| EA5A by rsob1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2010, 07:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Kupiłem Mitsu Galant 2.5 v6 98 r, przebieg 136tys, wyglada na taki:)
 W ksiązce ostatni wpis na 130 tys takze pora juz na wymiane.
 Niestety nie wiem jaki olej jest aktualnie zalany...
 Co w takim przypadku ?
 Na jaki olej go wymienic...
 Ile stron tyle opinii:)
 Strona castrola dobiera 0w-40
 tutaj widze polecany 5w-50
 
 prosze o porade ..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Remik   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Lut 2010
 Posty: 156
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2010, 08:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | rsob1 do naszych silników powinny być lane pełne syntetyki np Mobil1 5w50. Ja osobiście nie wiedziałem co mam zalane więc zalałem Castrola Magnateca 10w40 i strasznie mi się motor rozklekotał. Zmieniłem go na Elfa Excelium ldx 5w40 i jest cisza jak makiem zasiał. 
 [ Dodano: 29-06-2010, 09:22 ]
 A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego?
 |  
				| _________________ Mitsubishi Galant '99, 2.5, SE, V6
 Mitsubishi Colt CAO '92, 1.3 (małżonki)
 "Kto pyta jest głupcem przez 5 minut, kto nie pyta pozostaje nim przez całe życie"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eddi1977   Forumowicz
 
  
 Auto: uno 900 :)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Wrz 2008
 Posty: 194
 Skąd: Otwock,Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2010, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Remik napisał/a: |  	  | rsob1 A po czym wnosisz że w 12 letnim galu masz taki przebieg? Kupiłeś od rodziny lub znajomego?
 | 
 
 W  książce napisane było,czytać nie umiesz?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2010, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko że wypełnioną taką książkę można spokojnie kupić praktycznie do każdego auta   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2010, 08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Remik, ksiązka to pikus wiadomo...
 ale:
 1/ stan skorzanej tapicerki, pedały, gałki, itd itd
 2/ opinia dobrego mechanika co do mozliwego przebiegu
 3/ kontakt z belgijskim serwisem ...podali mi stan licznika przy ostatniej wizycie wrze2009 - 130 tys !, wymiana paska rorzadu przy 90 tys, olej zalany 5w/40
 zwiekszaja prawdopodobienstwo realnosci ksiazki:)
 
 no chyba ze teoretycznie ktos zrobił pomiedzy wrze2009 a czer 2010 200 tys km
   
 P.S ksiazeczka prowadzona od 0-130 tys co 7,5 tys...
 auto oczywiscie posiada i wady:) : ryski, male otarcia, małe wgniotki....w koncu pochodzi o woman:)
 za to lakier 100% oryginał , chyba pierwszy wózek ktory oblukałem miernikiem cyfrowym i dosłownie co kilka cm , nadkola, dzwi, maske, dach wszystko oryginał.
 żal było nie kupic rodzinnego kombi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2010, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | rsob1, proponuje załozyć swojego bloga w dziale Nasze Miśki i przenieść ta interesująca dyskusje do tamtego działu. 
 P.S. gratuluje nabytku
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2010, 09:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | rsob1, przeniosłem Twój temat tutaj, bo powstała niepotrzebna dyskusja   
 Edytuj pierwszy post, opisz historię, dlaczego ten galant i wrzuć jakieś zdjęcia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2010, 12:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jeśli tak wygląda sytuacja to gratuluję nabytku. A jeśli chodzi o olej to dalej zalej jakiś dobry syntetyk 5w40 lub 5w50. Nie wiem czy warto zalewać 0wXX, w naszym klimacie 5w spokojnie wystarczy. Oleje są mieszalne ale możesz zastosować płukankę silnika, ja tak zrobiłem. A jeśli chodzi o Castrola to na początku z niewiedzy zalałem 10w40 i żałuję, bo silnik zaczął cykać ale po płukance i wymianie na Motula 5w50 sytuacja się uspokoiła.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 07:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | WItam ponownie Zdjęcia wrzuce jak znajde troche wiecej czasu, ostatnio wszystko w biegu:)
 Zna ktos jakąs stronke gdzie fachowo opisuja skrzynie automat w tym modelu i technike jazdy ?
 Chodzi mi głównie o dopuszczalne przełozenia w czasie jazdy /do przodu/
 Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy,  ?
 oczywiscie przy odpowiednich predkosciach dla danych biegow
 Ktos zapyta - po co ? ano po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np
 wg mnie mozna, wg niektorych to błąd
 szukam trzeciej opinii wg fachowca .
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 07:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rsob1 napisał/a: |  	  | Czy mozna przekładac pomiedzy D a 1,2,3 w czasie jazdy, ? | 
 A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła? 	  | rsob1 napisał/a: |  	  | po to zeby redukowac na nizszy bieg celem wyprzedzania np | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | londolut   jradmin Colt
 
