Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Zagadkowy problem
Autor Wiadomość
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
  Wysłany: 21-02-2010, 22:37   [CA4A 1.6] Zagadkowy problem

Problem jest z odpalaniem po krótkiej przerwie w jeździe. Np.: jadę 10 km, gaszę na chwilę auto, za parę minut odpalam, jadę znowu parę kilometrów, gaszę auto i po chwili nie mogę go już odpalić. Wygląda to tak, że przekręcam kluczyk (po zgaśnięciu check engine) i nic, rozrusznik nie kręci, słyszę tylko jakieś pstryknięcie (chyba przekaźnik pompy paliwa gdzieś w ścianie grodziowej) i nic :| . I tak próbuje z 5 razy i dalej nic, aż w końcu normalnie odpali po którejś z kolei próbie. Dodam, że po za tym z autem nie ma problemów, jeździ jak należy. Nigdy nie miałem takiego problemu z odpaleniem zimnego samochodu. Ostatnio wymieniałem rozrusznik na nowy. Gdzie szukali byście przyczyny :?: Czy może być to wina komputera? A może stacyjka? Aha mam ten immobilizer (fasolka w tunelu środkowym). Czy on może coś świrować....? Co obstawiacie? Wiem, że to strasznie głupi przypadek. Z góry dzięki.
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 22:47   

Wymieniałeś rozrusznik na nowy, uzywany, regenerowany :?: Bo takie pstrykniecie podczas przekrecania kluczyka moze byc objawem zawieszajacych sie szczotek rozrusznika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21-02-2010, 22:57   

Rozrusznik jest fabrycznie nowy, zakupiony na alledrogo jakiś "no name". Generalnie nie pasowały jego otwory montażowe, więc "bebechy" nowego zostały podmienione (tak, żeby wykorzystać ten uchwyt z oryginalnego, zepsutego rozrusznika). No i po złożeniu wszystkiego (2 min roboty) śmigał jak mały samolocik.....więc ja już nie wiem co mam o tym myśleć :(
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2010, 23:17   

Wymień jak najszybciej kondensatorki w ECU
jeśli to nie jest przyczyna, to i tak nie zaszkodzi. A jak wyleje kondensatorek to będzie nieco większy problem.

[ Dodano: 21-02-2010, 23:18 ]
dodam, że wymiana kondensatorów nie powinna być droga (kilka/kilkanaście zł) w zwykłym punkcie z elektroniką np rtv
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-02-2010, 00:03   Re: Zagadkowy problem

emzet napisał/a:
Aha mam ten immobilizer (fasolka w tunelu środkowym). Czy on może coś świrować....?


Jak najbardziej może. U mnie akurat był zimny lut w obwodzie pompy paliwa. Według schematu rozrusznik jest na drugim przekaźniku. Teoretycznie mógłbyś dla sprawdzenia połączyć ze sobą przewody j3 i j4, lecz wszystko zależy od tego, jak masz to wszystko zamontowane. U mnie niemcy przekombinowali obwód rozrusznika i nie wystarczy tych przewodów zewrzeć, jak można było zrobić z pompa paliwa.

Schemat tutaj: (nie bierz go za bardzo dosłownie, bo możesz mieć inaczej)
 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22-02-2010, 12:25   

lejm napisał/a:
mógłbyś dla sprawdzenia połączyć ze sobą przewody j3 i j4

To już robota nie dlamnie :lol: Prądów to ja się nie ruszam :mrgreen:
Jeżeli inne środki nie podziałają to będzie trzeba odwiedzić jakiegoś elektryka samochodowego....
lejm dzięki za ten schemacik :wink:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-02-2010, 10:37   

A jak rozrusznik nie kręci to kontrolki na desce przygasają bardzo mocno czy leciutko?
Jak nie chce kręcić to pierdyknij jakimś kluczem w rozrusznik - jak mu pomoże znaczy że jego wina.
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23-02-2010, 18:00   

josie napisał/a:
A jak rozrusznik nie kręci to kontrolki na desce przygasają bardzo mocno czy leciutko?

Raczej wcale nie przygasają, a nawet jeśli to niezauważalnie.

josie napisał/a:
Jak nie chce kręcić to pierdyknij jakimś kluczem w rozrusznik - jak mu pomoże znaczy że jego wina.

Wypróbuje, ale nie chce mi się wierzyć, żeby nowy rozrusznik mi takie numery robił :roll:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 23-02-2010, 19:58   

To nie zależy od tego ( nowy czy stary ) po prostu szczotki źle spasowane i się zawieszają. Przez co nie ma styku z komutatorem - więc nie kręci. Należy wyjąć szczotki i oszlifować na drobnym papierze ( tak około 1mm ).
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
caoglxi 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 1.6 GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-03-2010, 21:29   

nie wiem jak w colcie bo mi sie nie zdarzyło ale mój starszy ma alfe i było podobnie, więc:
wyjmij rozrusznik i sprawdz na krótko z akumulatora PLUS I MINUS jeżeli nie zastartuje to moze byc tez bendiks, przynajmniej w alfie tak bylo.
Powodzonka
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-03-2010, 08:55   

Ja stawiałbym na ten fasolkowy immo albo na przekaźnik rozrusznika jeśli taki jest. Jeśli byłaby wina szczotek to przy prubie odpalenia słychać by było cykanie elektrowłącznika w rozruszniku (nie mylić z bendiksem - sprzęgiełkiem) i mogły by delikatnie przygasać kontrolki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.