KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC |
Autor |
Wiadomość |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-01-2009, 18:53 KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC
|
|
|
Witam.
Mam dziwny problem...
po strzale gazu wymieniłem przepływomierz,świece,i przewody na NGK oraz filtr powietrza
( działa wszystko cacy,numery się zgadzają ) lecz zauważyłem że po kilku minutach zaczyna się palić kontrolka silnika?
Czym to może być spowodowane ?
Autko postało kilka dni pod domkiem i kiedy ruszyłem zauważyłem też że, hamulec nie chce wchodzić i zaczął dość kiepsko hamować.... OCB ??
dodam że przed jedną i drugą usterką autko stało kilka dni, po czym wymieniłem przepływomierz i na przejażdżce te dwa zonki mnie nawiedziły.... |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 28-01-2009, 10:03
|
|
|
Wydaje mi się, że to po prostu zbieg okoliczności i te dwie usterki powstały po prostu w tym samym czasie. Zgadywał będę
a) Silnik - może przepływomierz nie ten, lub kupiony uszkodzony (zdarza się z nówkami również) i sieje błędami na komputer. Może wtyczka z przepływomierza niedociśnięta, lub skrzywione piny i się stykają. Może sonda lambda przy okazji ucierpiała. Dużo tych może, diagnostyka potrzebna.
b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami). |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 11:23
|
|
|
NikoN_86, trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy, tak jak pisał Koyocik, może być to wina złej przepływki, lub po prostu błędu przy montażu i nie skasowaniu starych błędów z ECU |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 28-01-2009, 12:33
|
|
|
Koyocik napisał/a: | b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami). | Uszkodzona vacumpompa lub wężyk podciśnienia. Brak podciśnienia z kolektora ssącego daje efekt twardego hamulca. Jako że kolega dłubał przy układzie dolotowym to może po prostu gdzieś go rozszczelnił. Z tego bierze się złe działanie hamulca i wywalanie błędu na komputerze.
NikoN_86, sprawdź dokładnie szczelność całego układu dolotowego oraz stan wężyka podciśnienia (jako że ciężko optycznie sprawdzić ten wężyk to lepiej go wymień. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2009, 12:50
|
|
|
Deo napisał/a: | trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy | ok ale jak to zrobić .. mam kabelek i diodę ale nie wiem jak dokładnie podłączyć się odb2... opis na http://mitsubishifan.webpark.pl/ nie bardzo mi się w tym przypadku przydaje...
mam opis :MITSUBISHI ERROR CODE and Self DIAGNOSTIC ale też coś nie idzie... jakie piny gdzie podłączyć ... ??
czytałem coś o ABS ????? |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 17:53
|
|
|
NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną?
bo może być tak, że nie masz możliwości odczytania kodów błyskowych i trzeba się podłączyć przez OBD lub OBDII ewentualnie kablem ze specjalnym wtykiem do Mitsubishi.
zrób fotkę gniazdka diagnostycznego i podaj mi dokładne dane auta, a ja jutro w pracy sprawdzę w KTS-ie OCB i Ci wszystko rozpiszę. Zależy od tego na ile Esi mi udostępni informację |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2009, 18:21
|
|
|
Deo napisał/a: | NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną? |
błąd 14 i 25
przed wymianą przepływomierza wszystko było ok - mino ze obroty wariowały.
teraz błędy 14 i 25
czy zamontowana "nowa" ( z alledrogo) może też być uszkodzona ? (ale chodzi silnik równo)
załamka ... nie mam pojęcia co robić i do czego się zabrać...
ECU zrestartowałem, kabelki podociskałem, numery na przepływomierzu się zgadzają i równiutko silniczek chodzi....
nie mam zielonego pojęcia.... |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 18:33
|
|
|
NikoN_86, oczywiście, że może być uszkodzona, ja sam osobiście do micry wymieniałem chyba 3 uszkodzone z allegro.
błąd 14 i 25 same liczby nic mi nie mówią, możesz je opisać ? |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:20
|
|
|
Deo napisał/a: | możesz je opisać ? |
14- czujnik przepustnicy Jest to potencjometr na podstawie którego komputer ustala aktualne wychylenie przepustnicy. Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.
(dziwne bo autko stało 4 dni , wymieniłem przepływomierz i wyskoczył mi ten błąd, a silnik chodzi ładnie równo)
25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowane uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).
(przy starym przepływomierzu nie wyskakiwał mi ten błąd, chyba pora odświeżyć ecu)
Nie mam pojęcia o co może chodzić... wcześniej dostałem strzała gazu ale żeden z tych błędów mi się nie pokazywał....
A tu trochę o tym ecu i sprawdzeniu błędu OBD2 |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:32
|
|
|
25 oznacza ze albo nowa przepływka jest uszkodzona, lub pewne jej podzespoły.
co do 14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:41
|
|
|
Deo napisał/a: | 14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią |
WŁAŚNIE POJAWIA SIĘ PONOWNIE....
JUŻ PISAŁEM DO KOLESIA ŻE PRZEPUSTKĘ ALBO ZWRACAM ALBO WYMIENIAM... NIE MINEŁO 7 DNI MAM NADZIEJĘ ŻE NIE SKOŃCZĘ ZE SPRAWĄ NA POLICJI... |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:43
|
|
|
NikoN_86, życzę Ci powodzenia z tym miejmy nadzieję, że trafiłeś na uczciwego sprzedawcę |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2009, 19:56
|
|
|
Deo napisał/a: | trafiłeś na uczciwego sprzedawcę |
mało jest sprzedawców z częściami do tego modelu .. więc jak się okaże uczciwym to będzie miał stałego klienta... ale wracając do tematu ... Deo, masz jakiś pomysł ? czy po prostu podłubać w tym, bo błędy są ale w pracy silnika wszytko jak w szwajcarskim zegareczku... Jakieś pomysły ? |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2009, 17:18
|
|
|
NikoN_86, a nie ma nigdzie szarpania (ruszanie, hamowanie, przyśpieszanie?)
tak jak sam pisałeś
Cytat: | Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników. |
posprawdzaj i pomierz ścieżki i potencjometr. Spróbuj umyć przepustnicę benzyną ekstrakcyjną tylko uważaj byś nie zalał części elektrycznej (potencjometr itp), bo może być tak, że jest brudna i się nie domyka do końca i daje błędne dane do Ecu co wywołuje błąd. |
|
|
|
 |
NikoN_86
Mitsumaniak KamyK

Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-01-2009, 19:00
|
|
|
Deo, dzięki za zainteresowanie tematem... w weekend jade do mechanika i pod jego okiem będę dłubał może mi coś podpowie .. napisze co wykombinuje.. a co do przepływomierza.. podejżewam że mój stary był sprawny bo błędu mi żadnego nie dawał a wariował tak bo plastiki mi się w nim połamał. postraszyłem kola z alledrogo policją i sewis alle też go postraszył - kasę mi odsyła a stary posklejam i zobaczę jak będzie chodził.... |
_________________ POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86
RedDevil
 |
|
|
|
 |
|