania oleju do maksimum. Jesli juz ma byc powyzej srodka to max jakies 70% przedzialki :) ...ale najlepiej na srodku.
Czemu nie do konca...gdyz "nadwyreza" to uszczelniacze i takie tam :?
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-05-2008, 12:25   

No jesli mamy na zimnym oleju na max to jak sie zagrzeje juz jest powyzej skali. Nie jestem mechanikem ale jesli bedzie go za duzo to moze sie okazac ze korbowod zacznie uderzac w powierzchnie oleju, na lekcjach fizyki ucza ze napiecie powierzchniowe jest dosc duze i dlatego chyba jest cos takiego jak max, a mechanik tez cos kiedys mi mowil ze jak jest za duzo to moze zaczac cieknac na uszczelnieniach.

Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2008, 14:28   

Robson86 napisał/a:
gdyz "nadwyreza" to uszczelniacze i takie tam

Taaa, bardzo popularny temat z AutoŚwiata Niby jak ma to robić? Wysoki poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju. A korbowody i wał korbowy są na tyle wysoko nad lustrem oleju że można dolać litr ponad max i nic się nie stanie.
_________________

 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2008, 14:37   

Po to jest zakres min i max aby się tego trzymać, i tak jest on wyznaczony z dużym marginesem bezpieczeństwa, dlatego dyskusja do jakiego poziomu tego zakresu wlewać mija się z celem i jest bez sensu.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-05-2008, 14:44   

tomekrvf napisał/a:
Wysoki poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.

niestety się z tym nie zgadzam ... jeśli mamy w zamkniętym zbiorniku o pojemności 2dm3 ... litr płynu to przy obiegu będziemy mieli większe ciśnienie aniżeli byśmy mieli tego płynu pół litra

tomekrvf napisał/a:
A korbowody i wał korbowy są na tyle wysoko nad lustrem oleju że można dolać litr ponad max i nic się nie stanie.

to nie ma związku, gdyż podczas pracy silnika, poziom oleju się podnosi i jest w "całym" silniku. + to co napisałem powyżej.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2008, 15:11   

akbi napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Wysoki poziom oleju nie zwiększa ciśnienia oleju.

niestety się z tym nie zgadzam ... jeśli mamy w zamkniętym zbiorniku o pojemności 2dm3 ... litr płynu to przy obiegu będziemy mieli większe ciśnienie aniżeli byśmy mieli tego płynu pół litra

Ciśnienie oleju wytwarza pompa olejowa i nie ma znaczenia czy zasysa ten olej ze zbiornika 3dm3 czy 1 000 000dm3 - cisnienie będzie takie samo.
Poza tym silnik nie jest naczyniem zamkniętym.
akbi napisał/a:
to nie ma związku, gdyż podczas pracy silnika, poziom oleju się podnosi i jest w "całym" silniku

W całym silniku jest mgła olejowa.

sla napisał/a:
Po to jest zakres min i max aby się tego trzymać, i tak jest on wyznaczony z dużym marginesem bezpieczeństwa, dlatego dyskusja do jakiego poziomu tego zakresu wlewać mija się z celem i jest bez sensu.

Dokładnie tak. Jednakże jestem zwolennikiem jak największej ilości oleju w misce.
_________________

 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2008, 14:54   

Producent wyraźnie pokazuje w instrukcji obsługi, ma być pomiędzy min/max, z czegoś to wynika. Co do ciśnienia w misce i pokrywie zaworów, specjalnie jest zawór PCV, do przewietrzania skrzyni korbowej i wyrównywania ciśnienia. Przy pracującym silniku po zdjęciu korka wlewu oleju, nie powinno się nic zmieniać w jego pracy.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2008, 13:51   

wichura1 napisał/a:
Producent wyraźnie pokazuje w instrukcji obsługi, ma być pomiędzy min/max, z czegoś to wynika

Dokładnie tak pisze, czyli nie może przekraczać max.i spadać poniżej min.O tym czy ma być idealnie posrodku, wyżej lub niżej nic nie piszą poniewaź nie ma to żadnego znaczenia. W/g mnie ta dyskusja jest bezsensowna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.