Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?
Autor Wiadomość
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 18-03-2008, 18:55   [CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?

Otoz nadszedl czas na remont zawieszenia i przy okazji kalibracji ukladu kierowniczego w moim Miśku, poniewaz amory od jakis 3-4 miesiecy skutecznosc maja ok. 30%, a przede wszystkim slysze rozne dzwieki przy skrecaniu, auto nie za bardzo trzyma sie w zakretach, itd. Po prostu totalna klapa. W zwiazku z tym mam kilka pytan co dokladnie nalezy zakupic aby wyremontowac calkowicie zawieszenie i co zrobic po wymianie tych czesci, i na co zwrocic uwage.

1. Napewno komplet amorkow Kayaba (700 zl).
2. Co do sprezyn to okaze sie na serwisie czy sa do wymiany, czy regeneracji (czy warto regenerowac czy nowe?)
3. Co sie jeszcze wymienia w zawieszeniu? I jakie sa koszty? Jakies gumki, tulejki? Czego dokladnie potrzebuje (jakich czesci i ile szt.)?
4. Co z czesci zawieszenia wiaze sie jeszcze z ukladem kierowniczym, czyli co moglo sie wyrobic, zepsuc jezdzac prawie pol roku po dziurach przy zniszczonych amorkach i "prawodpodobnie" sprezynach?
5. Prosze o konkretna pomoc co kupic i jakich firm zeby zawieszenie doporowadzic do stanu "jak nowego" zeby auto jezdzilo jak po szynach i trzymalo sie bardzo dobrze drogi ale bez jakis sportowych sprezyn itp. bo i tak w aucie beda aluski 15" na 195/50, wiec mysle ze to wystarczajaco bedzie trzymalo auto.

Pozdrawiam :P
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 18-03-2008, 21:40   

łożyska koszty masz na forum, tył za NIPPARTS około 300 zł za sztuke..
 
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 18-03-2008, 22:48   

ale łożyska czego kół?
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 19-03-2008, 07:51   

tak łożyska kół.. zapewne te dziwne dźwięki i huczenie dochodzi właśnie z łożysk
to typowe dla coltów :P
 
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 12:11   

Zawieszenie przód to jeszce:
łączniki drążka stabilizacyjnego - 20 zł/szt (2 szt)
łacznik stabilizatora - 40 zł/szt (2 szt)
sworznie wahacza - 40 zł sztuka (2 szt)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-03-2008, 13:33   

Laki023 napisał/a:
łączniki drążka stabilizacyjnego - 20 zł/szt (2 szt)
łacznik stabilizatora - 40 zł/szt (2 szt)
Jaka jest różnica między tymi częściami oprócz ceny?
 
 
Laki023
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 14:56   

Łącznik stabilizatora inaczej zwany gumą stabilizatora jest w uchwycie łączącym drążek na stałe do komory (są 2 takie uchwyty), natomiast łącznik drążka stabilizacyjnego jest na końcu drążka i łączy drążek z wahaczem. Może rzeczywiście trochę źle się wyraziłem.

pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-03-2008, 16:34   

Laki023 napisał/a:
Łącznik stabilizatora inaczej zwany gumą stabilizatora
To dwie różne części. Guma stabilizatora
Laki023 napisał/a:
jest w uchwycie łączącym drążek na stałe do komory (są 2 takie uchwyty)
a
Laki023 napisał/a:
łącznik drążka stabilizacyjnego jest na końcu drążka i łączy drążek z wahaczem
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 20:59   

Twaróg, to ja może od siebie tytułem głosu zdrowego rozsądku - zanim wymienisz pół samochodu. Sugeruję udać sie na stacje diagnostyczną i sprawdzić, co jest nie tak. Diagnosta wprowadzi auto na szarpaki, sprawdzi stan gum stabilizatora, łączników, luzy na sworzniach i tulejach. Z własnego doświadczenia wiem, że część oryginalna (nawet stara) jest częstokroć wiele lepsza niż nowy zamiennik. Kiedy w lecie robiłem zawiechę w Colcie, mechanik wymieniający sworzeń wahacza i mający wymienić wszystkie tuleje (nie miałem warunków by zrobić to samemu) powiedział mi wprost, że on żadnych tulei w moim aucie wymieniać nie będzie (choć miałem już kupione), bo wszystkie tuleje są w porządku. A skoro oryginalne nie wykazują zużycia, to po co wymieniać - w dodatku na zamienniki?
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19-03-2008, 21:39   

Hmmm no nawet jakby nie patrzec masz racje ale chcialem chociaz wstepnie wiedziec jak by to wygladalo. Czy trzeba szykowac 1000 zl, czy 2000 zl. Ale chyba jutro sie udam do jakiegos mechanika / serwisu np. Q-Service i powiem zeby oblukali caly zawias.
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 21:46   

Jeśli chcesz wymieniać amory i sprężyny to na pewno powyżej 1000 PLN. Koszt standardowych sprężyn to 400-600 PLN, a kompletu tulei metalowo-gumowych ok. 300 PLN. Gumy stabilizatora ok 40 PLN, łączniki 80-160. Wszystko zależy od producenta oraz sprzedawcy.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-03-2008, 22:01   

gregorbu napisał/a:
Wszystko zależy od producenta oraz sprzedawcy.

i znizek :)
odkad pracuje w inter carsie mam tam 30% znizki :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 22:06   

Rafal_Szczecin napisał/a:
i znizek :) odkad pracuje w inter carsie mam tam 30% znizki :)
Zgadza się. Odkąd zaopatruję się u Mateusza, płacę prawie dwa razy taniej niż na mieście i mam dostawę pod dom.
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19-03-2008, 23:00   

A jak bym potrzebowal konkretnie jakies czesci to da rade zamowic ze znizka u Ciebie? :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-03-2008, 23:05   

dowiedz sie dokladnie jakich czesci potrzebujesz. jakich firm .zobaczymy co da sie zrobic :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.