| [Cari 1.8 GDI] Poprawienie możliwości silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mathew999   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2014
 Posty: 7
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 12:28   [Cari 1.8 GDI] Poprawienie możliwości silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Kilka miesięcy temu kupiłem Carismę 1.8 GDI z 1999 roku, 125 KM. Auto kupiłem od kobiety i mam wrażenie, że nie czuć za bardzo koni w tym aucie. Czy jest możliwość żeby poprawić jego wydajność? Szczególnie zaskoczyło mnie to, że kobieta podobno miała średnie spalanie 6,5 litra, gdzie ja w mieście mam średnio 7,5-8 litrów. Czy może to być spowodowane jej delikatną jazdą?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 11:06, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | misibiczi   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.9 TD GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 20 Gru 2008
 Posty: 255
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie jeździła na 5 biegu 50 km/h i stąd takie spalanie. Właśnie dlatego nigdy nie kupiłbym samochodu od kobiety. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2014, 13:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | zależy od stylu jazdy idzie takie wyniki osiągnąć w mieście ale na pewno nie osiągniesz nic zbliżonego stojąc w korkach ja w DiD w mieście mam spalanie 7,5 teraz z włączoną klimą nawet 8,2 w zimie 8,2 mógłbym zejść do 6,5 litra (mówię o dieslu) ale to ascetyzm i męczarnia...GDI to dobry silnik i nie widzę znacznej różnicy w spalaniu pomiędzy dieslem a GDI w mieście, w trasie różnica jest ogromna na korzyść diesla chociaż gdi też w trasie spalanie uzyskiwałem ponizej  5l/100 jadąc ze stałą prędkością 80km/h wcześniej użytkowałem GDI przez 4 lata także nie są to dane wyssane z palca, co do mocy to sprawdź jak auto wkręca się na obroty ja byłem naprawdę zadowolony auto użytkowałem od 100 tyś przebiegu do 275 tyś i nic mu z wigoru w tym okresie nie ubyło |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mathew999   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Cze 2014
 Posty: 7
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2014, 09:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o obroty, auto jest ustawione na nieco niższe (600-700 na wolnych), a to z racji tego, że gdy dam wyższe, blokuje się linka od gazu i na luzie mam 2000 obrotów. O ile z 1-szym biegu auto potrafi się zebrać, tak później nie ma przyspieszenia gdy chcę zredukować i np wyprzedzić. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2014, 11:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | mathew999, jesli sie nie swieci check to zajzyj do swiec i przepustnicy. przepustnica w gdi powinna byc czysta bo na brudnej dzieja sie jakies dziwne akcje.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2014, 16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wracając do tematu to GDI ciężko aby coś zrobić bez wielkiego nakładu pieniędzy.To nie diesel gdzie można więcej w serii.Może jakieś turbo dało by radę wsadzić podobnie jak hyundai dodał turbo tworząc T-GDI. tylko nie wiem jak z wytrzymałością silnika jak by się go uturbiło. Jeszcze opcja inwazyjna w dolot,filtr,oraz cały układ wydechowy. |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 09:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prosty temat - SWAP na 2,5 V6 z Galanta i LPG. Moc + tanio.
 |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m3ntor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2013
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hubeeert napisał/a: |  	  | Prosty temat - SWAP na 2,5 V6 z Galanta i LPG. Moc + tanio.
 | 
 No dobra, a ile to znaczy "tanio"? Mówię tutaj o kosztach bez cześci, sama robocizna. No i jakie cześci wymagają zmiany, poza oczywistymi typu hamulce (chociaż zależy od tego jak zmieni się masa auta...).
 
 Zastanawiałem się nad tym, wiem, że temat był wałkowany, ale czy ktoś juz to robił? I pytanie czy automat z Carismy łyknie taki swap czy skrzynię też by trzeba było zmienić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | no tanio tzn ze bedziesz jezdzil na lpg   co do swapu to tanio nie bedzie z gory ci mowie. na samych hamulcach sie nie skonczy ale i na silniku, skrzyni i pewnie cos w zawiasie. nie wiem czy sie oplaca, lepiej bylo by kupic gala z 2.5 na ktorego ja mam chetke:)
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m3ntor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2013
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 20:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Galant w przeciwieństwie do Carismy, nie ma porządnego ocynku, poza tym Galanty często trafiają w nieodpowiednie ręce (tak jak BMW czy Chryslery). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | gdzie trafiaja to nie wiem, bemki i vw chyba chciales powiedziec. z tego co wiem to maja problemy z rudą na nadkolach. carisma w moim przypadku nie ma w ogole problemu z ruda wiec to mega plus. aha... do swapa dorzuc jeszcze ecu i wiazke jak by co.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m3ntor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2013
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chryslery też trafiają w złe łapy, panewki przekręcają się od piłowania motoru i lania złego oleju, nie mówiąc o terminach wymiany.  Wiem, bo sporo się naczytałem o tym, bo sam myślałem o ładnym 300M z vałką... Ale panewki jednak mnie ostudziły.  Z mojej strony EOT.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akurat heble Carisma ma większe (po lifcie gal dostał grubsze tarcze o 2 mm ale nadal z mniejszą średnicą). Tutaj był mój błąd i co by nie robić zamieszania tekst usunąłem. Więc silnik z kompem, do tego wiązka oraz pedał  linka gazu. Cari jest po lifcie to przepustnica jest elektroniczna w galancie na linkę. O pompie paliwa musiał byś doczytać czy nada odpowiednie ciśnienie gdyż w GDI-ku jest pompą wstępną. To tak pokrótce.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez i9i 03-07-2014, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hubeeert   Mitsumaniak
 na urlopie
 
 Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 156 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 17695
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-07-2014, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | skrzynia pasuje do przeróbki wiązka, jedno mocowanie silnika i parę innych rzeczy.
 koszty to silnik (do uszczelnienia i zrobienia rozrządu), wiązka z gala, ECU z gala, itp - ile? zalezy u kogo, lub czy sam t zrobisz.
 Hamulce pasują od Volvo S/V40 T4 i można je dostać tanio.
 
 W Warszawie jeździ jedno takie GDI V6
   |  
				| _________________ 
 Thomas Jefferson said:
 1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
 2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
 Just think...
 
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m3ntor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2013
 Posty: 22
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-07-2014, 01:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to się panowie zdecydujcie - podejdzie skrzynia czy nie podejdzie, bo to jest jeden z większych kosztów.   
 Co prawda Galant fajny jest, podoba mi się, ale odstrasza mnie w nim ogromny problem z rdzą, czego w Carismie nie znam.
 
 I pytanie zasadnicze - dałoby się zamknąć z całością w 5-6 klockach (nie licząc powiedzmy hamulców, które mogą być zrobione w późniejszym czasie)? Zakładam też, że sam niczego nie zrobię - brak fachowej wiedzy i warunków.
 
 Czytałem cały temat o swapie i padła tam też propozycja T4 z Volvo, które stworzyłoby z Carismy okręt o napędzie rakietowym, ale jednak fałka to fałka. ;P
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |