Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 11:43
Problem z automatem
Autor Wiadomość
kutii75
[Usunięty]

  Wysłany: 02-03-2008, 21:53   Problem z automatem

Witam.
jak widać jestem tu nowy ale forum czytam kilka miesięcy . Niedawno kupiłem pajero 3.2 2000r. automat i postanowiłem wymienić olej w automacie (poprzedni właściciel wymienił w ASO licznik 130000 teraz jest 180000 )i co się okazało po wymianie niema biegu wstecznego co się mogło stać proszę o pomoc aha olej wlałem castrol transmax z i co ciekawe oleju wyleciało tylko 4 litry.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-03-2008, 22:34   

Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2008, 22:59   Problem z automatem

sam wymieniałem

[ Dodano: 02-03-2008, 23:01 ]
do przodu jedzie rewelka
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-03-2008, 23:19   

saphire napisał/a:
Pewnie zapowietrzyłeś skrzynię. Zwykle wymiana w automacie nie polega na spuszczeniu oleju ale raczej na przepompowaniu go i wypłukaniu starego tym nowym - prawie jak przy wymianie płynu hamulcowego. Stąd i nawet procedura tej wymiany jest dość specyficzna. Sam wymieniałeś czy ktoś ci to robił?

Aby dobrze wymienić olej potrzeba go 10-12 litrów. Kolega ma rację jego się przepompowuje, tak długo aż wypłynie czysty olej.
później trzeba sprawdzić poziom, najlepiej na ciepłym silniku. Trzeba przewajchować wszystkie pozycje lewarkiem a później sprawdzić poziom.
Mógł się zatkać elektrozawór syfem w oleju.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 09:58   Problem z automatem

A jeszcze jedno w jakiej pozycji powinien być drążek zmiany biegów przy wymianie w pozycji N czy P
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-03-2008, 17:07   

w pozycji P
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2008, 07:31   

No i niestety chyba czeka mnie serwis
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-03-2008, 16:53   

Serwise nic ci nie pomoże, najwyżej wymienią skrzynie, ale na pewno nie naprawią.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2008, 16:34   Problem z automatem

Witam
Już wiem o serwisie auto jest w warsztacie który zajmuje się tylko automatami prawdopodobnie poszły tarcze co z tego wyniknie dam znać
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 00:32   

Olej wymienia się na dwa sposoby. Wymiana dymamiczna i statyczna. Wymiana statyczna wykonywana regularnie umożliwia utrzymanie oleju w dobrej kondycji i polega na spuszczeniu i dolaniu. Nalezy jednak pamiętać, że po zalaniu skrzynię nalezy przepompować. potem sprawdzić stan oleju, przepompować. dolać. Przejechac się aby skrzynię zagrzać jakieś 5km sprawdzić i uzupełnić. Dynamiczna polega na większym nakładzie pracy i środków. Wtedy wymieniamy cały olej ale trzeba się zdrowo pobawić i lepiej robić to w dwie osoby. Opis dośc obszerny bo trzeba poodkręcać węże zabezpieczyć się w zbiorniki itd. W pierwszym przypadku oleju idzie około 4L w drugim około 12.
Jeśli zlałeś, wlałeś odpaliłeś o pojechałeś to masz serwis. Podstawowy błąd automaciarza.
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2008, 22:19   

Witam długo mnie nie było na forum ja do acinski o co chodzi z tym " przepompować olej"
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 07:54   

Po zalaniu świeżym olejem do poziomu "zimnego" (o ile masz bagnej, nie wszystkie skrzynie posiadają) uruchamiasz silnik i wajchujesz powolutku przez wszystkie biegi aż skrzynia napełni wszystki podzespoły. Potem sprawdzasz poziom,, dolewasz jesli trzeba i snów wajchujesz celem przepompowania. Po ustaleniu poziomu. Nalezy się przejechać około 5-8km celem rozgrzania skrzyni i sprawdzenia poziomu na "ciepłym" poziomie. Przypominam, że poziom oleju sprawdza się na uruchomionym silniku w przypadku skrzyń wyposażonych w bagnet. :) Przynajmniej z tego co wiem.
 
 
kutii75
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2008, 23:41   

No wielkie dzienki ACINSKI

[ Dodano: 11-04-2008, 23:43 ]
No wielkie dzienki ACINSKI pozdrawiam
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 15:22   

Notabene możesz podskoczyć do Ratki on się zajmuje automatami. Na górce Mikołowskiej są kierunki Ratka motocykle :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.