  
 Auto: FK2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 150 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 8958
 Skąd: skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 07:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy aby na pewno 	  | Hugo napisał/a: |  	  | A od czego jest kick-down pod pedałem sprzęgła? | 
   
 rsob1, wrzuć fotosy rekina
   |  
				| _________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
 Turbofrytkownicom mówimy nie
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 07:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | na jakims tam forum piszą: Nie powinno się zmieniać położenia lewarka w czasie jazdy:
 - z pozycji D na 3 lub 2 lub 1
 - z pozycji 3 na 2 lub 1
 - z pozycji 2 na 1
 - z pozycji D na N i odwrotnie
 Jak w wypadku wyżej opisanym: gwałtownie wzrasta ciśnienie w układzie skrzyni, cierpią jej mechanizmy przy takim traktowaniu. W wypadku zmiany z D na N skrzynia ucierpi na skutek słabego ciśnienia w układzie a sporej prędkości - nieadekwatnej do słabszego smarowania. Można natomiast zmieniać w czasie jazdy:
 - z 1 na 2
 - z 2 na 3
 - z 3 na D
 
 tyle ze to dotyczy oplowskiej skrzynki...nie wiem jak w NASZEJ, chociaz bardzo podobna jest, te same biegi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 07:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | kick-down niby jest ale wydaje mi sie ze cos za długo mysli i słabo działa /moze 1usterka/ co innego jak auto juz masz na obrotach i tylko dociskasz gaz a co innego jak kickuś sie zastanawia i redukuje...
 za duzo jeszcze nie testowałem bo sie autko rejestruje:) a nie chce kusic diabła...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 08:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | wrzucam narazie aukcyjne foty, ktore na pierwszy rzut oka odrzucaja bo autko wylizane na maxa:) z drugiej strony cieszą oko i kuszą mniej doswiadczonych kupujących...
 
 
 [img]
  [/img] 
 [img]
  [/img] 
 
   
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez rsob1 01-07-2010, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rsob1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant 98 r, 2.5 v6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 10
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-07-2010, 08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aktualnie z najwiekszych wad w aucie są: - wkurzające obluzowane i w nienajlepszym stanie dekielki alufelg /polowanie na allegro sie rozpoczeło:), kwestia tylko rozmiaru itd...bo widze ze moje są zakładane od środka a na alle są chyba wciskane od zewn/
 - lekko wkurzające klapanie przez pierwsze ok 2minuty jakiejs regulacji w nawiewie klimy...
 - jestem na etapie szukania mechanika który w przyszłosci zajałby sie moim misiem
 bedzie to ciezka droga , oczywiscie wiem juz o Panu LESZKU:)
 
 
 p.s.
 Swoją drogą ostatnio o fachowcow trudno...
 Zakładałem Misiowi nowe oponki Toyo i gdybym nie stał i nie patrzył na łapy to miałbym założone odwrotnie /inside on outside
  / - masakra , zastanawiam sie czy samemu oleju nie wymienic, tylko nie mam gdzie za bardzo:) Ostatnio wysnułem sobie opinie że ogromne znaczenie na negatywne opinie o roznego typu samochody ma fakt iż po sprowadzeniu dostają sie One w łapy Naszych Kochanych "Mechaników" ... bo kto naprawia nastoletnie auto a ASO ktore zresztą poziomem nie przewyzsza inne moze na plus jest gwarancja.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |