Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC
Autor Wiadomość
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 27-01-2009, 18:53   KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC

Witam.
Mam dziwny problem...
po strzale gazu wymieniłem przepływomierz,świece,i przewody na NGK oraz filtr powietrza
( działa wszystko cacy,numery się zgadzają ) lecz zauważyłem że po kilku minutach zaczyna się palić kontrolka silnika?
Czym to może być spowodowane ?
Autko postało kilka dni pod domkiem i kiedy ruszyłem zauważyłem też że, hamulec nie chce wchodzić i zaczął dość kiepsko hamować.... OCB ??

dodam że przed jedną i drugą usterką autko stało kilka dni, po czym wymieniłem przepływomierz i na przejażdżce te dwa zonki mnie nawiedziły....
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 28-01-2009, 10:03   

Wydaje mi się, że to po prostu zbieg okoliczności i te dwie usterki powstały po prostu w tym samym czasie. Zgadywał będę :)
a) Silnik - może przepływomierz nie ten, lub kupiony uszkodzony (zdarza się z nówkami również) i sieje błędami na komputer. Może wtyczka z przepływomierza niedociśnięta, lub skrzywione piny i się stykają. Może sonda lambda przy okazji ucierpiała. Dużo tych może, diagnostyka potrzebna.

b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami).
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 11:23   

NikoN_86, trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy, tak jak pisał Koyocik, może być to wina złej przepływki, lub po prostu błędu przy montażu i nie skasowaniu starych błędów z ECU :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-01-2009, 12:33   

Koyocik napisał/a:
b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami).
Uszkodzona vacumpompa lub wężyk podciśnienia. Brak podciśnienia z kolektora ssącego daje efekt twardego hamulca. Jako że kolega dłubał przy układzie dolotowym to może po prostu gdzieś go rozszczelnił. Z tego bierze się złe działanie hamulca i wywalanie błędu na komputerze.

NikoN_86, sprawdź dokładnie szczelność całego układu dolotowego oraz stan wężyka podciśnienia (jako że ciężko optycznie sprawdzić ten wężyk to lepiej go wymień.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2009, 12:50   

Deo napisał/a:
trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy
ok ale jak to zrobić .. mam kabelek i diodę ale nie wiem jak dokładnie podłączyć się odb2... opis na http://mitsubishifan.webpark.pl/ nie bardzo mi się w tym przypadku przydaje...
mam opis :MITSUBISHI ERROR CODE and Self DIAGNOSTIC ale też coś nie idzie... jakie piny gdzie podłączyć ... ??
czytałem coś o ABS ?????
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 17:53   

NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną?
bo może być tak, że nie masz możliwości odczytania kodów błyskowych i trzeba się podłączyć przez OBD lub OBDII ewentualnie kablem ze specjalnym wtykiem do Mitsubishi.
zrób fotkę gniazdka diagnostycznego i podaj mi dokładne dane auta, a ja jutro w pracy sprawdzę w KTS-ie OCB i Ci wszystko rozpiszę. Zależy od tego na ile Esi mi udostępni informację :)
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2009, 18:21   

Deo napisał/a:
NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną?

błąd 14 i 25
przed wymianą przepływomierza wszystko było ok - mino ze obroty wariowały.
teraz błędy 14 i 25
czy zamontowana "nowa" ( z alledrogo) może też być uszkodzona ? (ale chodzi silnik równo)
załamka ... nie mam pojęcia co robić i do czego się zabrać...
ECU zrestartowałem, kabelki podociskałem, numery na przepływomierzu się zgadzają i równiutko silniczek chodzi....

nie mam zielonego pojęcia.... ](*,)
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 18:33   

NikoN_86, oczywiście, że może być uszkodzona, ja sam osobiście do micry wymieniałem chyba 3 uszkodzone z allegro.
błąd 14 i 25 same liczby nic mi nie mówią, możesz je opisać ?
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2009, 19:20   

Deo napisał/a:
możesz je opisać ?


14- czujnik przepustnicy Jest to potencjometr na podstawie którego komputer ustala aktualne wychylenie przepustnicy. Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.

(dziwne bo autko stało 4 dni , wymieniłem przepływomierz i wyskoczył mi ten błąd, a silnik chodzi ładnie równo)

25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowane uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).

(przy starym przepływomierzu nie wyskakiwał mi ten błąd, chyba pora odświeżyć ecu)

Nie mam pojęcia o co może chodzić... wcześniej dostałem strzała gazu ale żeden z tych błędów mi się nie pokazywał....



A tu trochę o tym ecu i sprawdzeniu błędu OBD2
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 19:32   

25 oznacza ze albo nowa przepływka jest uszkodzona, lub pewne jej podzespoły.
co do 14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią :)
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2009, 19:41   

Deo napisał/a:
14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią


WŁAŚNIE POJAWIA SIĘ PONOWNIE....

JUŻ PISAŁEM DO KOLESIA ŻE PRZEPUSTKĘ ALBO ZWRACAM ALBO WYMIENIAM... NIE MINEŁO 7 DNI MAM NADZIEJĘ ŻE NIE SKOŃCZĘ ZE SPRAWĄ NA POLICJI...
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 19:43   

NikoN_86, życzę Ci powodzenia z tym miejmy nadzieję, że trafiłeś na uczciwego sprzedawcę :)
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2009, 19:56   

Deo napisał/a:
trafiłeś na uczciwego sprzedawcę

mało jest sprzedawców z częściami do tego modelu .. więc jak się okaże uczciwym to będzie miał stałego klienta... ale wracając do tematu ... Deo, masz jakiś pomysł ? czy po prostu podłubać w tym, bo błędy są ale w pracy silnika wszytko jak w szwajcarskim zegareczku... Jakieś pomysły ?
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2009, 17:18   

NikoN_86, a nie ma nigdzie szarpania (ruszanie, hamowanie, przyśpieszanie?)
tak jak sam pisałeś
Cytat:
Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.

posprawdzaj i pomierz ścieżki i potencjometr. Spróbuj umyć przepustnicę benzyną ekstrakcyjną tylko uważaj byś nie zalał części elektrycznej (potencjometr itp), bo może być tak, że jest brudna i się nie domyka do końca i daje błędne dane do Ecu co wywołuje błąd.
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-01-2009, 19:00   

Deo, dzięki za zainteresowanie tematem... w weekend jade do mechanika i pod jego okiem będę dłubał może mi coś podpowie .. napisze co wykombinuje.. a co do przepływomierza.. podejżewam że mój stary był sprawny bo błędu mi żadnego nie dawał a wariował tak bo plastiki mi się w nim połamał. postraszyłem kola z alledrogo policją i sewis alle też go postraszył - kasę mi odsyła :D a stary posklejam i zobaczę jak będzie chodził....
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.