Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:30 |
[MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Sprzęgło ciężko chodzi. Pedał wy |
Autor |
Wiadomość |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-05-2006, 09:51 [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Sprzęgło ciężko chodzi. Pedał wy
|
|
|
Jak obnizyc pedał sprzędgła w SS 1.6. Dla mnie jest odrobine za wysoki, i szczególnie jak chce szybko przyspieszyc to nie odpuszczam go do konca, co nie wplywa dobrze ani na przyspieszanie, ani na okladziny. A i tak wciskam sprzeglo zawsze do konca wiec 3/4 obecnego skoku mam puste. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 26-02-2009, 13:12, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2006, 09:58
|
|
|
regulacją nie obniżysz, bo będziesz sobie niszczył sprzęgło
jedyne, co możesz zrobić, to uciąć popychacz naciskający na tłoczek (przy pompce sprzęgła) i wtedy zejdzie niżej - tyle, że zmienisz skok tłoczka i możesz już nie wrzucić biegu
jak dla mnie taka zmiana jest bez sensu |
|
|
|
 |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-05-2006, 11:11
|
|
|
To moze zamiast obnizac sam pedał sprzegła, da sie go uregulowac tak zeby łapał wczesniej a nie pod sam koniec?. I gdzie sie to reguluje?
(odpowiedź ze w Aso juz znam , chyba ze ten typ tak ma) |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-05-2006, 11:53
|
|
|
No ale przecież jak sprzęgło łapie u samej góry to regulacja da radę. Wysprzęglony jest już przy 3/4 wciśnięcia także moim zdaniem nie będzie niszczył sprzęgła jak go obniży.
U mnie po wymianie tarczy i płynu też łapie u samej góry - ja się przyzwyczaiłem, ale wyreguluję tak, żeby było porządnie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2006, 12:24
|
|
|
No więc reguluje się na 2 śrubach - jedna jest na tym popychaczu przymocowanym do widelca, który z kolei jest przymocowany do pedału sprzęgła - tu się reguluje skok tłoka. Natomiast druga jest od skoku jałowego i jest nad łapą pedału, gdzieś w okolicach sprężyny odciągającej. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-05-2006, 23:54 Pedał sprzęgła
|
|
|
W MSS 1.9 DID pono się nie da. Pytałem chyba ze 2 razy w ASO, bo też mi to nie pasi. Zaglądać, nie zaglądałem .... skoro powiedzieli że się nie da regulować |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cyklista
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 216 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-05-2006, 13:18
|
|
|
Już podregulowałem. Znalazłem wzmiankowaną srube i ja odkreciłem, potem chwile pomyslałem co dalej bo ta sruba była tylko kontrujaca a nie regulujaca i jak juz miałem zdejmowac jakąś zawleczke i odpinac pedał to .... chwycilem za pret i sie luzno pokrecił i pedał poszedł w dół. Wiec ustawilem sobie tak ze jest na równi z hamulcem i teraz elegancko łapie chyba w połowie skoku. I to tyle jesłi chodzi o moja pierwszą samodzielną regulacje. Zaraz popytam sie o inne rzeczy w nowych wątkach.
Dzieki |
|
|
|
 |
rafi262 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2008, 14:54 sprzęgło ciężko chodzi
|
|
|
Witam
Od 4 tygodni jestem posadaczem MSS DID 1,9 z 2002. Ogólnie jestem zadowolony z auta , mimo że już robiłem w nim wymianę rozrządu, poduszki silnika( była bardzo nietypowa podobno), klocki, płyny, no i chłodnica klimy też była do wymiany niestety. Nie wiem czy się bać czy raczej zrobic olewkę na to że jeszcze pedał sprzęgła ciężko chodzi( żona trochę narzeka). Nie ślizga , nie zgrzyta tylko ten opór przy wciskaniu pedału. Ma ktoś na to jakąś radę ( najlepiej tanią w zastosowaniu ?
pozdr. Rafał
P.S. prosze o wyrozumiałość jeżeli coś nie tak bo jestem tu pierwszy raz |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-04-2008, 16:02
|
|
|
rafi262 napisał/a: | pedał sprzęgła ciężko chodzi | Porównaj w innym aucie. W Spejsie pedał sprzęgła jest dość twardy a zauważyłem to dopiero jak przesiadłem się po całym dniu jazdy innym autem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Japko
Forumowicz Rabbit Star
Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 107 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-04-2008, 16:57
|
|
|
Też niedawno stałem się posiadaczem MSS 1,9 DiD 2001. Przesiadłem się z Opla Astry 1997. W astrze jakieś pół roku temu wymienione było sprzęgło na kompletnie nowe, wszystkie tarcze, linki itp. Wsiadając do MSS także odczułem to, że sprzęgło ma spory opór, wczoraj w korku aż mnie noga zaczęła boleć, ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Dodam, że przebieg mam 86tyś więc chyba sprzęgło nie jest mocno zużyte. |
|
|
|
 |
rafi262 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 00:15
|
|
|
Wcześniej jeździłem Nissanem Primera (P11), sprzęgło chodziło leciutko. Mechanik , który trochę robił przy moim MSS stwierdził że faktycznie trochę cieżko. Może ten typ tak ma i pozostaje kwestia przyzwyczajenia.Przebieg 150 tys.
pozdr.R |
|
|
|
 |
murzyn6666 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 14:39
|
|
|
chyba każdy MSS tak ma. wcześniej jeździłem pininem i tam sprzęgło wpadało w podłogę praktycznie bez oporu ,ale chyba dobrze, że czuć coś pod nogą |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 28-04-2008, 08:51
|
|
|
Ja mam to samo. Po całym dniu jazdy Hondą teściowej myślałem że się coś popsuło. Ale to poprostu kwestia przyzwyczajenia. Co do wysokości pedału to są chyba jakieś noty w serwisówce, ale to chyba nie ma wpływu na jego sztywność. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-05-2008, 10:21
|
|
|
Tak dla potomnych:
Serwisówka katalog 21 strony 3-4 są rysunki jak sprawdzić wysokość sprzęgła i dane jaka ta wysokość powinna być. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
andre186 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2008, 18:31
|
|
|
W moim Space (200 tys. km przebiegu) też już ciężko chodzi, ale gdybym nie przejachał się nowym Coltem, to bym nie wiedział (tam mało dziury w podłodze nie zrobiłem).
SS mam od nowości i z całą pewnością wtedy "chodziło" leciutko. Być może po takim przebiegu coś się już zaciera albo po prostu czas na wymianę.
A co do wysokości pedału - też trochę wkurzająco wysoko "bierze", ale tak było i jest!
Myślę jednak, że lepsze to, niż ciągła regulacja lub trudności z wrzucaniem któregoś biegu. |
|
|
|
 |
|