Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari 1,8 GDI przepustnica
Autor Wiadomość
herkat
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 10:09   Cari 1,8 GDI przepustnica

Witam

Jestem po czyszczeniu przepustnicy w cari 1,8 gdi 2002r. (przepustnica bez linki). Mam takie pytanie. Mianowicie czy ruchoma blaszka, która przesłania przelot w przepustnicy ma sama z siebie zamykać ten przelot. W mojej przepustnicy nie domyka się ona samoczynnie (brakuje około 20 stopni do całkowitego zamknięcia). Jak dopchną blaszkę paluchem, to się zamknie całkowicie. Nie wiem czy tak ma być czy też nie.

pozdr
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 20:11   

tak ma byc nie domyka sie do konca poniewaz magnesy w silowniku sa tak ustawione na osi przepustnicy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-05-2008, 20:58   

Ma się zamykać do końca tzn. że mikroskopijny prześwit zostaje na grubość ćwierć włosa - jak ci się nie zamyka to albo sprężyna która odciąga linkę i przepustnicę siadła albo linka tak ciężko chodzi że sprężyna nie daje rady.

UPDATE: nie doczytałem że masz przepustnicę bez linki :) a to co napisałem tyczy się przepustnicy z linką czyli w cari generalnie przed liftem. :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
herkat
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 22:32   

Mój problem niestety nadal po czyszczeniu przepustnicy występuje. Wyszyściłem przepustnicę tak, że wygląda jak lustro. Uruchomiłem auto, silnik popyrkał sobie, obroty się ustawiły, ale radość trwała krótko. Jak próbowałem ruszyc (mam automat nie wiem czy ma to jakieś znaczenie) obroty znów zaczęły skakać od 500 - 2000 z częstotliwością mniej więcej co 2 sek. Przy kolejnym uruchomieniu obroty były tak małe, że silnik lewie kręcił, a koniec był już tradycyjny. Auto zdechło:). Ktoś ma jakieś pomysły? Wszelkie sugestie mile widziane.

Na wszelki wypadek zapytam się kto w Szczecinie zna się na Cari.
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 22:38   

sprawdz filtr paliwa i pompke paliwa,oraz najlepiej cicnienie na pompie wysokiego cisnienia. mi padla pompa wysokiego cisnienia , juz zdobylem druga i biore sie za wymiane.poszukaj na forum jest opisane o ile pamietam to "strazak" wymienil kilka dni temu pompe i wszystko wrocilo do normy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-05-2008, 08:22   

herkat napisał/a:
Jak próbowałem ruszyc (mam automat nie wiem czy ma to jakieś znaczenie) obroty znów zaczęły skakać od 500 - 2000 z częstotliwością mniej więcej co 2 sek. Przy kolejnym uruchomieniu obroty były tak małe, że silnik lewie kręcił, a koniec był już tradycyjny. Auto zdechło:). Ktoś ma jakieś pomysły? Wszelkie sugestie mile widziane.

Na wszelki wypadek zapytam się kto w Szczecinie zna się na Cari.


Wygląda mi to na problem z krokowcem obracającym przepustnicą - powinieneś się chyba skontaktować z forumowiczem Bartkiem bo on takie potrafi regenerować.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
herkat
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2008, 19:47   

Problem został rozwiązany. Skoki obrotów były spowodowane odklejeniem się magnesu na czpieniu obracającym "blaszką" w przepustnicy. Wystarczyło odkręcić pokrywkę przysłaniającą elektromagnes w przepustnicy, a następnie przykleić magnes. Widocznie na tym polega regeneracja przepustnicy:):) Koszt naprawy = zakup dobrego kleju i trochę chęci.

P.S. Wielkie podziękowania dla Łukasza z UK, który napisał do mnie i opisał w jaki sposób rozwiązać problem. Piwo czeka na niego w Szczecinie. Co tam piwo, cała beczka;)
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 21:46   

Hi , wiec tak problem z moim autem mozna powiedziec ze zostal rozwiazany.Ale po kolei wymienilem pompe paliwa wysokiego cisnienia ,nastapila poprawa juz mi nie odcinalo paliwka silnik pracyje w pelnym zakresie obrotow, lecz pozostal problem z wolnymi obrotami,po przeczytaniu postu powyzej postanowilemzajrzec do swojej przepustnicy i musze wam powiedzec ze to co zobaczylem po odkreceniu pokrywy od silownika powalilo mnie na kolana otoz NIE MA JEDNEGO Z MAGNESOW :shock: wiec jak to ma dzialac prawidlowo.Te ciule co mi sprzedali przepustnice najzwyczajniej w swiecie oszukali mnie.A najgorsze wtym jest to ze juz ich nie moge znalesc. macie moze pomysl gdzie zdobyc taki magnes.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-05-2008, 10:54   

No to dobrze pisałem że to silniczek krokowca w przepustnicy :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 18:47   

no miales racje ale nie do konca, bo cisnienie paliwa mialem za niskie , i konieczna byla wymina pompy, i sa teraz widoczne efektu tej wymiany, spalanie spadlo do 8l/100,i moc sie poprawila, wiem ze na tej przepustnicy dlugo nie moge pojezdzic ,trzeba sie rozejrzec za druga ale tak ogolnie to teraz jest super i autko zajefajne.
 
 
qaz 
Nowy Forumowicz
rob

Auto: carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: olsztyn
Wysłany: 05-04-2009, 21:00   

herkat napisał/a:
Problem został rozwiązany. Skoki obrotów były spowodowane odklejeniem się magnesu na czpieniu obracającym "blaszką" w przepustnicy. Wystarczyło odkręcić pokrywkę przysłaniającą elektromagnes w przepustnicy, a następnie przykleić magnes. Widocznie na tym polega regeneracja przepustnicy:):)

witam
moze dokładniej byś opisal to regulacje przepustnicy bo jestem nabuwcą(od nie dawna) auta i mam taki sam problem: ruchoma blaszka, która przesłania przelot w przepustnicy nie domyka się ona samoczynnie (brakuje około 20 stopni do całkowitego zamknięcia). stwierdziłem to po myciu przepustnicy. dzieki
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 05-04-2009, 21:03   

qaz
poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
_________________

 
 
qaz 
Nowy Forumowicz
rob

Auto: carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: olsztyn
Wysłany: 05-04-2009, 21:12   

ale ja mam przepustnice elektryczna (od niedawna nabylem nowy nabytek 1.8 GDI 2000r )
a i jeszcze jedno pytanie co moze byc jak pali swiece bo juz 2 komplet w ciagu 1miesiaca wymienilem a swiece wsadzalem takie jak zalecaja tylko nic nie zmienialem a wydale mi sie ze szczelina byla za mala

[ Dodano: 05-04-2009, 21:16 ]
jak mnialem starszy model carismy to jakoś poszlo ale z tym jakos se nie moge poradzic (nowe auto noowy problem) :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.