Pare informacji o silniku 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-04-2008, 19:03 Pare informacji o silniku 2.0
|
|
|
Witam
Tak proboje od jakiegos czasu znalesc informacje na temat silnik w lancerze 2.0 tutaj znalazlem przebieg momentu
http://www.her-gum.com.pl...atalog_2005.pdf
strona 17-sta
1,6 wyglada dosc blado na wysokich moze przez to ze jest SOHO
2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu??
Pytanie o spalanie czy tym silnikiem mozna srednim zejsc do poziomu 8 litrow (w 90% teren niezabudowany plynna jazda a jedynie 10% w miescie bez korkow ale sporo swiatel)
Pytanie tez o przebieg momentu bo ten silnik miedzy 3 a 4 tys ma spory spadek rzedu 5-10Nm a potem ostry wzrost okolo 20Nm jest to odczuwalne (np rozpedzanie sie na 4 bac 5 biegu w tym zakresie obrotow)??
Ktos myslal o zalozeniu lub zalozyl do tego silnik wtrysk gazu w fazie cieklej (generacja V)??
Pozdrawiam
Krzychu |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2008, 22:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu?? |
Nie ma. 4G63 miało MIVEC tylko w Evo IX
krzychu napisał/a: | 2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC |
Był to dobry silnik dopóki nie władowali katalizatora w kolektor wydechowy. Powyzej 6000rpm trochę już dostaje zadyszki |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:02
|
|
|
No ale jak to jest ze on w szerokim zakresie obrotow (od 2 do 6 tys) zachowuje dosc stabilny moment obroty bez zmiennej fazy rozrzadu?? Moze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos?? No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac.
Krzychu |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:08
|
|
|
krzychu napisał/a: | oze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos?? |
Nie ma.
krzychu napisał/a: | No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac. |
A niby czemu tak nie powinno się dziać bez zmiennych faz rozrządu?. Sprawdź jak wygląda wykres silnika z poldolota - ten też nie ma zmiennych faz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-04-2008, 14:08
|
|
|
8l to jest wyczyn w 4g63. Moze jak bedziesz jezdzil bardzo delikatnie to Ci sie uda.
Swoją droga w katalogach pisza ze na trasie spala 6,5l/100km ciedaw jestem czy komus sie to udalo.
Realne srednie spalanie to ok 10l mysle ze wszyscy to potwierdza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-04-2008, 16:49
|
|
|
Ale co przy jezdzie na trasie z predkosci 100-120km/h to chyba mi nie powiecie ze jest wir w baku rzedu 10l na setke??
Krzychu |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-04-2008, 23:42
|
|
|
Na spalanie mniej niz 8 sie nie nastawiaj bo to chyba nierealne przynajmniej mi sie jeszcze nie udalo.
Przy 100-120 moze kolo 8 bedzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 10:15
|
|
|
Czy wystepowaly na jakims rynku Lancery 2.0 z kontrola trakcji bo sie niekiedy przewija w ogloszeniach a ja w broszukrach nigdy nie znalazlem mozliwosci zamontowania ESP. A jeden gosc co chcial opylic lancera 1,6 z 2006 roku mowi ze ma ESP bo sie mu zaswieca kontrolak TC przy przekreceniu kluczyka.....
Krzychu |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-04-2008, 10:44
|
|
|
Ja mam 4g63 w galancie i w mieście pali od 10 w górę - zależy jak się ciśnie. W trasie zszedł nawet do 7,5 litra, oczywiście nie jeździłem z prędkościami kosmicznymi - max 140, najczęściej w przedziale 100-120km/h. Jeśli jeździsz głównie poza miastem, masz szansę pojeździć na 8l/100km Tym bardziej, że lancerek jest lżejszy od rekina |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 11:40
|
|
|
No ja naprawde mam ten konfort ze korki to z opowiesci znam chyba ze jakis remont drogi jest ale to tez jest pare abjazdow ktorymi mozna sie przemieszczam.
No a z doswiadczenia wiem ze nawet jesli sie przescignie silnik na obrotach na trasie (wyprzedzanie czy cos) to i tak niewiele wzrasta spalanie rzedu 0,5-1l najgorzej wychodza korki jednak wtedy spalanie ostro wzrasta.
Krzychu |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 24-04-2008, 22:02
|
|
|
Ja wiem ze lancery 1,6 maja ABS(wiadomo) i EBD(elektroniczny dyferencjal sily hamowania) i to by bylo na tyle
nie wiem jak jest w 2.0 ale raczej to samo
swoja droga to ebd calkiem fajnie dziala nie raz na zakretach jak wchodzilem z hamulcem to czulem jak nagle znika opor na kierownicy smieszne uczucie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 25-04-2008, 13:34
|
|
|
Tez widzialem ze wiekszosc osob pisze ze ma ESP (jednak jak ich o to wypytywalem powiedzieli ze jednak nie maja ) z tego co mi wiadomo w tych lancerach nie mozna tego dokupic nawet za doplata. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lancelot [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2008, 23:51 ESP
|
|
|
Nie słyszałem o ESP w 2.0.
Co do spalania raz zdażyło mi się 7.4 l, ale to było w trakcie powrotu nowym autem z Gorzowa i już nigdy więcej |
|
|
|
 |
Alph [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2008, 14:22
|
|
|
Witam,
No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-)
Pzdr
Maciek
P.S. Rekin wcale nie jest lżejszy od Lancer - sprawdzałem z Galantami w Auto TW |
|
|
|
 |
glowix [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2008, 16:58
|
|
|
Alph napisał/a: | Witam,
No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-) |
Dokladnie potwierdzam, nic dodac nic ujac... |
|
|
|
 |
|