Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pare informacji o silniku 2.0
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-04-2008, 19:03   Pare informacji o silniku 2.0

Witam

Tak proboje od jakiegos czasu znalesc informacje na temat silnik w lancerze 2.0 tutaj znalazlem przebieg momentu

http://www.her-gum.com.pl...atalog_2005.pdf

strona 17-sta

1,6 wyglada dosc blado na wysokich moze przez to ze jest SOHO

2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu??

Pytanie o spalanie czy tym silnikiem mozna srednim zejsc do poziomu 8 litrow (w 90% teren niezabudowany plynna jazda a jedynie 10% w miescie bez korkow ale sporo swiatel)

Pytanie tez o przebieg momentu bo ten silnik miedzy 3 a 4 tys ma spory spadek rzedu 5-10Nm a potem ostry wzrost okolo 20Nm jest to odczuwalne (np rozpedzanie sie na 4 bac 5 biegu w tym zakresie obrotow)??

Ktos myslal o zalozeniu lub zalozyl do tego silnik wtrysk gazu w fazie cieklej (generacja V)??

Pozdrawiam
Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2008, 22:59   

krzychu napisał/a:
a teraz pytanie ma zmienne fazy rozrzadu??

Nie ma. 4G63 miało MIVEC tylko w Evo IX
krzychu napisał/a:
2,0 sie duzo lepiej kreci znalazlem tez info ze jest DOHC

Był to dobry silnik dopóki nie władowali katalizatora w kolektor wydechowy. Powyzej 6000rpm trochę już dostaje zadyszki
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-04-2008, 23:02   

No ale jak to jest ze on w szerokim zakresie obrotow (od 2 do 6 tys) zachowuje dosc stabilny moment obroty bez zmiennej fazy rozrzadu?? Moze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos?? No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac.

Krzychu
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2008, 23:08   

krzychu napisał/a:
oze ma zmienna dlugosc kanalu dolotowego czy cos??

Nie ma.
krzychu napisał/a:
No a druga rzecz skad wynika to zalamianie momentu miedzy 3 a 4 tys w silniku bez zmiennych faz nie powinno sie tak dziac.

A niby czemu tak nie powinno się dziać bez zmiennych faz rozrządu?. Sprawdź jak wygląda wykres silnika z poldolota - ten też nie ma zmiennych faz :mrgreen:
_________________

 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-04-2008, 14:08   

8l to jest wyczyn w 4g63. Moze jak bedziesz jezdzil bardzo delikatnie to Ci sie uda.
Swoją droga w katalogach pisza ze na trasie spala 6,5l/100km ciedaw jestem czy komus sie to udalo.

Realne srednie spalanie to ok 10l mysle ze wszyscy to potwierdza.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-04-2008, 16:49   

Ale co przy jezdzie na trasie z predkosci 100-120km/h to chyba mi nie powiecie ze jest wir w baku rzedu 10l na setke??

Krzychu
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 22-04-2008, 23:42   

Na spalanie mniej niz 8 sie nie nastawiaj bo to chyba nierealne przynajmniej mi sie jeszcze nie udalo.

Przy 100-120 moze kolo 8 bedzie.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 10:15   

Czy wystepowaly na jakims rynku Lancery 2.0 z kontrola trakcji bo sie niekiedy przewija w ogloszeniach a ja w broszukrach nigdy nie znalazlem mozliwosci zamontowania ESP. A jeden gosc co chcial opylic lancera 1,6 z 2006 roku mowi ze ma ESP bo sie mu zaswieca kontrolak TC przy przekreceniu kluczyka.....

Krzychu
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-04-2008, 10:44   

Ja mam 4g63 w galancie i w mieście pali od 10 w górę - zależy jak się ciśnie. W trasie zszedł nawet do 7,5 litra, oczywiście nie jeździłem z prędkościami kosmicznymi - max 140, najczęściej w przedziale 100-120km/h. Jeśli jeździsz głównie poza miastem, masz szansę pojeździć na 8l/100km :wink: Tym bardziej, że lancerek jest lżejszy od rekina :lol:
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 11:40   

No ja naprawde mam ten konfort ze korki to z opowiesci znam ;) chyba ze jakis remont drogi jest ale to tez jest pare abjazdow ktorymi mozna sie przemieszczam.

No a z doswiadczenia wiem ze nawet jesli sie przescignie silnik na obrotach na trasie (wyprzedzanie czy cos) to i tak niewiele wzrasta spalanie rzedu 0,5-1l najgorzej wychodza korki jednak wtedy spalanie ostro wzrasta.

Krzychu
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 24-04-2008, 22:02   

Ja wiem ze lancery 1,6 maja ABS(wiadomo) i EBD(elektroniczny dyferencjal sily hamowania) i to by bylo na tyle
nie wiem jak jest w 2.0 ale raczej to samo

swoja droga to ebd calkiem fajnie dziala nie raz na zakretach jak wchodzilem z hamulcem to czulem jak nagle znika opor na kierownicy smieszne uczucie
_________________
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 25-04-2008, 13:34   

Tez widzialem ze wiekszosc osob pisze ze ma ESP (jednak jak ich o to wypytywalem powiedzieli ze jednak nie maja :) ) z tego co mi wiadomo w tych lancerach nie mozna tego dokupic nawet za doplata.
_________________

 
 
 
Lancelot
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 23:51   ESP

Nie słyszałem o ESP w 2.0.
Co do spalania raz zdażyło mi się 7.4 l, ale to było w trakcie powrotu nowym autem z Gorzowa i już nigdy więcej :)
 
 
Alph
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2008, 14:22   

Witam,

No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-)
Pzdr

Maciek

P.S. Rekin wcale nie jest lżejszy od Lancer - sprawdzałem z Galantami w Auto TW
 
 
glowix
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2008, 16:58   

Alph napisał/a:
Witam,

No to muszę przyzanać, że albo bardzo spokojnie jeździcie ale mi jakoś wyjątkowo dużo pali. W mieście to od 11 w górę, jak cisnę to i 15 bez żadnego problemu wychodzi, a na trasie zauważeyłem że średnia spada na 9,5 z klimą i delikatną jazdą, a taką granicą kiedy powstaje wir w baku jest 170. Zdażyło mi się spieszyć pomiędzy Wroclawiem, a Krakowem i skorzystałem z dobrodziejstw autostrady i powyżej 170- 190 wskazówka leci nałeb na szyję na dół - oczywiście od paliwa:-)


Dokladnie potwierdzam, nic dodac nic ujac... :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.