Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU
Autor Wiadomość
krasnec
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 17:49   [C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU

Witam, szanownych mitsumaniaków, mam problem z moim coltem z silnkiem 1,5 ECI z 1990r a mianowicie: Silnik jak jest zimny nie chce odpalić, dopiero po wupięciu czujnika położenia przepustnicy zapala z kaszlem, ale ma bardzo niskie obroty i dopóki się nie rozgrzeje gaśnie gdy dodam mu gazu. Przeprowadziłem diagnostykę i ECU wywaliło mi cztery błędy:
13 miernik temperatury powietrza
15 czujnik położenia silniczka przepustnicy
21 miernik temperatury silnika (założyłem nowy)
25 czujnik ciśnienia powietrza
Dziś wymieniłem kondensatory w ECU lecz problem się nie zmienił i nadal występują te same błędy.
Skończyły mi się już pomysły, może ktoś z Was miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez josie 16-12-2007, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2007, 18:11   

ECU padlo - kondensatory to nie wszystko (widac za dlugo zwlekales)
moze Bartkowi uda sie je naprawic, bo bledy wskazuja na padaczke stabilizatora 5V w ECU
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 18:15   

Krzyzak napisał/a:
ECU padlo
dokładnie tak samo pomyślałem
błędy czterech czujników to raczej nie przypadek
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 18:51   

z identycznymi błędami Bartek naprawiał dla kolegi Lewego ECU.

Tylko napisałeś o błędach. Tam komputer widzi np. że temperatura powietrza to -60 stopni Celcjusza.

Wymienił kondensatory, poprawił zżarte ścieżki i autko pięknie śmiga.

Jak nie padł procesor to ECU do odratowania. Jak poszedł procek to trzeba szukać dawcy :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2007, 18:56   

procek jeszcze nie padl - bo jeszcze mruga bledami :)
 
 
krasnec
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 19:15   

Dzięki za tak szybką odpowiedź, może znacie kogoś z Łodzi kto zreanimuje mi moje ECU, ewentualnie prosiłbym o namiary na Bartka, jestem tu nowy więc nia za bardzo wiem o kogo chodzi.
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2007, 19:34   

Bartek to Bartek - taki ma nick na forum. W Lodzi (konkretnie w Pabianicach sklep, w Lodzi dom) mieszka jeszcze Marek Malik - 215 44 02 (dzwonic miedzy 14 a 18).
 
 
MitsuMan
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 23:18   

krasnec napisał/a:
Dzięki za tak szybką odpowiedź, może znacie kogoś z Łodzi kto zreanimuje mi moje ECU, ewentualnie prosiłbym o namiary na Bartka, jestem tu nowy więc nia za bardzo wiem o kogo chodzi.
Pozdrawiam




powodzenia od miesiąca nie mogę się ustawić a już ledwo komp działa :cry:
 
 
Michał_S-rz
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2008, 00:04   

......
Ostatnio zmieniony przez Michał_S-rz 09-06-2009, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2008, 12:43   

Dobrym tokiem myślenia idziesz. Stawiam na kopułkę i palec aparatu zapłonowego lub kondensatory w ECU. Po wymianie tych rzeczy zdejmij minusową klemę z akumulatora, poczekaj minutę, załóż ją i włącz silnik na 20 min., czyli zrób reset ECU. Myślę, że auto odżyje...
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 14-04-2008, 13:51   

silnik chodzi na innym "programie" podczas rozgrzewania i potem na rozgrzanym (open loop i closed loop) stąd może taka róznica, wtedy ECU pewnie inaczej czyta dane z czujników
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-04-2008, 17:19   

klasyczny przypadek padaczki ECU - nie daje odpowiedniego napiecia +5V, wiec wykrywa nieistniejace bledy
wymiana kondensatorow niezbedna - pytanie tylko czy masz juz nowsze ECU z 4 kondensatorami, czy to starsze z kilkudziesiecioma?
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2008, 22:15   

Michał_S-rz napisał/a:
-błędy : 13,15,21,25


potwierdzam słowa Krzyzak-a, nie jedno auto po takich błędach ożywione. Standardowo poszło ECU, a w takich przypadkach po podłączeniu do palma woda ma -60 stopni Celcjusza :)
 
 
Michał_S-rz
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 13:52   

witam

Ecu 4 kondensatory ale je oglądałem i nie były wylane na 99% lecz nie zwróciłem uwagi czy są "wzdęte" jutro zamawiam kondensatory bo w moim pięknym mieście niema żadnego sklepu elektronicznego.... 16v 100uF 50v 47uF 50v22uF 50v 47uF mam kupić takie same czy na więcej volt?? a może jakieś lepsze... zmieszcze się w 10 zł? :wink: ale powiem wam że dziś cały dzień jeździłem i standardzik przerywanie,strzelanie w dolot.. a tu nagle tak pożądnie strzeliło w dolot i sie naprawił już nie przerywa...wiadomo że te kondy zmienię..ale taka ciekawostka :? :? ja dalej obstawiam że jest to spowodowane układem palec-świece (dodam iż niedomagania występują zarówno na LPG jak i Petrol a instalacja podciśnieniowa sterowana podciśnieniem ta najstarsza z jednym zaworem elektromagnetycznym(sam gazowałem :p ) no bo na LPG ECU chyba nic nie ma bo wtryski odcięte chyba ze zapłon tez wyprzedza :?: chyba tak nie? ) a napewno w jakimś stopniu nóweczki już idą :twisted: a na te błędy to mówicie ze kondy nowe wystarczą?? na pewno zmienię i zdam relację po resecie Ecu i jeździe próbnej

dzięki
pozdrawiam
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-04-2008, 13:55   

możesz kupić na więcej volt. Najlepiej też na wyższą temperaturę.
a co do ceny, to mnie wyszło 1 pln:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.