Turbo w cari |
Autor |
Wiadomość |
mario23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 17:25 Turbo w cari
|
|
|
Ktoś może podjął się takiej modyfikacji ? A może ktoś zakładał ale nie koniecznie w miśku, bo jestem ciekaw jakie są koszty takiej zabawy. |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 17:47
|
|
|
Co masz na myśli pisząc "turbo w cari"? Bo np. DID-y maja turbo od urodzenia.
Sorry teraz dopiero doczytałem, że masz autko z 97' - nie doczytałem |
|
|
|
 |
pawel-krol
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 209 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 21-09-2008, 17:51 Re: Turbo w cari
|
|
|
mario23 napisał/a: | bo jestem ciekaw jakie są koszty takiej zabawy. |
kosmiczne!!!
podwoisz wartość auta
bo chyba wiesz że sam montaż turbiny to nie wszystko?
trzeba przerobić dolot,"oczyscić" wydech,trzeba dać mocniejsze półosie,sprzęgło,wahacze,ciekawe czy skrzynia wytrzyma itp.
oczywiscie wszystko zależy od tego jakiego przyrostu mocy oczekujesz.
podam ci na przykładzie Fiata Coupe 2.0 16V który występuje także w wersji turbo
koszt przerobienia-licząc że wsadzasz prawie nową turbine od seryjnego 2.0 16VT-to 10-15tyś zloty
oto podstawowe rzeczy ktore trzeba wymienić na mocniejsze:
1) komplet tłoków i pierścieni
2) kolektor wydechowy z turbiną
3) układ wydechowy
4) wałki rozrządu
5) większe wtryski
6) ECU
7) czujnik spalania stukowego
zawór upustowy
9) zawór ciśnienia doładowania |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2008, 17:52
|
|
|
arthus napisał/a: | Sorry teraz dopiero doczytałem, że masz autko z 97' - nie doczytałem |
Cari 1,9 td tez mialy turbo
ale wracajac:
temat niejednokrotnie walkowany...
za turbo idzie uklad chlodzenia, wzmocnienie czesci w silniku takich jak chociazby sprzeglo pozniej uklad hamulcowy, zawieszenie itd itd itd...
tak uogolniajac zmiana jednej czesci ciagnie za soba nastepna zmiane innej czesci....
koszty sa duze, wiec proponuje sprzedac auto jesli Cie nie satysfakcjonuja osiagi i dolozyc do czegos mocniejszego np. z tubo w serii
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mario23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 17:57
|
|
|
Wiem że sama turbina to nie wszystko. W takim razie co mógłbym zrobić mniejszym kosztem niż wspomnianym turbo aby dodać mocy?
A wie ktoś może czy wersja sport cari tej przed liftem dysponowała mocą 115km czy może troche więcej? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2008, 18:45
|
|
|
Najlepiej sprzedac samochod i kupic mocniejszy, bo w silniku wolnossacym jakiekolwiek zmiany beda co najwyzej wrazeniami subiektywnymi. Na papierze roznice beda prawie niezauwazalne. Zaden Chip nie ma sensu bo dostaniesz max pare koni wiecej, a tego przy normalnej miejskiej jezdzie nie zauwazysz...
Co do twojego pytania o wersje to masz tyle samo koni co podstawowa wesja 1,8 czyli 115km. Nie bylo zadnych nadwyzek mocy w zdanej wersji silnikowej.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 21-09-2008, 18:58
|
|
|
co do turbo to juz chyba wszystko jest powiedziane ze to kupa grosza
,ale jak ktos chce,
pytanie tylko czy masz aż tak głebokie kieszenie i sentyment do cari zeby za wszelka cene to ona dopasowałą się do ciebie a nie odwrotnie.
Jak juz koniecznie musi byc wieksza moc w cari to pewnie tez nie tanio ,ale moze swap by lepszym rozwiazaniem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mario23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 19:14
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi
To może w mojej wersji jest troszkę wiecej, bo mam okazje zobaczyć jak to wyglada na tle innych aut i powiem wam że 125km-vtech ogląda tył cari Jestem z niej zadowolony, ale mocy nigdy za wiele |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-09-2008, 20:01
|
|
|
mario23 napisał/a: | wyglada na tle innych aut i powiem wam że 125km-vtech ogląda tył cari Jestem z niej zadowolony, ale mocy nigdy za wiele |
moze jestes po prostu lepszym kierowca niz tamci, moze silnik tamtej Hondy jest juz przelatany troszke moze...moze...moze faktycznie konie Mitsu sa lepsze od koni Hondy
Ale co do tego sie zgodze
mario23 napisał/a: | mocy nigdy za wiele |
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-09-2008, 20:29
|
|
|
mario23 napisał/a: | 125km-vtech ogląda tył cari | Zapewniam Cie ,że VTEC Hondy w silniku D16z6. Jedzie duzo lepiej od Twojego samochodu.
I jeżeli ktos sie pyta o założenie Turbo, nic nie wiedząc o tym to wywołuje uśmiech na moich ustach.
Ciekawe o jakim przyroście byś chciał pomyśleć i o jakim cisnieniu doładowania. Myśle, że 0,3 bara można dmuchnąć i takie podzespoły jak skrzynia czy tłoki by wytrzymały tzw instalacja soft.
W Hondach są instalacje robione za 5 - 6 tys i dmuchane 0,4 bara i silnik półosie wytrzymują.
Sam chciałem dmuchać moja Crx-e z 124Km na ok 170Km |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-09-2008, 21:06
|
|
|
mario23, kup sobie coś szybszego. Ewentualnie przełóż graty z T4. |
|
|
|
 |
mario23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 21:36
|
|
|
Morfi ja nie myślałem o jakimś wielkim doładowaniu, tylko właśnie o takim jakim ty piszesz Tylko nie mam pojęcia jak wyglądałyby koszty pozostałych podzespołów. A pozatym na hondach się nieznam a co do turbo to właśnie się pytam ludzi którzy coś wiedzą na ten temat A co do vtecha to miałem okazje pościgać się z 2 egzemplarzami za każdym razem przegrywały, czasami znacznie(słaby start) a czasami o 1-1,5m. Ja nie mówię tutaj o 1 przejeździe, tylko paru bo właściciele tych hond nie byli zadowoleni z wyników więc próbowali po parę razy Dystans 400m tak w woli ścisłości. Wiem że moja cari miała jakieś zmiany w układzie wydechowym zrobię na terenie niemiec, ale jakie to już nie wiem |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-09-2008, 21:39
|
|
|
mario23 napisał/a: | miałem okazje pościgać się z 2 egzemplarzami za każdym razem przegrywały, czasami znacznie(słaby start) a czasami o 1-1,5m. Ja nie mówię tutaj o 1 przejeździe, tylko paru bo właściciele tych hond nie byli zadowoleni z wyników więc próbowali po parę razy |
Takie posty nie interesują nas na tym Forum wogóle. Nie ma tu miejsca na ćwiarę, streetracing i inne.
S40 T4 - to Twoja odpowiedź. |
|
|
|
 |
mario23 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2008, 21:42
|
|
|
Ja tylko nawiązuje do wypowiedzi innego użytkownika. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-09-2008, 21:50
|
|
|
Jezeli chcesz tym samochodem jezdzic na codzień to nie oplaca sie zakladać wg mnie turbo.
Silnik szybciej ulega zuzyciu, spalanie rośnie nawet przy ostrej jezdzie dwukrotnie. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|