[CA4A 1.6] Zagadkowy problem |
Autor |
Wiadomość |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-02-2010, 22:37 [CA4A 1.6] Zagadkowy problem
|
|
|
Problem jest z odpalaniem po krótkiej przerwie w jeździe. Np.: jadę 10 km, gaszę na chwilę auto, za parę minut odpalam, jadę znowu parę kilometrów, gaszę auto i po chwili nie mogę go już odpalić. Wygląda to tak, że przekręcam kluczyk (po zgaśnięciu check engine) i nic, rozrusznik nie kręci, słyszę tylko jakieś pstryknięcie (chyba przekaźnik pompy paliwa gdzieś w ścianie grodziowej) i nic . I tak próbuje z 5 razy i dalej nic, aż w końcu normalnie odpali po którejś z kolei próbie. Dodam, że po za tym z autem nie ma problemów, jeździ jak należy. Nigdy nie miałem takiego problemu z odpaleniem zimnego samochodu. Ostatnio wymieniałem rozrusznik na nowy. Gdzie szukali byście przyczyny Czy może być to wina komputera? A może stacyjka? Aha mam ten immobilizer (fasolka w tunelu środkowym). Czy on może coś świrować....? Co obstawiacie? Wiem, że to strasznie głupi przypadek. Z góry dzięki. |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-02-2010, 22:47
|
|
|
Wymieniałeś rozrusznik na nowy, uzywany, regenerowany Bo takie pstrykniecie podczas przekrecania kluczyka moze byc objawem zawieszajacych sie szczotek rozrusznika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-02-2010, 22:57
|
|
|
Rozrusznik jest fabrycznie nowy, zakupiony na alledrogo jakiś "no name". Generalnie nie pasowały jego otwory montażowe, więc "bebechy" nowego zostały podmienione (tak, żeby wykorzystać ten uchwyt z oryginalnego, zepsutego rozrusznika). No i po złożeniu wszystkiego (2 min roboty) śmigał jak mały samolocik.....więc ja już nie wiem co mam o tym myśleć |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2010, 23:17
|
|
|
Wymień jak najszybciej kondensatorki w ECU
jeśli to nie jest przyczyna, to i tak nie zaszkodzi. A jak wyleje kondensatorek to będzie nieco większy problem.
[ Dodano: 21-02-2010, 23:18 ]
dodam, że wymiana kondensatorów nie powinna być droga (kilka/kilkanaście zł) w zwykłym punkcie z elektroniką np rtv |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-02-2010, 00:03 Re: Zagadkowy problem
|
|
|
emzet napisał/a: | Aha mam ten immobilizer (fasolka w tunelu środkowym). Czy on może coś świrować....? |
Jak najbardziej może. U mnie akurat był zimny lut w obwodzie pompy paliwa. Według schematu rozrusznik jest na drugim przekaźniku. Teoretycznie mógłbyś dla sprawdzenia połączyć ze sobą przewody j3 i j4, lecz wszystko zależy od tego, jak masz to wszystko zamontowane. U mnie niemcy przekombinowali obwód rozrusznika i nie wystarczy tych przewodów zewrzeć, jak można było zrobić z pompa paliwa.
Schemat tutaj: (nie bierz go za bardzo dosłownie, bo możesz mieć inaczej)
 |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 22-02-2010, 12:25
|
|
|
lejm napisał/a: | mógłbyś dla sprawdzenia połączyć ze sobą przewody j3 i j4 |
To już robota nie dlamnie Prądów to ja się nie ruszam
Jeżeli inne środki nie podziałają to będzie trzeba odwiedzić jakiegoś elektryka samochodowego....
lejm dzięki za ten schemacik |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-02-2010, 10:37
|
|
|
A jak rozrusznik nie kręci to kontrolki na desce przygasają bardzo mocno czy leciutko?
Jak nie chce kręcić to pierdyknij jakimś kluczem w rozrusznik - jak mu pomoże znaczy że jego wina. |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-02-2010, 18:00
|
|
|
josie napisał/a: | A jak rozrusznik nie kręci to kontrolki na desce przygasają bardzo mocno czy leciutko? |
Raczej wcale nie przygasają, a nawet jeśli to niezauważalnie.
josie napisał/a: | Jak nie chce kręcić to pierdyknij jakimś kluczem w rozrusznik - jak mu pomoże znaczy że jego wina. |
Wypróbuje, ale nie chce mi się wierzyć, żeby nowy rozrusznik mi takie numery robił |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-02-2010, 19:58
|
|
|
To nie zależy od tego ( nowy czy stary ) po prostu szczotki źle spasowane i się zawieszają. Przez co nie ma styku z komutatorem - więc nie kręci. Należy wyjąć szczotki i oszlifować na drobnym papierze ( tak około 1mm ). |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
caoglxi
Nowy Forumowicz
Auto: colt cao 1.6 GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-03-2010, 21:29
|
|
|
nie wiem jak w colcie bo mi sie nie zdarzyło ale mój starszy ma alfe i było podobnie, więc:
wyjmij rozrusznik i sprawdz na krótko z akumulatora PLUS I MINUS jeżeli nie zastartuje to moze byc tez bendiks, przynajmniej w alfie tak bylo.
Powodzonka |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-03-2010, 08:55
|
|
|
Ja stawiałbym na ten fasolkowy immo albo na przekaźnik rozrusznika jeśli taki jest. Jeśli byłaby wina szczotek to przy prubie odpalenia słychać by było cykanie elektrowłącznika w rozruszniku (nie mylić z bendiksem - sprzęgiełkiem) i mogły by delikatnie przygasać kontrolki. |
|
|
|
 |
|