[CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice |
Autor |
Wiadomość |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2008, 19:58 [CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice
|
|
|
Witam. Super colcik mojej żony przestał działać. Zajechała do pracy i już nie odpalił. Kręci, podaje paliwo, ma iskrę a nie chce się uruchomić. Do tej pory nie było żadnych problemów, odpalał bez problemu, miał moc nie krztusił się, żadnych objawów. Mechanik który się podjął naprawy stwierdził że to wtryski (bo leją) ale niemożliwe żeby 4 wtryski padły na raz - zabrałem samochód od niego. Czy ktoś może mi pomóc? Może znacie jakiegoś mechanika w Gliwicach lub okolicy który zna ten samochód, a może ktoś z Was byłby chętny pomóc?
HELP!!!! |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:08
|
|
|
Wymiana kondensatorów w ECu na dobry początek. Potem dalsze rozważanie. A CE świeci się i gaśnie po ok 5 sec?? Gdy silnik zacznie kręcić to po chwili nie zapala się ponownie?? |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:10
|
|
|
Moje typy to:
1. Główny bezpiecznik 80A pod maską. Tu uwaga - by go wyjąć, należy najpierw poluzować śruby mocujące jego nóżki (klucz oczkowy wygięty 10).
2. Immobilizer/autoalarm/odcięcie zapłonu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:50
|
|
|
vpgb, który rocznik Colta? |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:34
|
|
|
Wymieniłem kondensatory, byłem pewny ze to one są przyczyną. Kontrolki gasną i nie zapalają się ponownie |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:37
|
|
|
To aparat zapłonowy, prawdopodobnie padła cewka i daje za słabą iskrę, a kondensatory w ECU trzeba wymienić bo są wadliwe fabrycznie.
edit: a kondensatory już wymieniłeś |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 04-06-2008, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:37
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Moje typy to:
1. Główny bezpiecznik 80A pod maską. Tu uwaga - by go wyjąć, należy najpierw poluzować śruby mocujące jego nóżki (klucz oczkowy wygięty 10).
Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik?
2. Immobilizer/autoalarm/odcięcie zapłonu. |
Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić. Immobilizer zachowuje się prawidłowo. Alarmu nie ma!
[ Dodano: 04-06-2008, 21:39 ]
Hugo napisał/a: | vpgb, który rocznik Colta? |
Rocznik 95 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2008, 21:44
|
|
|
Umów się z jakimś Mitsumaniakiem i przełóżcie aparat zapłonowy, to 10 minut roboty z przywróceniem do pierwotnego stanu. Ostatnio się okazuje że aparat zapłonowy może być odpowiedzialny nawet za zbyt duże spalanie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2008, 07:18
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Umów się z jakimś Mitsumaniakiem i przełóżcie aparat zapłonowy, to 10 minut roboty z przywróceniem do pierwotnego stanu. Ostatnio się okazuje że aparat zapłonowy może być odpowiedzialny nawet za zbyt duże spalanie. |
Właśnie. Czy ktoś z Mitsumaniaków z okolicy Gliwic byłby tak uprzejmy? Mogę podholować colcika w umówione miejsce w pobliżu, byleby tylko ktoś mi pomógł! Samochód stoi już drugi tydzień. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2008, 08:24
|
|
|
Dzieki! Nie wiedziałem o takim podziale! |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2008, 08:34
|
|
|
vpgb napisał/a: | Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik? | Gdy otworzysz maskę, po lewej stronei ujrzysz skrzynkę z bezpiecnzikami. To tam - bezpiecnzik kostkowy 80A.
vpgb napisał/a: | Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić. | Zdejmij pokrywę skrzynki bezpiecznikowej. Jeśli bezpiecznik jest mocno skopcony, będzie to widać przez plastikowe "szkiełko". Jeśli na pierwszy rzut oka tego nie widać (a znam osobiście 2 przypadki, gdzie bezpiecznik spalilł sie przy samych nóżkach i nic nie wskazywało na jego uszkodzenie), poluzuj dwie śruby 10 mocujące nóżki bezpiecznika (najlepiej klucz oczkowy wygięty), a następnie wyjmij bezpiecznik i zdejmij przezroczyste "szkiełko".
UWAGA: przed rozpoczęciem "grzebania" przy bezpiecznikach, odłącz akumulator. |
|
|
|
 |
wirolek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 93' 1.6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-06-2008, 08:52
|
|
|
i pamietaj zeby miec przy sobie kluczyki bo centralny moze szalec |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2008, 09:58
|
|
|
gregorbu napisał/a: | vpgb napisał/a: | Gdzie dokładniej jest ten bezpiecznik? | Gdy otworzysz maskę, po lewej stronei ujrzysz skrzynkę z bezpiecnzikami. To tam - bezpiecnzik kostkowy 80A.
vpgb napisał/a: | Tez o tym myślę ale nie wiem jak to sprawdzić. | Zdejmij pokrywę skrzynki bezpiecznikowej. Jeśli bezpiecznik jest mocno skopcony, będzie to widać przez plastikowe "szkiełko". Jeśli na pierwszy rzut oka tego nie widać (a znam osobiście 2 przypadki, gdzie bezpiecznik spalilł sie przy samych nóżkach i nic nie wskazywało na jego uszkodzenie), poluzuj dwie śruby 10 mocujące nóżki bezpiecznika (najlepiej klucz oczkowy wygięty), a następnie wyjmij bezpiecznik i zdejmij przezroczyste "szkiełko".
UWAGA: przed rozpoczęciem "grzebania" przy bezpiecznikach, odłącz akumulator. |
Bezpieczniki OK. 80A nawet wykręciłem, też jest w porządku. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2008, 11:03
|
|
|
gregorbu, ja nie rozumiem dlaczego przez bezpiecznik 80A auto nie miałoby odpalić. Przecież to bezpiecznik alternatora. Jak się skopci nie będzie ładowania.
Czerwieniowi się kiedyś w CA1A spalił i bez problemów odpalił i kilka km jechał zanim się aku rozładował |
|
|
|
 |
|