Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Róznice w rozmiarach opon
Autor Wiadomość
cień
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2008, 21:32   Róznice w rozmiarach opon

Witam wszystkich!!

Czy w Pajero jest obowiązek posiadania na przedniej i tylnej osi tego samego rozmiaru opon??? Mam tu na myśli czy opony o różnych rozmiarach nie spowodują np. zniszczenia reduktora bądź ukręcenia wałów, ze względu na rózną prędkość i ilość obrotów w trakcie toczenia.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-04-2008, 21:42   Re: Róznice w rozmiarach opon

cień napisał/a:
Mam tu na myśli czy opony o różnych rozmiarach nie spowodują np. zniszczenia reduktora bądź ukręcenia wałów, ze względu na rózną prędkość i ilość obrotów w trakcie toczenia.

spowodują.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
cień
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 08:05   

Dzięki za odpowiedź. Tego właśnie się obawiałem.
 
 
dzawor
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 10:13   

Czesc
Rozne rozmiary opon moga spowodowac uszkodzenie reduktora tylko wtedy gdy bedziesz jechal na 4HCL i 4LCL czyli blokadzie centralnego dyferencjalu na przyczepnej nawierzchni na biegach normalnych i na reduktorze. Jezeli uzywasz tylko tylnego napedu 2H lub napedu 4H to nic sie nie stanie. Reguła ta dotyczy prawie kazdej terenowki w taki sposob ze na blokadzie mostow i centralnego dyferu mozesz jechac na sliskiej nawierzchni czy w blocie lub tylko na wprost w innym przypadku cos rozwalisz.
Czyli mozesz zalozyc opony o roznym rozmiarze ale musisz pamietac ktore napedy mozesz uzywac.
PS nigdy w samochodzie nie bedziesz mial idealnie takich samych opon, zawsze rzeczywiste zuzycie bedzie dla kazdego kola inne, i np jak jezdzisz powiedzmy przez 90% czasu tylko na tylnym napedzie to po kilku tysiacach kilometrow opony z tylu sa bardziej zuzyte niz z przodu i co jakos mozna tak jezdzic.
pozdrawiam

[ Dodano: 28-05-2008, 10:14 ]
Aha jezeli nie masz super selekta to tylko mozesz jezdzic na 2H.
pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2008, 11:33   

Dzawor, roznice w zuzyciu opon sa minimalne a roznice w rozmiarze sa znaczace. Oczywiscie jak nie masz wyboru i zapas ma inny rozmiar a Ty masz kawal drogi do domu to nie ma co sie zastanawiac.
W jedynce przy braku centralnego dyfra i sztywnym moscie rozniece w rozmiarze opon to wyrok dla elementow przeniesienia napedu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
scood74
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 12:07   

zalezy jeszcze jak różnych rozmiarów to beda opony
zgadzam sie ze dopuki bedzie jezdzone tylko na 2H nie powinno byc problemow ale na bank nie jest to rozwiazanie kozystne na dluzsza mete
trzeba by pomiierzyc obwody tych opon różnice w szerokosci moga byc dowolne liczy sie tylko różnica w średnicy
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2008, 13:00   

2H tez nie jest gwarancja sukcesu. Co zrobisz jak zmienisz kolo na tylnej osi. He he bedzie roznica w wysokosci obu kol i przekladnia "oberwie" nawet przy 2H. Oczywiscie mozna, dyfer sie nie rozpadnie ale nie jest to wskazane.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 15:39   

scood74 napisał/a:
trzeba by pomiierzyc obwody tych opon różnice w szerokosci moga byc dowolne liczy sie tylko różnica w średnicy

No nie jestem tego do końca taki pewien:
liczy się jeszcze obciążenie (np. opory jazdy, naprężenia przy hamowaniu) na osi.
Opony różnej szerokości to murowany bączek przy hamowaniu na śliskim. :P

Nie bez przyczyny jest zakaz jazdy z różnymi oponami na jednej osi. Wyjątkiem jest sytuacja awaryjna np. dojazd do warsztatu na "dojazdówce".
 
 
scood74
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 20:42   

ja nie dopuszczam mozliwosci zalożenia różnych opon na jednej osi , to by była straszna glupota i pozbycie sie dowodu rejestracyjnego przy pierwszej kontroli, ale inne gumy miedzy osiami to moze jescze ujdzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.