Róznice w rozmiarach opon |
Autor |
Wiadomość |
cień [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2008, 21:32 Róznice w rozmiarach opon
|
|
|
Witam wszystkich!!
Czy w Pajero jest obowiązek posiadania na przedniej i tylnej osi tego samego rozmiaru opon??? Mam tu na myśli czy opony o różnych rozmiarach nie spowodują np. zniszczenia reduktora bądź ukręcenia wałów, ze względu na rózną prędkość i ilość obrotów w trakcie toczenia. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-04-2008, 21:42 Re: Róznice w rozmiarach opon
|
|
|
cień napisał/a: | Mam tu na myśli czy opony o różnych rozmiarach nie spowodują np. zniszczenia reduktora bądź ukręcenia wałów, ze względu na rózną prędkość i ilość obrotów w trakcie toczenia. |
spowodują. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
cień [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 08:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Tego właśnie się obawiałem. |
|
|
|
 |
dzawor [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 10:13
|
|
|
Czesc
Rozne rozmiary opon moga spowodowac uszkodzenie reduktora tylko wtedy gdy bedziesz jechal na 4HCL i 4LCL czyli blokadzie centralnego dyferencjalu na przyczepnej nawierzchni na biegach normalnych i na reduktorze. Jezeli uzywasz tylko tylnego napedu 2H lub napedu 4H to nic sie nie stanie. Reguła ta dotyczy prawie kazdej terenowki w taki sposob ze na blokadzie mostow i centralnego dyferu mozesz jechac na sliskiej nawierzchni czy w blocie lub tylko na wprost w innym przypadku cos rozwalisz.
Czyli mozesz zalozyc opony o roznym rozmiarze ale musisz pamietac ktore napedy mozesz uzywac.
PS nigdy w samochodzie nie bedziesz mial idealnie takich samych opon, zawsze rzeczywiste zuzycie bedzie dla kazdego kola inne, i np jak jezdzisz powiedzmy przez 90% czasu tylko na tylnym napedzie to po kilku tysiacach kilometrow opony z tylu sa bardziej zuzyte niz z przodu i co jakos mozna tak jezdzic.
pozdrawiam
[ Dodano: 28-05-2008, 10:14 ]
Aha jezeli nie masz super selekta to tylko mozesz jezdzic na 2H.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2008, 11:33
|
|
|
Dzawor, roznice w zuzyciu opon sa minimalne a roznice w rozmiarze sa znaczace. Oczywiscie jak nie masz wyboru i zapas ma inny rozmiar a Ty masz kawal drogi do domu to nie ma co sie zastanawiac.
W jedynce przy braku centralnego dyfra i sztywnym moscie rozniece w rozmiarze opon to wyrok dla elementow przeniesienia napedu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
scood74 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 12:07
|
|
|
zalezy jeszcze jak różnych rozmiarów to beda opony
zgadzam sie ze dopuki bedzie jezdzone tylko na 2H nie powinno byc problemow ale na bank nie jest to rozwiazanie kozystne na dluzsza mete
trzeba by pomiierzyc obwody tych opon różnice w szerokosci moga byc dowolne liczy sie tylko różnica w średnicy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2008, 13:00
|
|
|
2H tez nie jest gwarancja sukcesu. Co zrobisz jak zmienisz kolo na tylnej osi. He he bedzie roznica w wysokosci obu kol i przekladnia "oberwie" nawet przy 2H. Oczywiscie mozna, dyfer sie nie rozpadnie ale nie jest to wskazane. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 15:39
|
|
|
scood74 napisał/a: | trzeba by pomiierzyc obwody tych opon różnice w szerokosci moga byc dowolne liczy sie tylko różnica w średnicy |
No nie jestem tego do końca taki pewien:
liczy się jeszcze obciążenie (np. opory jazdy, naprężenia przy hamowaniu) na osi.
Opony różnej szerokości to murowany bączek przy hamowaniu na śliskim.
Nie bez przyczyny jest zakaz jazdy z różnymi oponami na jednej osi. Wyjątkiem jest sytuacja awaryjna np. dojazd do warsztatu na "dojazdówce". |
|
|
|
 |
scood74 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 20:42
|
|
|
ja nie dopuszczam mozliwosci zalożenia różnych opon na jednej osi , to by była straszna glupota i pozbycie sie dowodu rejestracyjnego przy pierwszej kontroli, ale inne gumy miedzy osiami to moze jescze ujdzie |
|
|
|
 |
|